
Ciśnienie oleju i cykanie
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Ciśnienie oleju i cykanie
olo nie chodzi przypadkiem o kasatory luzów miedzyzębnych ? 

- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Ciśnienie oleju i cykanie
olo podaje odpowiedź:olo pisze:Nosz kurna, już nikt nie pamięta dlaczego fałeferki cykają?!
kasatory luzów na kołach zębatych ?
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Ciśnienie oleju i cykanie
YES!
Fałeferki zawsze cykały, cykają i jeszcze dłuuuuuuugo będą
Fałeferki zawsze cykały, cykają i jeszcze dłuuuuuuugo będą

VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section 

- Czaro vfr RC36
- teksciarz
- Posty: 141
- Rejestracja: śr 08 sie 2012, 20:21
- Imię: Czarek
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Napiwoda
Re: Ciśnienie oleju i cykanie
olo jestes wielki teraz wiem że z moim sprzętem jest wszystko OK.
Czarek
- vicctor
- zadomowiony
- Posty: 50
- Rejestracja: ndz 13 sty 2013, 22:00
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wielkopolskie
Re: Ciśnienie oleju i cykanie
Brak mi koncepcji na fajną stopkę. Ale pracuję nad tym zagadnieniem.
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Ciśnienie oleju i cykanie
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
- artex67
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: wt 07 maja 2013, 20:47
- Imię: Artur
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Ciśnienie oleju i cykanie
Mam mały dylemat w związku z tematem cykania w silniku .Jestem po regulacji zaworów w mojej VFR.Wszystko niby super,motor jeździ lecz pojawiło się to cykanie. Może słuch mam bardziej wyczulony,jako że sam to robiłem-teraz nasłuchuję.Może wcześniej też to było,ale chyba jednak nie,lub w mniejszym stopniu.O co dokładnie chodzi z kasatorami luzów międzyzębnych?Gdzie to się znajduje?Czy to te cienkie koła zębate na kołach zębatych wałków rozrządu?Jak to w ogóle działa.Zauważyłem też że przy składaniu te właśnie koła na wałku zaworów wydechowych przedniego cylindra miały lekkie przesunięcie względem kół napędzających od silnika.Akurat tyle że cienkie koła były poza kołami napędzającymi.Odpowiednie przesunięcie nie było możliwe ze względu na trzymający mostek.Czy może to mieć jakiś wpływ?
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Ciśnienie oleju i cykanie
No to żeś kolego źle poskładał rozrząd. Nie pomyliłeś wałków? One są opisane. A może mostki źle przykręciłeś? Te cienkie zębatki to właśnie kasatory. One "dopychają" wałek tak aby skasować luz między wałkiem a kołem napędzającym. I MUSZĄ leżeć na kole napędzającym.
- artex67
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: wt 07 maja 2013, 20:47
- Imię: Artur
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Ciśnienie oleju i cykanie
Wałków nie pomyliłem,mostków też. Mostki założone występem w stronę wałków.Wszystko jak ma być.Zęby na tych kołach po oznaczeniu farbą pary sąsiadujących,na tym właśnie jednym wałku mają leciutkie przesunięcie względem siebie - dokładnie jak na rysunku w serwisówce.Czyli też OK.Nie wiem właśnie dlaczego na tym wałku zęby kasatorów mają te minimalne przesunięcie.Ale gdyby musiały leżeć dokładnie na kole napędzającym,to wydaje mi się, że nie miałyby żadnej możliwości na takie przesunięcie jakie dopuszcza serwisówka.Jeżeli nawet,czy to może powodować to cykanie?
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Ciśnienie oleju i cykanie
Jak nie wiesz? To niby jak miałby kasować luz? Pod tą cienką zębatką są sprężyny i one kasują luz poprzez przekręcanie tej chudej zębatki. Więc zębatki muszą być przesunięte względem siebie. Po wyciągnięciu wałków przesunięcie jest duże bo sprężyny nie mają czego dociskać. Jak zmontujesz to przesunięcie się (prawie) zniweluje.artex67 pisze:Nie wiem właśnie dlaczego na tym wałku zęby kasatorów mają te minimalne przesunięcie.
I obie zębatki muszę leżeć na kole napędzającym. Jeśli któraś jest poza to nie dziw się że coś Ci cyka.
- artex67
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: wt 07 maja 2013, 20:47
- Imię: Artur
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Ciśnienie oleju i cykanie
Na trzech pozostałych wałkach, które leżą idealnie na kołach napędzających,nie ma żadnego przesunięcia.Niby jak miałoby być skoro zazębiają się w tym samym miejscu.Dlaczego więc rysunek w serwisówce pokazuje małe przesunięcie jako dopuszczalne?Akurat takie mi wyszło na tym jednym wałku.A może teraz po zdjęciu pokrywy okazałoby się że ten wałek jest OK, a przesunięcie ma inny. Może źle kombinuję,ale wszystko robiłem wg serwisówki i wydaje mi się że jest dobrze.
- artex67
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: wt 07 maja 2013, 20:47
- Imię: Artur
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Ciśnienie oleju i cykanie
Chyba zaczynam rozumieć zasadę działania tych kasatorów.Dzięki za cierpliwość Arnold.Cóż,czeka mnie ponowne rozebranie pokrywy i kontrola, ewentualnie jakaś poprawka.Dzięki.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Ciśnienie oleju i cykanie
Jak ściągniesz dekle na głowicach to zrób zdjęcia wałków od strony zębatek zanim rozbierzesz wszystko.
- artex67
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: wt 07 maja 2013, 20:47
- Imię: Artur
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Ciśnienie oleju i cykanie
Chyba nie będą potrzebne,wiem o co chodzi.Nie rozumiałem jedynie tych kasatorów luzu.Teraz wiem że rzeczywiście MUSZĄ one leżeć na kołach napędowych.Myślę tylko gdzie mogłem popełnić błąd,że przy składaniu zęby kasatora wałka wydechu przedniego cylindra nie chciały najść na koło napędowe.Mając przykręcony docisk wałków mogłem jeszcze nimi przesuwać,ale montaż mostka ustawiał te zęby poza zarysem kół napędowych.Składałem wszystko dokładnie,zwracając uwagę na znaki na wałkach oraz mostkach(oba mają takie same,ale sobie oznaczyłem).
- artex67
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: wt 07 maja 2013, 20:47
- Imię: Artur
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Ciśnienie oleju i cykanie
No i zrobione.Rzeczywiście winą cykania był leciutko przesunięty wałek rozrządu względem koła napędzającego,wskutek czego kasator nie spełniał swego zadania.Mój błąd - pojęcia nie miałem o zasadzie działania kasatora.A to takie proste,że aż mi głupio.W każdym bądź razie motocykl uruchomiony i wszystko działa jak należy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości