Wymiana oleju silnikowego - jakie NARZĘDZIA będą potrzebne?

Awatar użytkownika
Unicron
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: czw 06 mar 2008, 12:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Wymiana oleju silnikowego - jakie NARZĘDZIA będą potrzebne?

Post autor: Unicron » wt 06 maja 2008, 09:49

Witam, jako, że na dniach, chcę wymienić olej w silniku chciałbym się zapytać jakie narzędzia (oprócz kompletu od VFR) będą mi potrzebne do odkręcenia wszystkiego co trzeba odkręcić aby dostać się gdzie trzeba?

Pytam, ponieważ w jednym garażu mam narzędzia, a olej będę zmieniał w innym gdzie ich nie ma :mrgreen: .
Pozdrawiam
Unicron


www.vfr800.prv.pl

arek
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: arek » wt 06 maja 2008, 09:57

Cześć,

Na pewno klucz do filtra oleju (tylko najpierw zobacz czy ten twój złapie filtr bo typowe od samochodów są za duże), bo z reguły ręką się nie da go odkręcić no i poza imbusem do śrubek mocujących owiewki to trzeba jeszcze klucz 17 lub 19 (nie jestem pewny do końca) do korka spustowego oleju z miski olejowej. No płaski śrubokręcik do rozpięcia zapinek od owiewki. I to wszystko. Miłej pracy i powodzenia w wymianie.

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » wt 06 maja 2008, 11:19

Teoretycznie to co wymienił Arek powinno Ci wystarczyć.
Też niedawno wymieniałem oliwkę, i u mnie do odkręcenia filtra nie wystarczył dedykowany klucz. Zerwałem go po prostu na filtrze - pewnie był do d..y po prostu. Sytuację uratował gruby dwudziestocentymetrowy gwóźdź - musiałem przebić nim filtr na wylot i dopiero poszło, i tak cięzko.
Do odkręcenia spustu oleju przygotuj nasadkę, bo płaskim łatwo złamać kołnierzyk chroniący śrubę.
To chyba tyle :)
pozdrowionka

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » wt 06 maja 2008, 12:44

przed wkręceniem po spuszczeniu oleju śruby spustowej podgrzej miedzianą podkładkę chociażby zapalniczką ...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » wt 06 maja 2008, 14:36

Nie wiem jak u Was ale u mnie w cenie oleju jest wymiana, wiec ja się tym nie zajmuje. Lepiej oddać moto w ręce mechanika...

Awatar użytkownika
Unicron
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: czw 06 mar 2008, 12:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » wt 06 maja 2008, 15:17

Ja olej i filtr zawsze sam wymieniam, tak dla czystej przyjemności, po prostu lubię grzebać przy motocyklu.
Pozdrawiam
Unicron


www.vfr800.prv.pl

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 07 maja 2008, 12:36

jak najbardziej, na tym śmigam, zawiera ester, który chroni jeszcze bardziej sprzęgło przed uślizgiem...a teraz zalewam i bede zalewal ciagle..... motul 10w40 double ester pełen syntetyk

[ Dodano: 2008-05-07, 12:39 ]
Fred pisze:Lepiej oddać moto w ręce mechanika...
lepiej zrobić to samemu z pasją :-)
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Unicron
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: czw 06 mar 2008, 12:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » śr 07 maja 2008, 12:44

No to wczoraj wymieniłem olej - najwięcej roboty było ze zdejmowaniem plastików, potem prosta sprawa.

Ja też zalałem Motula 10W40 - a swoją drogą bardzo ładnie pachnie ten olej :lol:
Pozdrawiam
Unicron


www.vfr800.prv.pl

Awatar użytkownika
DreamTeam-KwK
Posty: 9
Rejestracja: wt 06 sty 2009, 12:09
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kutno/Warszawa
Kontakt:

Post autor: DreamTeam-KwK » wt 06 sty 2009, 12:44

Witam

Mam VFR-kę dopiero 6 miesięcy ztąd moje pytania :mrgreen:

Chodzi o wymianę oleju silnikowego, nie miałem info na jakim jeździł wcześniej dlatego zalałem na Castrolem Power 1 GPS 4T 10W-40 o parametrach dedykowanych przez producenta.

Wymieniłem go na zimnym silniku, niestety później dowiedziałem się, że powinno to się robić na rozgrzanym silniku aby olej był rzadki i dokładnie spłynął… No ale cóż następnym razem. :lol:

Moje pytanie może być dla niektórych śmieszne ale wolę się zapytać. Słyszałem że w niektórych motocyklach po wymianie oleju coś się odpowietrza. Czy w przypadku VFR-ki po wymianie oleju należy coś odpowietrzyć? :roll:

Pozdrawiam i z góry dzięki za jakieś info.

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » wt 06 sty 2009, 14:07

Nie musisz nic odpowietrzać. Wymieniłeś filtr ?

Sebastian
bywalec
bywalec
Posty: 37
Rejestracja: sob 25 paź 2008, 21:18
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mielnik
Kontakt:

Post autor: Sebastian » wt 06 sty 2009, 15:24

Panowie... przy wymianie oleju szczególnie w sezonie zimowym( gdzie nie można się przejechać) bardzo ważna sprawą przy tego typu wymianach jest kolega i puszka (a najlepiej kilka) takiego zimnego, żółtego, gazowanego napoju:P tylko nie ma co przeginać bo można wymienić olej w chłodnicy przez przypadek:)) pozdro dla wszystkich

Awatar użytkownika
DreamTeam-KwK
Posty: 9
Rejestracja: wt 06 sty 2009, 12:09
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kutno/Warszawa
Kontakt:

Post autor: DreamTeam-KwK » śr 07 sty 2009, 14:25

Kurcze Sebastian bardzo śmieszne, dopiero uczę się mechaniki. Filtr oczywiście wymieniłem (dzięki marmot). Nie wiecie może czy po wymianie płynu chłodzącego należy odpowietrzyć układ chłodzenia?

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » śr 07 sty 2009, 16:00

Jeżeli po wymianie płynu chłodzącego, uruchomiłeś silnik, rozgrzał się do temperatury około 104 stopni Celsjusza i załączył się wentylator chłodnicy to masz wszystko w porządku. Jeżeli natomiast po osiągnięciu tej temperatury wentylator się nie załącza masz zapowietrzony układ chłodzenia i należy go odpowietrzyć.
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 07 sty 2009, 19:44

wcale go nie trzeba jakoś wielce odpowietrzać, zrobi to sam, ustali sobie ile ma płynu i albo weźmie go ze zbiorniczka lub nie, zazwyczaj zassie jak zapowietrzony, zrobi wszystko sobie sam...sprawdzone x 2. pogulgocze trochę jak się rozgrzeje ttzn, że się odpowietrza :eek:
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Sebastian

Post autor: Sebastian » śr 07 sty 2009, 23:54

układ sam sie odpowietrzy i pobierze jak coś plyn ze zbiorniczka wyrównawczego...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości