Uszczelka pod głowicą vf 750 f

dav13
Posty: 19
Rejestracja: wt 23 wrz 2008, 11:58
Imię: Dawid
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komorów
Kontakt:

Post autor: dav13 » śr 25 mar 2009, 21:19

Dzięki mam tylko jedno pytanie w zwiazku z tym manualem. Na dole tej instrukcji w dziale Torque setting jakoś niezruzumiałe dla mnie jest oznaczenie nad wartościami zwykle jest podane w Nm albo Mpa a tam są jakieś dziwne 'Mm' i 'ft-ibs.'

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 25 mar 2009, 21:38

tak oglądam i wydaje mi się że Mm to błąd w druku powinno być Nm ,natomiast ft-ibs jest na kluczach dynamometrycznych i można znaleźć przelicznik na Nm w necie, dasz rade
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

dav13
Posty: 19
Rejestracja: wt 23 wrz 2008, 11:58
Imię: Dawid
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komorów
Kontakt:

Post autor: dav13 » śr 25 mar 2009, 21:51

Też tak mi się wydawało, ze te Mn to powinno być Nm ale wolałem sie upewnić. Co do tego ft-ibs to zobaczę może na kluczu mam takie oznaczenie. Zawsze patrze na Nm a po drugiej stronie tez jest cos napisane.

dav13
Posty: 19
Rejestracja: wt 23 wrz 2008, 11:58
Imię: Dawid
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komorów
Kontakt:

Post autor: dav13 » sob 28 mar 2009, 18:41

Założyłem uszczelkę i głowice włożyłem zablokowany napinacz i mam problem. Nie mogę ściagnąć łańcucha tak żeby go połączyć bo brakuje mi kawałek. Może zna ktos jakiś cudowny sposób na jego naciągnięcie, bo po dzisiejszym dniu to załamka.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 28 mar 2009, 21:25

masz założone wałki rozrządu? pytanie nr 2 sprawdzałes ilos,,c ogniw w łańcuchach ,policz stary a nowy powinien mieć napisane na pudełku,najpierw spinasz łańcuch potem zakładasz wałki,napinacz
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

dav13
Posty: 19
Rejestracja: wt 23 wrz 2008, 11:58
Imię: Dawid
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komorów
Kontakt:

Post autor: dav13 » sob 28 mar 2009, 21:56

Tak mam założone wałki rozrządu. Ilości ogniw taka sama.Napinacz mam włożony bo przez otwor w nim przechodzi łańcuch więc muszę go założyć przed wpięciem łańcucha, ale jest zluzowany. Nie ma możliwości, żeby całe wałki z zębatkami założyć po spięciu łańcucha bo nie włoże ich wtedy.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 28 mar 2009, 22:10

na pewno można założyć wałek po spięciu łańcuch ,masz taki mechaniczny napinacz z prętem ,może nie do końca się wyluzował bo same się lubią napiąć sprawdź jeszcze raz jak sobie przypominam to w swojej zakładałem wałki i zdejmowałem przy zapiętym łańcuchu więc jest taka możliwość,,c być może będziesz musiał odkręcić koła zębate od wałków
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

dav13
Posty: 19
Rejestracja: wt 23 wrz 2008, 11:58
Imię: Dawid
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komorów
Kontakt:

Post autor: dav13 » sob 28 mar 2009, 22:52

Napinacz jest zluzowany przed włozeniem go rozciągnąłem jak na manualu co mi wysłałeś i włożyłem gwozdzia w tą dziurkę w napinaczy żeby go z powrotem nie ściągnęło. Boje śię, że jak odkręce koła od wałków to potem będę miał problem żeby je przykręcić z powrotem jak załoze na nie łańcuch.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 28 mar 2009, 23:30

Jeśli dobrze pamiętam{ale mogę się mylić} spinasz łańcuch wkładasz jeden wałek ,w łożyskowanie i przykręcasz tak żeby nie wyskoczył z łożyskowania , i teraz trudne , dwie opcje :wkładasz koło zębate w łańcuch podtrzymując koło wkładasz w nie wałek obracając bo krzywki przechodzą tylko w jednym położeniu powinien wyjść tak że będzie brakowało TROCHE DO UŁOŻYSKOWANIA W GŁOWICY ,i teraz powinieneś go wsunąć w ułożyskowanie jest dosyć ciężko lepiej zrobić to jakąś dźwignią np dwa śrubokręty oparte o śruby głowicy ,dlaczego tak wychodzi - przy naciąganiu łańcucha role napinacza wykonują w pewnym sensie ślizgi są lekko wypukłe po założeniu łańcuch są proste resztę roboty robi napinacz nie wiem czy wytłumaczyłem ale jak pamiętam to tak to robiłem, a od razu zakładaj wałki tak żeby po skręceniu zgadzały sie znaki rozrządu DASZ RADE :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

dav13
Posty: 19
Rejestracja: wt 23 wrz 2008, 11:58
Imię: Dawid
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komorów
Kontakt:

Post autor: dav13 » pn 30 mar 2009, 21:33

Zastosowałem się do rad kolegi i poszło nadspodziewanie dobrze. Odkręciłem jeden wałek, założyłem na zębatkę i razem z łańcuchem wepchnąłem na swoje miejsce.Teraz tylko włożyć silnik i powinno być dobrze. Dzięki wielkie koledze PETER za pomoc bez tego chyba nie dał bym rady.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości