Olej do VFR
Heloł! Pozwolicie, że odkurzę trochę wątek. Moje pytanie jest następujące... chcę sam wymienić sobie olej i filtr oleju. Zawsze jest ten pierwszy raz. Dlatego proszę Was czy moglibyście opisać mi jak powinna wyglądać prawidłowa procedura wymiany oleju i filtra oleju? Nie chcę po prostu niczego spaskudzić. Wiem, że poprzedni właściciel jeździł na Castrolu GPS 10W40, chcę kontynuować tą tradycję, ale najpierw chciałbym wiedzieć co myślicie o tym oleju? Jaki najlepiej filtr oleju mam kupić? No i ostatnia kwestia... słyszałem, że przed wymianą oleju można użyć jakiegoś preparatu do przeczyszczenia obiegu. Czy to jest prawda i czy warto coś takiego zastosować po kupnie używanego moto? Moja VFR to V-Tec z 2003 roku.
Heloł! Pozwolicie, że odkurzę trochę wątek. Moje pytanie jest następujące... chcę sam wymienić sobie olej i filtr oleju. Zawsze jest ten pierwszy raz. Dlatego proszę Was czy moglibyście opisać mi jak powinna wyglądać prawidłowa procedura wymiany oleju i filtra oleju? Nie chcę po prostu niczego spaskudzić. Wiem, że poprzedni właściciel jeździł na Castrolu GPS 10W40, chcę kontynuować tą tradycję, ale najpierw chciałbym wiedzieć co myślicie o tym oleju? Jaki najlepiej filtr oleju mam kupić? No i ostatnia kwestia... słyszałem, że przed wymianą oleju można użyć jakiegoś preparatu do przeczyszczenia obiegu. Czy to jest prawda i czy warto coś takiego zastosować po kupnie używanego moto? Moja VFR to V-Tec z 2003 roku.
PS sory, ale jestem nowym użytkownikiem i nie śmigam jeszcze po forum tak jak bym chciał, coś mi się walnęło i wpisałem dwa posty...
pierwszy jako gość... i nie wiem jak go usunąć 
PS sory, ale jestem nowym użytkownikiem i nie śmigam jeszcze po forum tak jak bym chciał, coś mi się walnęło i wpisałem dwa posty...


- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Panku, Ja jeżdże na GPS, ale przerzucam się na Motul 5100.

Ja nic takiego nie używam, po prostu zlewam gorący olej.Panku pisze:słyszałem, że przed wymianą oleju można użyć jakiegoś preparatu do przeczyszczenia obiegu.
Jest taka sama jak w auciePanku pisze:powinna wyglądać prawidłowa procedura wymiany oleju i filtra oleju?

Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
-
- teksciarz
- Posty: 126
- Rejestracja: ndz 10 lut 2008, 22:08
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Przedewszystkim wlej olej motocyklowykłopot pisze:no wiedz czy ktos moze mi jasno napisac jaki wlac olej do VFR 800 Fi z 98r i 53tys przebiegu

- kłopot
- teksciarz
- Posty: 109
- Rejestracja: pn 27 kwie 2009, 08:08
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
czyli moge zalac Motula 5100 10W 40 lub 300V poprzedni jezdził na Castrolu 15W 50 ale niewiem czy pełen czy pół syntetykBor0 pisze:Przedewszystkim wlej olej motocyklowykłopot pisze:no wiedz czy ktos moze mi jasno napisac jaki wlac olej do VFR 800 Fi z 98r i 53tys przebiegujeśli poprzedni właściciel jeżdził na pełnym syntetyku to kontynuuj tradycje i zalej jakiegos Motula, Castrola lub cos innego jakiejs konkretnej firmy. Vfr'a z '98 nie jest starym motocyklem wiec pelny syntetyk mozesz lac bez obaw. Ja jezdze na Castrolu Power 1 Racing 4t 10W50.
- Szozdul
- pisarz
- Posty: 265
- Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
- Imię: Maciek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Łomianki
Najlepiej najpierw zdejmij owiewki żeby dostać się do filtra oleju i do śruby spustowej. Możesz śrubę spustową delikatnie poluzować ale bardzo delikatnie tak żeby nie ciekło. Później rozgrzewasz moto do temp pracy - ale tez nie do przesady taka normalna temperatura pracy,
- możesz przetestować czy działa czujnik oleju nie gasisz moto i zlewasz olej
to żart oczywiście
to jak już zgasisz, zlewasz olej przez śrubę spustową - możesz wykręcić korek wlewu będzie szybciej spływał.
później odkręcasz filtr oleju , zakładając nowy pamiętaj o przesmarowaniu olejem uszczelki!
najlepiej odczekać aż spłyną wszystkie krople starego oleju, zakręcasz śrubę wlewasz olej do odpowiedniego poziomu odpalasz moto, gasisz po kilku chwilach i po jakiś 5 minutach sprawdzasz poziom
proste 
- możesz przetestować czy działa czujnik oleju nie gasisz moto i zlewasz olej

to żart oczywiście

to jak już zgasisz, zlewasz olej przez śrubę spustową - możesz wykręcić korek wlewu będzie szybciej spływał.
później odkręcasz filtr oleju , zakładając nowy pamiętaj o przesmarowaniu olejem uszczelki!
najlepiej odczekać aż spłyną wszystkie krople starego oleju, zakręcasz śrubę wlewasz olej do odpowiedniego poziomu odpalasz moto, gasisz po kilku chwilach i po jakiś 5 minutach sprawdzasz poziom


- ethiel0
- teksciarz
- Posty: 110
- Rejestracja: pn 30 lip 2007, 13:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dublin-KONIN
Witam mam takie male pytanie czy jest sens mieszac/bezpieczne to: olej polsyntetyczny z syntetycznym aby uzyskac wiecej niz te 30% syntetyka w mineralu i lepsze wlasciwosci(poczytalem linki w tym temacie) zostal mi litr syntetyka Castrol Racing 4t 10w40 i mam 4l Castrol GPS 4t 10w40...tak mysle ze nastepnym razem sprobuje syntetyka to chciatlem troche podrasowac polsyntetyk niech jak cos podmyje troche silnik ale nie jestem pewien czy tak sie powinno robic
w koncu mieszanie samemu a w fabryce to jest roznica hehe mam 4litry polsyntetyka to ten 1l syntetyka zawsze moze poczekac jak cos do nastepnego razu...Ciekawe co na temat mieszania olejow powiecie
Pozdrawiam


- Diego
- klepacz
- Posty: 1544
- Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
- Imię: Mirek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Płock city
Ale dlaczego nie mógłby mieszac tych 2 oleii Castrol Racing 4t 10w40 i 4l Castrol GPS 4t 10w40Szozdul pisze:Nie powinno się mieszać, jak musisz w awaryjnej sytuacji dolać to wlej o tej samej lepkości i klasach.
Przecież dolewa olej tej samej klasy i leje lepsiejszy syntetyk do "gorszego" pólsyntetyka.Będzie miał...."więcej niż półsyntetyka" w swoim moto.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości