Szarpanie przy wolnej jeździe

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » czw 19 mar 2009, 16:48

Kątowo wygląda to tak 90* 450* 90* 90* lub tak 90* 90* 90* 450*

Napisałem lub, ponieważ nie doczytałem się kiedy w jakim odstępie między czopami przypada zapłon ,ale są te dwie możliwości .Po prostu długa przerwa jest albo pomiędzy drugim a trzecim cylindrem albo pomiędzy czwartym a pierwszym.

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » czw 19 mar 2009, 20:58

Chłopaki, z całym szacunkiem, ale gdzie wy takie rzeczy wyczytujecie? Załączyłem skany z fabrycznych manuali do RC36I oraz RC46. Ja tam widzę tylko wielokrotności 90 stopni. No chyba, że żółtki nie wiedzą co piszą. W rzeczywistości co drugi zapłon na każdym cylindrze wypada w suwie wydechu - czyli suwy pracy wypadają co 180 stopni, ale nadal jest to stały odstęp.

Mapy zapłonów to nieco inna bajka i wiążą się raczej z chwilowymi parametrami pracy silnika, a nie z ustawieniem wałów.

Silnik owszem, jest niezrównoważony, ale masowo. Zapłony oraz suwy pracy są w stałych, równych odstępach.

Jeśli dobrze się zastanowić, to przesunięcie czopów o 180 stopni umożliwia jako takie wyrównanie mas. Zasadniczo równe odstępy pracy można uzyskać także przy czopach w tym samym położeniu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw 19 mar 2009, 21:43 przez Yaco, łącznie zmieniany 1 raz.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » czw 19 mar 2009, 21:40

ppamula pisze: na wykresie czasowym wyglądało by to tak:
---x-x------x-x---
Masz rację YACO .Zmylił mnie ten wykres i dlatego nie wziąłem pod uwagę kolejności zapłonów 1324 tylko 1234 szkolny błąd i stąd mój cykl kątowy. :oops:
Ostatnio zmieniony pt 20 mar 2009, 09:16 przez marmot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » czw 19 mar 2009, 22:26

Co nadal nie wyjaśnia, dlaczego nasze dryndy szarpią... :evil:
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
DARAYAVAHUS
pisarz
pisarz
Posty: 212
Rejestracja: ndz 07 gru 2008, 20:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: DARAYAVAHUS » pt 20 mar 2009, 07:46

Yaco pisze:Co nadal nie wyjaśnia, dlaczego nasze dryndy szarpią...
A może po prostu układ napędowy jest zbyt sztywny? W sensie że brakuje mu elastyczności? Może w VFR nie ma jakichś elementów gumowych takich jak w rzędówkach? Czy cóś...
Gdyby to był silnik V2, to może mógłby "troszkę" szarpać, ale V4?
Zaiste, dziwna sprawa :D Nieodgadniona :D

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » pt 20 mar 2009, 09:14

Yaco, przeczysz sam sobie,
Każdy cylinder-tłok musi wykonać dwa obroty do pełnego cyklu pracy. Narysuj dwa okręgi, jeden wewnątrz drugiego. Jeden to pierwszy obróf korbowodu, drugi to ponowny obrót korbowodu. Teraz na obu okręgach zaznacz wskazane przez ciebie odstępy kątów zapłonów z numerkami cylindrów albo rozrysuj odstępy czasowe porcjami po 90 stopni a będziesz widział niezrównoważenie odstępów czasowych. Prawda, nie jest to dokładnie tak jak napisałem poprzednio, ale następująco:
1 -90- -90- 3 -90 -90- 90- 2 -90- 90- 4 -90- 1

co oznacza że pomiedzy 1 a 4 jest mardzo mały odstęp a pomiedzy 3 a 2 jest bardzo duży.
Tym samym poprawiam swój graf:
-x--x----x--x-x---x--x-x--x---x--x-x i dak dalej.
Jak z powyższego wynika nie jest to ZRÓWNOWAZONY CZASOWO ROZKŁAD ZAPŁONÓW.
A wał zawsze po przeciwnej stronie czopów ma przeciwwagi bo by zarrzną panewki i jest zrównowazony masowo.

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pt 20 mar 2009, 09:41

Lubie takie dyskusje, bo z nich często można sporo się nauczyc.
Muszę przyznać Ci rację :)


Są jeszcze do wyrównoważenia ruchy postepowo zwrotne. Sam wał owszem, jest wyrównoważony.

Od dzisiaj dźwięk mojej fałeferki brzmi dla mnie inaczej... :mrgreen:
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » pt 20 mar 2009, 10:39

Yaco, też lubię z Tobą dyskutować, Dzięki Tobie sięgnąłem w szczegóły a przecież myliłe się na początku.
I właśnie przez takie dywagacje uczymy młode pokolenie jak to się je, jak jest zbudowana VFR. Może mniej będą mieli oporów przed samodzielnym naprawianiem własnego sprzętu.
Szacun :pwned

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pt 20 mar 2009, 13:46

Szacun to You too ;)
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość