Szarpanie przy wolnej jeździe
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Chłopaki, z całym szacunkiem, ale gdzie wy takie rzeczy wyczytujecie? Załączyłem skany z fabrycznych manuali do RC36I oraz RC46. Ja tam widzę tylko wielokrotności 90 stopni. No chyba, że żółtki nie wiedzą co piszą. W rzeczywistości co drugi zapłon na każdym cylindrze wypada w suwie wydechu - czyli suwy pracy wypadają co 180 stopni, ale nadal jest to stały odstęp.
Mapy zapłonów to nieco inna bajka i wiążą się raczej z chwilowymi parametrami pracy silnika, a nie z ustawieniem wałów.
Silnik owszem, jest niezrównoważony, ale masowo. Zapłony oraz suwy pracy są w stałych, równych odstępach.
Jeśli dobrze się zastanowić, to przesunięcie czopów o 180 stopni umożliwia jako takie wyrównanie mas. Zasadniczo równe odstępy pracy można uzyskać także przy czopach w tym samym położeniu.
Mapy zapłonów to nieco inna bajka i wiążą się raczej z chwilowymi parametrami pracy silnika, a nie z ustawieniem wałów.
Silnik owszem, jest niezrównoważony, ale masowo. Zapłony oraz suwy pracy są w stałych, równych odstępach.
Jeśli dobrze się zastanowić, to przesunięcie czopów o 180 stopni umożliwia jako takie wyrównanie mas. Zasadniczo równe odstępy pracy można uzyskać także przy czopach w tym samym położeniu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw 19 mar 2009, 21:43 przez Yaco, łącznie zmieniany 1 raz.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Masz rację YACO .Zmylił mnie ten wykres i dlatego nie wziąłem pod uwagę kolejności zapłonów 1324 tylko 1234 szkolny błąd i stąd mój cykl kątowy.ppamula pisze: na wykresie czasowym wyglądało by to tak:
---x-x------x-x---

Ostatnio zmieniony pt 20 mar 2009, 09:16 przez marmot, łącznie zmieniany 1 raz.
- DARAYAVAHUS
- pisarz
- Posty: 212
- Rejestracja: ndz 07 gru 2008, 20:49
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gorzkowice
A może po prostu układ napędowy jest zbyt sztywny? W sensie że brakuje mu elastyczności? Może w VFR nie ma jakichś elementów gumowych takich jak w rzędówkach? Czy cóś...Yaco pisze:Co nadal nie wyjaśnia, dlaczego nasze dryndy szarpią...
Gdyby to był silnik V2, to może mógłby "troszkę" szarpać, ale V4?
Zaiste, dziwna sprawa


- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Yaco, przeczysz sam sobie,
Każdy cylinder-tłok musi wykonać dwa obroty do pełnego cyklu pracy. Narysuj dwa okręgi, jeden wewnątrz drugiego. Jeden to pierwszy obróf korbowodu, drugi to ponowny obrót korbowodu. Teraz na obu okręgach zaznacz wskazane przez ciebie odstępy kątów zapłonów z numerkami cylindrów albo rozrysuj odstępy czasowe porcjami po 90 stopni a będziesz widział niezrównoważenie odstępów czasowych. Prawda, nie jest to dokładnie tak jak napisałem poprzednio, ale następująco:
1 -90- -90- 3 -90 -90- 90- 2 -90- 90- 4 -90- 1
co oznacza że pomiedzy 1 a 4 jest mardzo mały odstęp a pomiedzy 3 a 2 jest bardzo duży.
Tym samym poprawiam swój graf:
-x--x----x--x-x---x--x-x--x---x--x-x i dak dalej.
Jak z powyższego wynika nie jest to ZRÓWNOWAZONY CZASOWO ROZKŁAD ZAPŁONÓW.
A wał zawsze po przeciwnej stronie czopów ma przeciwwagi bo by zarrzną panewki i jest zrównowazony masowo.
Każdy cylinder-tłok musi wykonać dwa obroty do pełnego cyklu pracy. Narysuj dwa okręgi, jeden wewnątrz drugiego. Jeden to pierwszy obróf korbowodu, drugi to ponowny obrót korbowodu. Teraz na obu okręgach zaznacz wskazane przez ciebie odstępy kątów zapłonów z numerkami cylindrów albo rozrysuj odstępy czasowe porcjami po 90 stopni a będziesz widział niezrównoważenie odstępów czasowych. Prawda, nie jest to dokładnie tak jak napisałem poprzednio, ale następująco:
1 -90- -90- 3 -90 -90- 90- 2 -90- 90- 4 -90- 1
co oznacza że pomiedzy 1 a 4 jest mardzo mały odstęp a pomiedzy 3 a 2 jest bardzo duży.
Tym samym poprawiam swój graf:
-x--x----x--x-x---x--x-x--x---x--x-x i dak dalej.
Jak z powyższego wynika nie jest to ZRÓWNOWAZONY CZASOWO ROZKŁAD ZAPŁONÓW.
A wał zawsze po przeciwnej stronie czopów ma przeciwwagi bo by zarrzną panewki i jest zrównowazony masowo.
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Lubie takie dyskusje, bo z nich często można sporo się nauczyc.
Muszę przyznać Ci rację
Są jeszcze do wyrównoważenia ruchy postepowo zwrotne. Sam wał owszem, jest wyrównoważony.
Od dzisiaj dźwięk mojej fałeferki brzmi dla mnie inaczej...
Muszę przyznać Ci rację

Są jeszcze do wyrównoważenia ruchy postepowo zwrotne. Sam wał owszem, jest wyrównoważony.
Od dzisiaj dźwięk mojej fałeferki brzmi dla mnie inaczej...

Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość