wymiana rozrządu w v-tec

Awatar użytkownika
marcinskc
pisarz
pisarz
Posty: 244
Rejestracja: pn 19 paź 2009, 18:16
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: marcinskc » pn 24 maja 2010, 11:37

Panowie mam pytanie. jakie są objawy zbliżającej się wymiany rozrządu?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » pn 24 maja 2010, 14:34

marcinskc pisze:Panowie mam pytanie. jakie są objawy zbliżającej się wymiany rozrządu?
Hałas.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
ivan
klepacz
klepacz
Posty: 809
Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ivan » czw 21 paź 2010, 20:18

Podepnę się pod temat.

Mam w vitku przebieg ok 40 tys km no i sam nie wiem co robić... Zaglądać do rozrządu? Czy czekać aż łańcuch zacznie hałasować? Żeby koszt był 200-300 zł to bym się nie zastanawiał tylko zrobił :)
A tak poza tym czy jest coś "większego" co należy zrobić przy 40 kkm ?

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » czw 21 paź 2010, 21:12

Nie mam pojęcia dlaczego przy Vitku pytasz o rozrząd przy przebiegu 40 kkm ?

Serwisówka podaje około 60 kkm, więc jeśli nic nie hałasuje ( piszę tu o napinaczach )
to zapomnij o dotykaniu się do rozrządu, przyjdzie na to czas :)

No chyba, że chcesz się pozbyć nadmiaru gotówki, wówczas nic nie stoi na przeszkodzie :D

Przy 40kkm standardowy przeglądzik według potrzeb 8)

Awatar użytkownika
stoodent1
pisarz
pisarz
Posty: 221
Rejestracja: śr 17 mar 2010, 18:43
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Kontakt:

Post autor: stoodent1 » czw 21 paź 2010, 21:43

A ja mam takie pytanko.
Dlaczego w Vitku trzeba wymieniać łańcuch z napinaczem?
Tzn nie chodzi tu już o jakieś oszczędności.
Np w moim fazerze wymieniałem tylko łańcuch rozrządu a napinacz został stary bo i ślizg i sprężyna napinacza były w normie.
Tak więc jak to jest?
a - konstrukcja napinacza tego wymaga?
b - przezorny zawsze ubezpieczony?

Awatar użytkownika
Panasonix82
pisarz
pisarz
Posty: 499
Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Post autor: Panasonix82 » czw 21 paź 2010, 21:46

zaptaj Arcziego, u niego sie szykuje zmiana...

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Post autor: klosiewi » czw 21 paź 2010, 23:03

stoodent1 pisze:Dlaczego w Vitku trzeba wymieniać łańcuch z napinaczem?
A ja zadam pytanie w drugą stronę.
Dlaczego w samochodzie przy wymianie rozrządu wymienia się pasek napinacz rolki i najczęściej pompę wody? 8)

Awatar użytkownika
stoodent1
pisarz
pisarz
Posty: 221
Rejestracja: śr 17 mar 2010, 18:43
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Kontakt:

Post autor: stoodent1 » czw 21 paź 2010, 23:27

klosiewi pisze:
stoodent1 pisze:Dlaczego w Vitku trzeba wymieniać łańcuch z napinaczem?
A ja zadam pytanie w drugą stronę.
Dlaczego w samochodzie przy wymianie rozrządu wymienia się pasek napinacz rolki i najczęściej pompę wody? 8)
Wybacz jestem tylko motocyklistą :D nie mam puszki :D a mechanika samochodowa mnie guzik obchodzi to inna bajka zbyt przyziemna.
A tak poważnie chodziło mi o to czy napinacze w VFR lubią się pierdzielić tyle mi wystarczy :D

PS nie należę do ludzi oszczędzających na częściach, czy wymianach bo to się lubi odbić niemałym uszczupleniem budżetu.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pt 22 paź 2010, 01:04

Co do psucia się napinacze raczej nie ale jak wiadomo wszystkie części się zużywają stracą z czasem pracy właściwości sprężyste na przykład sprężyny sprzęgła :idea:

Zapewne chodzi jeżeli coś robisz to zrób porządnie .( wymieniasz łańcuszek to wymienię napinacz aby dwa razy nie rozkręcać a może wytrwa kolejne 60kkm a może nie a tak .. )
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Post autor: klosiewi » pt 22 paź 2010, 09:22

stoodent1 pisze:a mechanika samochodowa mnie guzik obchodzi
A szkoda, bo mechanika motocyklowa i samochodowa ma wiele wspólnego.
Jeżeli chodzi o wymianę rozrządu czy to w samochodzie bądź motocyklu to łańcuch lub pasek wraz z napinaczami tworzą jeden system zależny od siebie. Jeżeli zakładasz obie te rzeczy nowe to masz pewność, iż są one w takim samym stopniu zużycia i ten system działa odpowiednio.
Tak jak napisał Damo 88,
Damo 88 pisze:wszystkie części się zużywają stracą z czasem pracy właściwości sprężyste
w tym przypadku jak wymienisz sam łańcuch bez napinacza to w układzie rozrządu masz jeden element nowy (łańcuch) a drugi stary (napinacz). Swierzutki łańcuch w tym przypadku podczas wkręcania silnika na obroty nie będzie tak efektywnie napinany przez stary napinacz, co będzie skutkowało szybszym zużywaniem się starej sprężyny w nim. Efektem tego może być, (ale nie musi) fakt, iż napinacz nie zadziała z odpowiednią siłą na łańcuch, a on swobodnie przeskoczy sobie o kilka rąbków na wałku i w tym momencie tłok może spotkać się z zaworami (najgorszy scenariusz).
Co do napinaczy rozrządu w Viciu to one, poprostu się zużywają. Podstawowym objawem jest odgłos sunącego łańcucha rozrządu po ślizgach, gdy silnik jest jeszcze zimny, bądź stukot po odjęciu gazu np. przy dojeździe do skrzyżowania.
marcinskc pisze:jakie są objawy zbliżającej się wymiany rozrządu
60kkm na liczniku przebiegu (tak jak to podaje producent)

Awatar użytkownika
marcinskc
pisarz
pisarz
Posty: 244
Rejestracja: pn 19 paź 2009, 18:16
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: marcinskc » pt 22 paź 2010, 10:44

klosiewi pisze:60kkm na liczniku przebiegu (tak jak to podaje producent)
Wiem, że po 60 tkm bo przeglądałem serwisówkę, ale zasugerowałem się wypowiedziami na forum, że zdarza wymiana w okolicach 40 tkm i dlatego zapytałem o objawy bo u mnie na szafie jest coś ok 37tkm. Póki co nic nie słychać więc się nie dotykam i nie martwie.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » pt 22 paź 2010, 10:59

marcinskc pisze:Póki co nic nie słychać więc się nie dotykam i nie martwie.
I tak trzymaj ;)

Awatar użytkownika
dragoo
klepacz
klepacz
Posty: 643
Rejestracja: wt 14 paź 2008, 12:32
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: dragoo » pt 22 paź 2010, 11:26

marcinskc pisze:
klosiewi pisze:60kkm na liczniku przebiegu (tak jak to podaje producent)
Wiem, że po 60 tkm bo przeglądałem serwisówkę, ale zasugerowałem się wypowiedziami na forum, że zdarza wymiana w okolicach 40 tkm i dlatego zapytałem o objawy bo u mnie na szafie jest coś ok 37tkm. Póki co nic nie słychać więc się nie dotykam i nie martwie.
Taka wymiana ma miejsce kiedy moto przylatuje z niemcowni albo angolowni i ma z deczko za duzy przebieg do sprzedaży. Wtedy ów handlowiec picuje maszyne i z 60tysi robi 40 ;) Stad wymiana rozrzadu przy 40kkm a nie przy 60 ;) :D

Awatar użytkownika
ivan
klepacz
klepacz
Posty: 809
Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ivan » pt 22 paź 2010, 20:07

Ufff, to mnie pocieszyliście :grin:
Nie wiem dlaczego, ale wydawało mi się że rozrząd należy przy 40kkm zrobić. A przebiegu jestem pewien, a więc pozostaje 20kkm spokoju :)

Awatar użytkownika
Żeton
klepacz
klepacz
Posty: 1162
Rejestracja: czw 25 cze 2009, 17:38
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bronisławów / Warszawa
Kontakt:

Post autor: Żeton » sob 16 kwie 2011, 14:08

ja właśnie dziś robię u siebie cały rozrząd a obiawy były takie jak bym miał w swoim vitku ducata :lol: a przebieg mam około 44300 i właśnie tak przeglądam forum pod tym kierunkiem :sad:
Nie ma obcych wśród Błękitnych Rycerzy, są tylko niespotkani przyjaciele. "There are no strangers, only friends you haven't met. RIDE WITH PRIDE

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości