Cykanie, hałas dobiegający z głowic

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » śr 23 cze 2010, 15:53

Yaco pisze:Na początku istnienia tego forum założyłem podobny temat. Dorwałem wtedy w sieci biuletyn hondy odnośnie RC36.
temat znalazłem, ale link już nie działał
Yaco pisze:Fiszka była ewidentnie pod VFR'ki z początku lat 90.
a ja właśnie znalazłem taką fiszkę, tyle, że do modeli '95, '96
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: thrillco » śr 23 cze 2010, 19:48

ciekawa modyfikacja, mi jakos narazie nie przeszkadza ten dzwiek ale jestem ciekaw czy ktos juz to zrobil.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » śr 23 cze 2010, 21:16

olo pisze:Ciekawe też jest po co wiercić otwory w mostkach od tej strony koła zębatego, po której jest ono "zamknięte" bo jeśli dobrze rozumiem to chodzi o zalewanie olejem wnętrza koła i całego mechanizmu kasującego luz międzyzębny...czy źle kombinuję?
Te nawiercenia to raczej po to żeby zrobić poduszkę olejową między panewką a wałkiem ale właśnie od boku żeby nie tarło jedno o drugie a co za tym idzie nie chałasowało. Chodzi tutaj faktycznie chyba o kulturę pracy a nie o smarowanie.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » czw 24 cze 2010, 11:31

A'rtino pisze:Te nawiercenia to raczej po to żeby zrobić poduszkę olejową między panewką a wałkiem
zmniejszenie ciśnienia oleju w tym miejscu? - czyżby ten hałas był spowodowany własnie za dużym ciśnieniem oleju? - swoją drogą smarowanie wałków było pięta achillesową starych VF'ek, więc panowie z Hondy może po prostu dmuchają na zinme - czytaj przegieli pałę :mrgreen:,

ciekawe, czy w VFR'ach z naprawdę dużymi przebiegami to tzw "cykanie" jest głośniejsze, czy zanika :drool - być może to właśnie dało by nam odpowiedź
A'rtino pisze:ale właśnie od boku żeby nie tarło jedno o drugie a co za tym idzie nie chałasowało.
a z tym się nie zgadzam :twisted:
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: thrillco » czw 24 cze 2010, 13:19

Ketchup pisze:
ciekawe, czy w VFR'ach z naprawdę dużymi przebiegami to tzw "cykanie" jest głośniejsze, czy zanika :drool - być może to właśnie dało by nam odpowiedź
jaki to jest duzy przebieg? 130?
nie mam zbytnio jak porownac, bo brata rc36II jest troche mlodsza, i sluch juz nie ten :confused

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » czw 24 cze 2010, 15:10

Ketchup pisze:A'rtino napisał/a:
ale właśnie od boku żeby nie tarło jedno o drugie a co za tym idzie nie chałasowało.


a z tym się nie zgadzam
Dlaczego? Wałek zawsze troszkę umie się przesunąć wzdłuż własnej osi więc wydaje mi się że po to jest te nawiercenie żeby zrobić tam ślizganie na oleju. A z resztą. Nawet nie wiem jak wygląda wałek w VF. 8)
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » czw 24 cze 2010, 16:19

Po co zmniejszać ciśnienie oleju tylko aby mniej Cykało z pod pokrywy , osobiście nic bym nie zmieniał ponieważ mniejsze ciśnienie mniejsze Smarowanie . A ciśnienie naprawdę musi być duże w skoro odbijany olej oddaje dźwięk podobny do zraszacza ( ogrodowego ).

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » czw 24 cze 2010, 20:10

thrillco pisze:jaki to jest duzy przebieg? 130?
jeżeli przebieg jest oryginalny to już całkiem sporo - inne silniki już by dwa razy zdechły, a VFR podobno bez problemów kręcą 200kkm

i teraz: jeżeli przy takim przebiegu mniej "cyka" - zakładając oczywiście, że nie spadła wydajność pompy - to zużycie zestawu: wałek - mostek wałka mogło spowodować zmniejszenie ciśnienia w tym miejscu - wtedy wiercenie otworka miało by sens :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: - teoria po dwóch pifkach :twisted:
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » czw 24 cze 2010, 21:03

Ketchup pisze:jeżeli przebieg jest oryginalny to już całkiem sporo - inne silniki już by dwa razy zdechły, a VFR podobno bez problemów kręcą 200kkm
Ciekawe,będzie ciężko zbadac realny przebieg prawie każdej VFR bo liczniki w Polsce maja tendencje do samokasowania się dużych przebiegów,druga sprawa jak ten silnik był używany.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: thrillco » czw 24 cze 2010, 22:18

Ketchup pisze:jeżeli przebieg jest oryginalny to już całkiem sporo - inne silniki już by dwa razy zdechły, a VFR podobno bez problemów kręcą 200kkm
przebieg to umnie prawie 80tys MIL. wiec blisko 130tys km. jest napewno oryginalny gdyz mam papiery z angli na serwis regularny do ~68k mil (110kkm). do 200kkm jeszcze troche ;-)

potrzebna jest druga vfra rc36I i ktos z dobrym sluchem :P

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » czw 24 cze 2010, 22:42

Ja mam 40 tys. mil (przebieg również oryginalny [mam taką nadzieję], mam papiery na serwis w Anglii do 29tys. mil w 2004 roku i na transport moto z Anglii do Polski w 2007r. z 34tys. mil [papiery angielskie]). Cykanie u mnie słychać, ale nie jest ono jakieś uporczywe. Oleju po przejechaniu 2k mil od wymiany nie wziął ani kropli :P
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » pt 25 cze 2010, 16:31

thrillco pisze:
Ketchup pisze:jeżeli przebieg jest oryginalny to już całkiem sporo - inne silniki już by dwa razy zdechły, a VFR podobno bez problemów kręcą 200kkm
przebieg to umnie prawie 80tys MIL. wiec blisko 130tys km. jest napewno oryginalny gdyz mam papiery z angli na serwis regularny do ~68k mil (110kkm). do 200kkm jeszcze troche ;-)

potrzebna jest druga vfra rc36I i ktos z dobrym sluchem :P
To fajnie masz najechane :grin: .
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pt 25 cze 2010, 17:33

''thrillco''
Jest możliwość sprawdzenia czy rzeczywiście serwisowany był poprzez podejście do salonu Honda Z książeczką i poproszenie o wydrukowanie serwisów Motocykla ( Robią to nie chętnie lecz jest to możliwe dlatego nie ulegajmy odp: nie ma takiej możliwości ) A pieczątka to pieczątka ;-) .

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » pn 11 paź 2010, 21:02

Odgrzewam temat, właśnie reguluję VF750C z 2001 - Honda jednak faktycznie wprowadziła tą modyfikację do VF - ciekawe dlaczego olali VFR :evil:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony śr 13 paź 2010, 11:37 przez Ketchup, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » pn 11 paź 2010, 21:24

Bardzo interesujące...
Ketchup, VF750F to były te z lat osiemdziesiątych... nie poknociłeś czegoś?
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości