Cieknący filtr oleju

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Re: Cieknący filtr oleju

Post autor: Szozdul » ndz 15 lis 2009, 10:35

Chri$ pisze:
Szozdul pisze:...
a tak przy okazji to czym / jakim kluczem przykręcacie filtr?
zazwyczaj dokrecam (i dokrecilem takze dzis po dzisiejszej wymianie oleju i filtra na zime) samochodowym z takimi lekkimi wypustkami, ktore trzymaja i nie przedziurawia mi filtra.

a i Macku zrobilo Ci sie dzisiaj to, co mi po ktoryms powrocie z Lublina, tylko wtedy - jak pamietasz - winna byla uszczelka samego filtra - zaczelo przeciekac bo rozdwoila sie w jednym miejscu :shock:
wazne,ze nie bylo gleby :biggrin :bye
dokladnie to samo się stało... jechalem już do domu i spojrzalem w lusterko a tam kłęby dymu, patrze przed siebie czysto az nie moglem uwierzyc ze to ode mnie... w pierwszej chwili mysl uszczelka pod glowicą (jakis kilometr wczesniej lecialem na kazdym biegu do 13 tys) zatrzymalem sie i cała opona była w oleju dobrze ze ta droga do domu jest bez zakrętów...

dzieki chlopaki za pomoc.

a co do Nm jakimi trzeba dokręcać to chyba jest w instrukcji, wlasnie wyczytalem chyba tam ze trzeba go kluczem dynamometrycznym dokrecac i dlatego przyrecalem kluczem ze swoim wyczuciem :)
tomekrvf pisze:Kupcie oryginalny filtr oleju który jest dostarczany z kluczem kloszowym. Klucz do filtra obracamy nasadową 17 i można filtr dokręcic takim momentem, jaki przewidział producent.
O coś takiego:
Obrazek
kupowalem juz dwa oryginalne filtry, obydwa w salonie hondy i nikt mi nie dal takiego urządzenia. kupowales to w Polsce? zapytam w poniedzialek :)

darecki-30
pisarz
pisarz
Posty: 291
Rejestracja: ndz 21 cze 2009, 11:10
Imię: dariusz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: darecki-30 » ndz 15 lis 2009, 13:50

jak ktos ma problem z dokreceniem filtra to niech jedzie wqymienic olej do serwisu , czasem moze wyjsc taniej wedlug mnie jest to najlepsze wyjscie bo za chwile przekreci korek spustowy itd.

tomekrvf
bywalec
bywalec
Posty: 37
Rejestracja: pn 10 lip 2006, 09:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomekrvf » ndz 15 lis 2009, 23:52

Szozdul pisze:kupowales to w Polsce? zapytam w poniedzialek
Tak. Są dwa rodzaje filtrów:
-numer katalogowy 15410-MCJ-505, czrne opakowanie, produkcja francuska Purflux
-15010-MCE-H51 filtr z kluczem w opakowaniu z folii bąbelkowej, produkcja USA
darecki-30 pisze:bo za chwile przekreci korek spustowy itd.
Po to są własnie klucze dynamometryczne żeby takich sytuacji nie było.

darecki-30
pisarz
pisarz
Posty: 291
Rejestracja: ndz 21 cze 2009, 11:10
Imię: dariusz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: darecki-30 » czw 19 lis 2009, 10:49

a myslisz ze kazdy ma taki klucz w garazu i na dodatek umie sie nim poslugiwac jak nie radzi sobie z wymiana filtra ? za chwile zacznie kombinowac przy klockach , napedzie , zawieszeniu i co mamy gotowy scenariusz do programu typu Sekundy grozy lub Co poszło nie tak. albo zał ozy post na forum typu zmieniałem np.klocki chciałem sie zatrzymac przed przejsciem i wjechałem w grupe pieszych koledzy napiszcie gdzie problem ?

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » czw 19 lis 2009, 17:26

A to nie słyszałeś o mechanikach w warsztatach którzy też się uczą na pojazdach klientów serwisu? Dużo by o tym pisać... tu był mój błąd tylko dziwne było to że nie ciekł odrazu i mimo delikatnej ryski coś sie stało - a moze wcale nie to było przyczyną tylko np kamień spod koła lub coś innego?

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » czw 19 lis 2009, 17:57

Tam puszka Nie gest za Gruba , dodam że Angielscy fachowcy tak olewają robotę i gdy przyje.
motek na wymianę filtra i oleju do serwisu Hondy to zalewają byle czym dosłownie . pół synt. do rocznego motka :biggrin

tomekrvf
bywalec
bywalec
Posty: 37
Rejestracja: pn 10 lip 2006, 09:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomekrvf » pt 20 lis 2009, 19:38

darecki-30 pisze:a myslisz ze kazdy ma taki klucz w garazu i na dodatek umie sie nim poslugiwac jak nie radzi sobie z wymiana filtra ?
Jesli ktoś chce to sam robic i do tego zrobić to dobrze to może kupic taki klucz. Poza tym sa dostępne manuale które wszelkie czynnosci serwisowe opisują tak, że nawet dziecko sobie z tym poradzi.
Ja mam klucze dynamometryczne obejmujące zakres od 5 do 210Nm. Zaznaczam że mechaniką zajmuję sie zupełnie hobbystycznie, nie prowadzę żadnej działalności gospodarczej itp.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości