Czyżby to było sprzęgło?

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 17 gru 2008, 12:32

no dobra Panie i Panowie: nie s....m znaczy nie sypie dolarami gdy s.......więc pewnie trzeba się skusić na sprzęgło Lucasa, a już tłumaczę dlaczego.......

komplet w salonie Honda: 850zł (przekładki 32zł/x 8szt, tarcze 52/szt - 8szt czy 9szt i 5 sprężyn po 25zł/szt ) fajnie nie ? :-) z tego to chyba tylko sprężyny oryginalne bym wział :-) a reszta to kwestia 300zł około. Lucasa. no to pozdrawiam

ps. nie kupię nic, póki nie sprawdzę wartości na tarczach i sprężynach. po świętach pewnie zabiorę się za rozbiórkę sprzęgła, dam znać co i jak. eh życie....
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
metiu
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 13 lis 2007, 11:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: metiu » śr 17 gru 2008, 13:07

Jeśli mogę coś Ci poradzić to
1. zamów tarcze sprzęgła w Larssonie
2. Oryginalne kup tylko sprężyny

Ja tak zrobiłem w swoim V-tecu i jest wiele lepiej
Robocizna sama to pryszcz i nawet nie musisz oddawać tego do zakładu. Trzeba tylko uważać na olej. Już nie pamiętam kosztu ale zapłaciłem w sumie coś koło 350 zł? a naprawdę jest ok

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » czw 18 gru 2008, 11:20

Co do przekładek : wątpie aby należało je wymienić jest to raczej bardzo mało prawdopodobne, co do samej wymiany to musisz wymienić tarcze wraz ze sprężynami dociskowymi, tarcze możesz wziąć vesrah'a u siebie wymieniałem więc ręczę za nie, sprężyny tylko orginał (żadnych twardych EBC), sprzęgło orginał to koszt ok 1200 zł za cały komplet ale nie warto tyle wydawać.

Także kolczasty w larsonach kupujesz tarcze sprzęgłowe vesraha i uszczelkę pod dekiel , a w hondzie tylko same sprężyny, tj ; wyżej metiu to już opisał :)

Wymiana banalnie prosta , mi schodzi na tym ok 2 godzin. Więc jak będziesz chciał to zapraszam do mnie.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » czw 18 gru 2008, 13:40

spoko, pod okiem mechanika wszystko zrobię, albo sam. zobaczę.

dzwonię do Hondy ;-) właśnie mechanik powiedział, zeby wziąć versaha, też że tak powiem "ręczy za nie" więc spoko. no to 400zł z olejem damy radę. myslalem ze bedzie gorzej. przekładek też mysle ze nei ma sensu, do diabła przeca to mocny materiał.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » czw 18 gru 2008, 20:30

Sprawdź przekładki czy nie są pokrzywione, w przypadku jeśli tarcze są spalone.

franklin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 15:59
Imię: Patryk
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: franklin » pt 19 gru 2008, 08:22

Ja w połowie sezonu założyłem LUCASA+ sprężyny mocniejsze o 10% EBC.
No i stwierdzam że: NIEMA PORÓWNANIA!!! Strzał ze sprzęgła i łapy wyrywa...

P.S. Jak by kto samemu zmieniał. Pierwsza tarcza jest minimalnie węższa i musi być założona jako pierwsza w koszu.

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » ndz 05 wrz 2010, 16:50

Mam ten sam objaw co Kolczyk - przy wysokich obrotach odkrecenie manetki skutkuje tylko wzrostem obrotow bez wzrostu predkosc. Dobralem sie do srodka i tak: tarcz nie mierzylem ale podejrzewam, ze mieszcza sie w normie, przekladki maja w niektorych miejscach przebarwienia, sa "nadpalone", sprezyny - wg serwisowki min dl to 42.6mm, moje maja ok 45mm (mierzone linijka) i tez posiadaja odbarwienia od zbyt wysokiej temperatury, nowe sa o ok 2-3 mm dluzsze... czyzby stracily swoje wlasciwosci sprezyste z powody temperatury?
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » ndz 05 wrz 2010, 17:59

binio pisze:Mam ten sam objaw co Kolczyk - przy wysokich obrotach odkrecenie manetki skutkuje tylko wzrostem obrotow bez wzrostu predkosc. Dobralem sie do srodka i tak: tarcz nie mierzylem ale podejrzewam, ze mieszcza sie w normie, przekladki maja w niektorych miejscach przebarwienia, sa "nadpalone", sprezyny - wg serwisowki min dl to 42.6mm, moje maja ok 45mm (mierzone linijka) i tez posiadaja odbarwienia od zbyt wysokiej temperatury, nowe sa o ok 2-3 mm dluzsze... czyzby stracily swoje wlasciwosci sprezyste z powody temperatury?
Zmierz dokladnie tarcze. U mnie takze wydawaly sie byc w porzadku, a jednak w niektorych tarczach brakowalo po 0,1/0,05 mm. Jako, ze przekladki i sprezyny byly w porzadku wymieniliem tylko tarcze. Wszystko caly czas pracuje bez zarzutow.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » ndz 05 wrz 2010, 18:08

dzieki elco, tak zrobie, mam dwa komplety uzywek wiec moze z nich zloze jeden dzialajacy
pozdr!
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » ndz 05 wrz 2010, 18:39

Panowie jeszcze jedno - składać sprzęgło na sucho czy namaczac tarcze w oleju i dopiero składać ?Ma to znaczenie ??

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » ndz 05 wrz 2010, 19:13

wg mnie nie ma znaczenia
jak zlozysz na sucho to i tak po chwili beda mokre
jak zlozysz na mokro to co najwyzej poprzykleja sie do nich jakis syf podczas montazu
ja zloze na sucho i spokojnie pozwole sie samoczynnie namoczyc
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » ndz 05 wrz 2010, 19:26

binio pisze:wg mnie nie ma znaczenia
i tu jesteś w błędzie - bodajże każdy producent tarcz - na ich opakowaniach - zaleca "zamoczenie" ich na parę godzin w oleju

pozdro
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » ndz 05 wrz 2010, 20:47

Ketchup pisze:
binio pisze:wg mnie nie ma znaczenia
i tu jesteś w błędzie - bodajże każdy producent tarcz - na ich opakowaniach - zaleca "zamoczenie" ich na parę godzin w oleju

pozdro

Żeby "nasiąkły" ???

Tarcze 750 i 800 FI sa takie same? (np Vesrah VC197 )

PS Znalazłem :mrgreen:
Do zastosowania w:
HONDA

VFR 750 86-97
VFR 800 98-99

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » ndz 05 wrz 2010, 23:17

a 800 nie ma jedną tarczę więcej czasem??

Binio, tarcze mogły stracić swoje właściwości i nawet jak mają dobry wymiar to i tak mogą być do wydupienia - u mnie tak było. Zmieniłem od razu sprężyny, choć też wymiary miały ok. Przekładek nie ruszałem.

I tarcze posmarujcie, bo to wcale nie jest tak, że pływają w oleju :D olej jest zasysany z michy do silnika, a zanim sie tarcze zamoczą... to troche trwa ;) ja swoje zamoczyłem, a często przy pierwszym wbiciu jedynki moto szarpie i gaśnie, czyli kleją sie dalej france, troche to .q.w. no ale co zrobie. No i uszczelke pod dekiel od razu kup, bo to jednorazowy patent :)

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pn 06 wrz 2010, 00:05

emil pisze: Binio, tarcze mogły stracić swoje właściwości i nawet jak mają dobry wymiar to i tak mogą być do wydupienia - u mnie tak było. Zmieniłem od razu sprężyny, choć też wymiary miały ok. Przekładek nie ruszałem.

I tarcze posmarujcie, bo to wcale nie jest tak, że pływają w oleju :D olej jest zasysany z michy do silnika, a zanim sie tarcze zamoczą... to troche trwa ;) ja swoje zamoczyłem, a często przy pierwszym wbiciu jedynki moto szarpie i gaśnie, czyli kleją sie dalej france, troche to .q.w. no ale co zrobie. No i uszczelke pod dekiel od razu kup, bo to jednorazowy patent :)
Czasami jak sie pali gume, albo strzela ze sprzegla mozna "zeszklic" okladziny i wtedy mimo zachowanych wymiarow sprzeglo zaczyna sie slizgac. Praktycznie mozna to odratowac poprzez przetarcie drobnym papierem sciernym, ale zebym miec swiety spokoj lepiej tarcze wymienic. Ja przy wymianie tarcz nie moczylem ich w oleju. Z mechanicznego punktu widzenia nic nie ma prawa sie stac.
Uszczelka to obowiazek. Silikonem smaruje sie tylko kilka miejsc tj. miejsce wejscia kabli od czujnika sprzegla oraz laczenia blokow silnika.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość