-
dav13
- Posty: 19
- Rejestracja: wt 23 wrz 2008, 11:58
- Imię: Dawid
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komorów
-
Kontakt:
Post
autor: dav13 » śr 25 mar 2009, 21:19
Dzięki mam tylko jedno pytanie w zwiazku z tym manualem. Na dole tej instrukcji w dziale Torque setting jakoś niezruzumiałe dla mnie jest oznaczenie nad wartościami zwykle jest podane w Nm albo Mpa a tam są jakieś dziwne 'Mm' i 'ft-ibs.'
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » śr 25 mar 2009, 21:38
tak oglądam i wydaje mi się że Mm to błąd w druku powinno być Nm ,natomiast ft-ibs jest na kluczach dynamometrycznych i można znaleźć przelicznik na Nm w necie, dasz rade
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
dav13
- Posty: 19
- Rejestracja: wt 23 wrz 2008, 11:58
- Imię: Dawid
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komorów
-
Kontakt:
Post
autor: dav13 » śr 25 mar 2009, 21:51
Też tak mi się wydawało, ze te Mn to powinno być Nm ale wolałem sie upewnić. Co do tego ft-ibs to zobaczę może na kluczu mam takie oznaczenie. Zawsze patrze na Nm a po drugiej stronie tez jest cos napisane.
-
dav13
- Posty: 19
- Rejestracja: wt 23 wrz 2008, 11:58
- Imię: Dawid
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komorów
-
Kontakt:
Post
autor: dav13 » sob 28 mar 2009, 18:41
Założyłem uszczelkę i głowice włożyłem zablokowany napinacz i mam problem. Nie mogę ściagnąć łańcucha tak żeby go połączyć bo brakuje mi kawałek. Może zna ktos jakiś cudowny sposób na jego naciągnięcie, bo po dzisiejszym dniu to załamka.
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » sob 28 mar 2009, 21:25
masz założone wałki rozrządu? pytanie nr 2 sprawdzałes ilos,,c ogniw w łańcuchach ,policz stary a nowy powinien mieć napisane na pudełku,najpierw spinasz łańcuch potem zakładasz wałki,napinacz
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
dav13
- Posty: 19
- Rejestracja: wt 23 wrz 2008, 11:58
- Imię: Dawid
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komorów
-
Kontakt:
Post
autor: dav13 » sob 28 mar 2009, 21:56
Tak mam założone wałki rozrządu. Ilości ogniw taka sama.Napinacz mam włożony bo przez otwor w nim przechodzi łańcuch więc muszę go założyć przed wpięciem łańcucha, ale jest zluzowany. Nie ma możliwości, żeby całe wałki z zębatkami założyć po spięciu łańcucha bo nie włoże ich wtedy.
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » sob 28 mar 2009, 22:10
na pewno można założyć wałek po spięciu łańcuch ,masz taki mechaniczny napinacz z prętem ,może nie do końca się wyluzował bo same się lubią napiąć sprawdź jeszcze raz jak sobie przypominam to w swojej zakładałem wałki i zdejmowałem przy zapiętym łańcuchu więc jest taka możliwość,,c być może będziesz musiał odkręcić koła zębate od wałków
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
dav13
- Posty: 19
- Rejestracja: wt 23 wrz 2008, 11:58
- Imię: Dawid
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komorów
-
Kontakt:
Post
autor: dav13 » sob 28 mar 2009, 22:52
Napinacz jest zluzowany przed włozeniem go rozciągnąłem jak na manualu co mi wysłałeś i włożyłem gwozdzia w tą dziurkę w napinaczy żeby go z powrotem nie ściągnęło. Boje śię, że jak odkręce koła od wałków to potem będę miał problem żeby je przykręcić z powrotem jak załoze na nie łańcuch.
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » sob 28 mar 2009, 23:30
Jeśli dobrze pamiętam{ale mogę się mylić} spinasz łańcuch wkładasz jeden wałek ,w łożyskowanie i przykręcasz tak żeby nie wyskoczył z łożyskowania , i teraz trudne , dwie opcje :wkładasz koło zębate w łańcuch podtrzymując koło wkładasz w nie wałek obracając bo krzywki przechodzą tylko w jednym położeniu powinien wyjść tak że będzie brakowało TROCHE DO UŁOŻYSKOWANIA W GŁOWICY ,i teraz powinieneś go wsunąć w ułożyskowanie jest dosyć ciężko lepiej zrobić to jakąś dźwignią np dwa śrubokręty oparte o śruby głowicy ,dlaczego tak wychodzi - przy naciąganiu łańcucha role napinacza wykonują w pewnym sensie ślizgi są lekko wypukłe po założeniu łańcuch są proste resztę roboty robi napinacz nie wiem czy wytłumaczyłem ale jak pamiętam to tak to robiłem, a od razu zakładaj wałki tak żeby po skręceniu zgadzały sie znaki rozrządu DASZ RADE

"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
dav13
- Posty: 19
- Rejestracja: wt 23 wrz 2008, 11:58
- Imię: Dawid
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komorów
-
Kontakt:
Post
autor: dav13 » pn 30 mar 2009, 21:33
Zastosowałem się do rad kolegi i poszło nadspodziewanie dobrze. Odkręciłem jeden wałek, założyłem na zębatkę i razem z łańcuchem wepchnąłem na swoje miejsce.Teraz tylko włożyć silnik i powinno być dobrze. Dzięki wielkie koledze PETER za pomoc bez tego chyba nie dał bym rady.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości