VFR 750 RC24- Nie pracuja dwa gaźniki

Tomekpszcz
Posty: 15
Rejestracja: czw 03 lis 2011, 19:08
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 750 RC24- Nie pracuja dwa gaźniki

Post autor: Tomekpszcz » ndz 22 sty 2012, 22:21

Pomierzyłbym ciśnienie ale nie mam manometru do pomiaru kompresji a na allegro mają jeden ale za 150zł :( rafael46 już nie ma silnika ani gaźników. Mysle że jak dojdzie do wymiany silnika to będe szukał 100% pewnego z jaknajmniejszym przebiegiem od RC36-pytanie czy wejdzie... Od RC24 raczej nic dobrego nie kupie. Jak Ktoś ma to albo bez gaźników albo bez sprzegła rozrusznika i też nie chcą mówić w jakim jest stanie. Ogółem ciężko cokolwiek dobrego znaleść od RC24.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: VFR 750 RC24- Nie pracuja dwa gaźniki

Post autor: Arnold » ndz 22 sty 2012, 22:59

Tomekpszcz pisze:na allegro mają jeden ale za 150zł
http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... nge_view=1

Czasami mam wrażenie, że ludzie nie potrafią szukać w internecie tego czego chcą.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Tomekpszcz
Posty: 15
Rejestracja: czw 03 lis 2011, 19:08
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 750 RC24- Nie pracuja dwa gaźniki

Post autor: Tomekpszcz » pt 27 sty 2012, 15:02

Dzisiał doszedł mi tester ciśnienia sprężania i udało mi sie pomierzyć ciśnienia. Z moich pomiarów wyszło że prawie każdy cylinder miał cisnienie ponad 12 atm (prawie 13) a jeden 11,5 - być może było to spowodowane niedociśnięciem. Zauważylem że jedna świeca jest inna ale jeżeli w lato silnik chodził na 4 cylindrach to nie wydaje mi się żeby wina leżała po stronie świec tym bardziej że dwie przepustnice się nie otwierały. Poniżej zdjęcia świec - dwie po prawej stronie świece od prawych cylindrów na których przepustnice się nie otwierały. Może uda mi sie skąś załatwić krućce ssące do gaźników jakie kupiłem obecnie.

Obrazek

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: VFR 750 RC24- Nie pracuja dwa gaźniki

Post autor: kiki » pt 27 sty 2012, 18:15

popytaj w larssonie ale oni chyba nie chętni będą do podawania wymiarów :? .

Awatar użytkownika
supi
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pn 14 gru 2009, 22:14
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: VFR 750 RC24- Nie pracuja dwa gaźniki

Post autor: supi » pn 30 sty 2012, 18:17

Wygląda na to że świece po lewej pochodzą z cylindrów, które spalają bogatszą mieszankę - porównując do samochodu to nie jest żle, choć barwa powinna być jak świec po prawej. Kolor więcej powie po dłuższej jeździe na rozgrzanym silniku - ale jak dla mnie to ok. Ja natomiast sugerując się zdjęciem to wymieniłbym świece - zobacz każda z nich ma elektrodę zużytą w różnym stopniu ( chyba że to tylko na zdjęciu tak widać ). Do ciśnienia sprężania ja bym się raczej nie czepiał ( ten silnik ma swój przebieg a ciśnienie nie jest złe - jeżeli dobrze odczytałem to w manualu dla modelu z 1986 r ciśnienie wynosi 10,5 : 1 ) Moim zdaniem porządek z gaźnikiem, wymiana świec i kontrola elektryki ( ewentualnie czy wszędzie równie ok iskra - ale chyba jest ok ). Natomiast jeżeli chodzi o rzeźbę z gaźnikami to ja na twoim miejscu dałbym moto człowiekowi, który zna V2 i V4 ( mimo że mechanika nie jest mi obca) - szkoda nerwów. Oczywiście zrobisz jak zechcesz ( dobry fachowiec trochę kasy weźmie )

Tomekpszcz
Posty: 15
Rejestracja: czw 03 lis 2011, 19:08
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 750 RC24- Nie pracuja dwa gaźniki

Post autor: Tomekpszcz » sob 17 mar 2012, 22:29

Rozbiórka wszystkich gaźników i bardzo dokładne ich wymycie benzyną ekstrakcyjną i bardzo dokładne złożenie zaskutkowało pracą na wszystkie cztery przepustnice. Sprzęgło rozrusznika zostało przeszlifowane tak by wałki mogły się zakleszczać w efekcie sprzegło rozrusznika chodzi jak nowe. Dobra synchronizacja i motorek zaczął pięknie gadać. Motorek nagle stał sie bardzo szybki i zrywny - około 50% róznicy pomiedzy tym co było wcześniej. Oczywiście został wymieniony olej na nowy 10w40, świece, filtr oleju, szczotki rozrusznika (jedna ze szczotek już się kończyła). Jedyne co zostało do poprawy to wymienić przednie uszczelniacze w zawieszeniu i włać olej. W każdym bądź razie udało mi się przygotować maszynę na rozpoczęcie sezonu w województwie pomorskim które odbędzie się jutro (niedziela 18 marca) o godz 11. Na koniec krotki filmik z przbiegu synchronizacji - http://tomekpszcz.wrzuta.pl/film/5AT2Wf ... ja_vfr_750

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości