Problem ze skrzynią biegów
-
- pisarz
- Posty: 266
- Rejestracja: czw 30 sie 2012, 20:24
- Imię: Paweł
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żagań
Re: Problem ze skrzynią biegów
A nie to czasami że własnie od gumowania najczęściej siada 2 lub 3 bieg???
Very Funny Ride
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: Problem ze skrzynią biegów
Teoretycznie jeśli będziesz zmieniał biegi lecąc na gumie i robił to nieumiejętnie to może się tak stać ale jak postawisz moto na gumę bez tylko na 1 biegu po czym opadniesz i normalnie pojedziesz dalej to co do tego ma 2 i 3 bieg..? NIC.Biker pisze:A nie to czasami że własnie od gumowania najczęściej siada 2 lub 3 bieg???
Mit ten pewnie powstał dzięki tym co lecąc na gumie zapinają 2 i 3 bieg na siłę bez sprzęgła, żeby im moto nie opadało. Niestety jak lecisz na gumie ale nie utrzymujesz motocykla w środku ciężkości tylko trzymasz koło za nisko za pomocą ciągłego dodawania gazu, przyspieszając non stop to skrzynia jest na maxa obciążona. Wiadomo, że zapięcie dwójki czy później trójki bez sprzęgła na pełnym obciążeniu musi w końcu zniszczyć te dwa biegi. Stunterzy latają na gumie non stop i im skrzynie nie padają. Zazwyczaj wcześniej zarzynają silniki ale to już inna bajka i inne przyczyny.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.

https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Problem ze skrzynią biegów
Co maja stunterzy na swoich psach do skrzyni w VFR? moto do stuntu masz przerobione chocby ze względu na gospodarkę olejową silnika, która się zmienia jak nagle koło przednie jest w górze, lub tylne na górze się znajdzie. Ten sam olej jest w skrzyni.................... więc jeszcze raz przeczytaj sobie swoją wypowiedź dodając brak smarowania i będziesz miał pełen obraz
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem ze skrzynią biegów
To że potrafią zmieniać biegi tak aby nie obciążać skrzyni podczas zmian biegów.magik pisze:Co maja stunterzy na swoich psach do skrzyni w VFR?
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Problem ze skrzynią biegów
potrafią albo mają to w dupie
ile kilometrów robi stunt pies ??

- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: Problem ze skrzynią biegów
A co ma się przebieg stuntera do VFR...?magik pisze:potrafią albo mają to w dupieile kilometrów robi stunt pies ??
Kiedy on zrobi 1000 km VFR pewnie zrobi z 10000 km ale on większość na gumie a VFR turystycznie na obu kołach.
Skrzynie biegów nie rozpadają się od samego latania na gumie. Gdyby brak smarowania był powodem rozpadania się skrzyń biegów to leciał by przede wszystkim 1 bieg bo od niego się każde gumowanie zaczyna a większość przypadków się na 1 biegu też kończy.
Poza tym to gdybyś miał trochę więcej pojęcia o budowie silnika to byś wiedział, że w silniku VFR jak i w większości silników motocyklowych, skrzynia biegów znajduje się u dołu w jego tylnej części więc lecąc na gumie oleju w niej na 100% nie brakuje.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.

https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- Sebastian 5446
- bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: ndz 19 maja 2013, 08:29
- Imię: sebastian
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem ze skrzynią biegów
Może nie tyle zeszło co późno napisałemFalcon pisze:No trochę Ci sie zeszło z ta skrzynią![]()
![]()
![]()
![]()


Poprzedni sprzęt Honda vfr 800 fi 1999 obecny Yamaha R1 rn 19 2007
- Sebastian 5446
- bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: ndz 19 maja 2013, 08:29
- Imię: sebastian
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem ze skrzynią biegów
Moim zdaniem ta trójka poleciała nie dlatego ze latałem na gumie:)bo latałem tylko na pierwszym biegu i nie przebijałem bo szkoda skrzyni.Tylko trzeci bieg oberwał jak robiłem dohamowania do winkli i redukowałem z 4 na 3.Oczywiście robiłem między gazy ale nie raz zdarzyło się że przed zejściem na kolano tył mi ślizgał czyli obciążałem ją zbyt mocno i w pewnym momencie nie wytrzymała
akurat nie przy redukcji ale kły poleciały i tyle 


Poprzedni sprzęt Honda vfr 800 fi 1999 obecny Yamaha R1 rn 19 2007
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Problem ze skrzynią biegów
o tak.... Ooo światłości olśniewająca ciemny ludek.... Oooo krynico mondrości.Koobsky pisze:A co ma się przebieg stuntera do VFR...?magik pisze:potrafią albo mają to w dupieile kilometrów robi stunt pies ??
Kiedy on zrobi 1000 km VFR pewnie zrobi z 10000 km ale on większość na gumie a VFR turystycznie na obu kołach.
Skrzynie biegów nie rozpadają się od samego latania na gumie. Gdyby brak smarowania był powodem rozpadania się skrzyń biegów to leciał by przede wszystkim 1 bieg bo od niego się każde gumowanie zaczyna a większość przypadków się na 1 biegu też kończy.
Poza tym to gdybyś miał trochę więcej pojęcia o budowie silnika to byś wiedział, że w silniku VFR jak i w większości silników motocyklowych, skrzynia biegów znajduje się u dołu w jego tylnej części więc lecąc na gumie oleju w niej na 100% nie brakuje.
Po primo vfr nie jest jak większość motocykli Chyba dla tego większość nas tu jest.
Po sekundo ma na tyle momentu żeby na 2 spokojnie podnieść koło Tylko po co? Vka nie jest do tego pomyślana tak jak dupa do gryzienia nie jest przystosowana.
Po tercji masz różne rodzaje mis olejowych i nie ważne gdzie co się znajduje tylko czy pompa oleju go tłoczy. Silnik to nie kanka z mlekiem, że przechylisz i się wyleje. Zwróć o "Błyskotliwy" uwagę na temperaturę pracy przy przeciazeniach i ogólnie wytrzymałość materiału (udarową i temperaturową) Jeżeli wiesz jak skomplikowanej obróbki wymagają zembatki i wałki oraz jak bardzo te wymagania stoją ze sobą w sprzeczności Tobys odgadł, żeolej nie tylko smaruje ale i chłodzi przy prawidłowym jego obiegu. Nie musze Ci Mędrco z zachodu chyba mówić ile przy takiej pracy generuje się mocy cieplnej (np na skutek tarcia dla niewtajemniczonych). Pewnie również wiesz, że ta energia jest , odobnie jak z korbowodu, odbierana głównie przez olej. To są takie miejsca gdzie płyn chłodniczy nie znajduje zastosowania. Ale halo komu ja to mówię

Przepraszam wszystkich, którym to wadzi, za tak personalny ton mojej wypowiedzi, ale myślałem, ze mam do czynienia z dorosłymi doświadczonymi ludźmi , którym nie trzeba tłumaczyć pewnych rzeczy np. do czego jest prezerwatywa
- Sebastian 5446
- bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: ndz 19 maja 2013, 08:29
- Imię: sebastian
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem ze skrzynią biegów
A tak wyglądała zębatka trzeciego biegu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Poprzedni sprzęt Honda vfr 800 fi 1999 obecny Yamaha R1 rn 19 2007
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości