Synchronizacja wtrysków???

Awatar użytkownika
juhass
pisarz
pisarz
Posty: 332
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
Imię: Tomasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Synchronizacja wtrysków???

Post autor: juhass » śr 09 lip 2008, 16:57

Witam,
Smoczyca nieco mi faluje obrotami, nie jest to dużo, po prostu nierówna praca na wolnych obrotach, ot tyle że minimalnie wskazówka obrotomierza drga w góre i w dół od tego mniej więcej 1200 rpm. Jest tak od kiedy kupiłem i myśle czy tak ma być czy warto by może wtrysk szynchronizować? Wogóle niemam nikogo znajomego ani nie znam z miasta z takim samym moto coby posłuchać jak chodzi na wolnych obrotach.
Pytanie końcowe: one tak mają czy coś ją boli (co to może być?) błędów w kompie niema...
Rok 99 przebieg 50kkm chyba albo więcej- tyle pokazuje ;)

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Synchronizacja wtrysków???

Post autor: Maciej » śr 09 lip 2008, 18:25

juhass pisze:Witam,
Smoczyca nieco mi faluje obrotami, nie jest to dużo, po prostu nierówna praca na wolnych obrotach, ot tyle że minimalnie wskazówka obrotomierza drga w góre i w dół od tego mniej więcej 1200 rpm. Jest tak od kiedy kupiłem i myśle czy tak ma być czy warto by może wtrysk szynchronizować? Wogóle niemam nikogo znajomego ani nie znam z miasta z takim samym moto coby posłuchać jak chodzi na wolnych obrotach.
Pytanie końcowe: one tak mają czy coś ją boli (co to może być?) błędów w kompie niema...
Rok 99 przebieg 50kkm chyba albo więcej- tyle pokazuje ;)
Po pierwsze to widlak i zawsze będzie ci delikilatnie pływać , robiłem synchro wczoraj u siebie i wskazówka delikatnie drga tak czy siak , nie sugeruj się obrotami na zegarze :) jest pewna tolerancja.
Synchronizację warto zrobić , kosztuje mało a sporo daje, silnik pracuje równiej, jest żwawszy itd itd. Warto przed synchro zrobić regulację zaworów co nie znaczy że samego synchro zrobić nie możesz :).
Polecam, co do przebiegu to dolicz ze 20 - 25 tysiaków.

Co do synchronizacji warto to zrobić na dobrym sprzęcie takim jak np ja robiłem :
http://moto.allegro.pl/item394767254_wa ... te_fv.html
synchronizacja na zegarach podciśnieniowych wypada cieniutko przy tym sprzęcie więc synchro na zegarach nie warto w ogóle robić bo albo robi się coś dobrze albo wcale.
Są w sprzedaży wakuometry rtęciowe ale te co mają na allegro są słabiutkie , lepiej wypadają słupkowe z cieczą (dość gęstą) przez co na nich praktycznie wskaz nie drga w porównaniu z rtęciowymi i na takich odczyt jest też super.

Podjedź do warsztatu jakiegoś i zobacz czy mają sprzęt odpowiedni tyle ci mogę doradzić.
Niestety wakuometry sporo kosztują więc ja również musiałem się posilić warsztatem HONDA POMIRSKI GDAŃSK gdyż takowych wakuometrów nie posiadam a wydać 2 klocki na to by raz na 2 sezony ustawić to trochę chore.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » śr 09 lip 2008, 22:03

witam,podzielam zdanie Macieja ze V bedzie pływac na obrotomierzu,moja tez po synchro lekko falowała na obrotomierzu ale silnik ładnie chodził takze nie sugerowałem sie obrotomierzem.
Ale co do rteciowych wakunometrów to według mnie sa dobre,sam nie urzywałem i nie posiadam ale jak tylko podłape pare groszy to sobie zakupie,jak do tej pory nie spotkałem sie o złej opini dotyczacej takich wakunometrów.myśle ze na własny urzytek beda ok.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » śr 09 lip 2008, 23:16

Buła niestety ale rtęciowe są ciut lepsze od zegarów, jeśli chcesz mieć dokładność to słupkowe/cieczowe bo o wersji LED już nie mówię :).

Regulowałem silniki na rtęciówkach i na zegarowych i powiem szczerze że jest to dalekie od tych 2-óch typów jakie podałem , jeśli tak bardzo chcesz kupić rtęciówki to poszukaj takich które mają dławienie ssania tak jak zegarowe w ten sposób będziesz widział dokładniej jak ssają gary.
Pomiar gdzie wskaz fruwa jak oszalały to żaden wskaz i żadna dokładność a w przypadku tych właśnie 2-óch typów słupki stoją i to dosłownie. Widzisz dokładnie co się dzieje.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » czw 10 lip 2008, 00:06

Macieju kiedy mogę zawitać na synchro ? :grin: proszę proszę :grin:
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » czw 10 lip 2008, 07:35

Maciej pisze:Buła niestety ale rtęciowe są ciut lepsze od zegarów, jeśli chcesz mieć dokładność to słupkowe/cieczowe bo o wersji LED już nie mówię :).

Regulowałem silniki na rtęciówkach i na zegarowych i powiem szczerze że jest to dalekie od tych 2-óch typów jakie podałem , jeśli tak bardzo chcesz kupić rtęciówki to poszukaj takich które mają dławienie ssania tak jak zegarowe w ten sposób będziesz widział dokładniej jak ssają gary.
Pomiar gdzie wskaz fruwa jak oszalały to żaden wskaz i żadna dokładność a w przypadku tych właśnie 2-óch typów słupki stoją i to dosłownie. Widzisz dokładnie co się dzieje.
witam,mam na mysli takie wakunometry http://moto.allegro.pl/item392933841_wa ... ja_fv.html co myslisz o takich,co do tych elektronicznych to napewno sa dobre ale cena zwala z nóg,a te mysle ze beda ok.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » czw 10 lip 2008, 15:11

Kolczyk najpierw muszę kupić własne wakuometry , jak pisałem wcześniej musiałem podjechać do warsztatu aby mi ustawili gdyż aktualnie nie posiadam sprzętu , moje stare wakuometry odpłynęły do lamusa a po to by zsynchronizować wtryski raz na 2 - 3 sezony kupować mi się nie opłacało.
Kupię jeśli będą chętni na synchro 60 zł od motocykla, inaczej się mi to nie kalkuluje :).

Buła te rtęciówki są słabe ale są nieco lepsze od zegarowych gdyż rtęć spływając po rurkach zostawia swój ślad przez co jest w miarę dokładnie widać jak zassysają gary.
LED of coz są the best ale cena niestety.... po to by sobie wyregulować nie warto kupować , no chyba że zarobkowo :)
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » czw 10 lip 2008, 15:42

Buła pisze:witam,mam na mysli takie wakunometry http://moto.allegro.pl/item392933841_wa ... ja_fv.html co myslisz o takich,co do tych elektronicznych to napewno sa dobre ale cena zwala z nóg,a te mysle ze beda ok.

zanabyłem takie - nawet mój nick z allegro jest - wczoraj robiłem synchro w B6 i muszę powiedzieć, że są OKi, w sobotę będę robił w mojej VFR

Maciej pisze:Buła te rtęciówki są słabe ale są nieco lepsze od zegarowych gdyż rtęć spływając po rurkach zostawia swój ślad przez co jest w miarę dokładnie widać jak zassysają gary.
to nie rtęć :razz: , ale słupki metalowe w szklanych rurkach 8)
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » czw 10 lip 2008, 16:28

Ketchup pisze:
Buła pisze:witam,mam na mysli takie wakunometry http://moto.allegro.pl/item392933841_wa ... ja_fv.html co myslisz o takich,co do tych elektronicznych to napewno sa dobre ale cena zwala z nóg,a te mysle ze beda ok.

zanabyłem takie - nawet mój nick z allegro jest - wczoraj robiłem synchro w B6 i muszę powiedzieć, że są OKi, w sobotę będę robił w mojej VFR

Maciej pisze:Buła te rtęciówki są słabe ale są nieco lepsze od zegarowych gdyż rtęć spływając po rurkach zostawia swój ślad przez co jest w miarę dokładnie widać jak zassysają gary.
to nie rtęć :razz: , ale słupki metalowe w szklanych rurkach 8)
Rtęć czy słupki metalowe to jeden ..... :) cieczowe to już jest klasa a nigdzie na aukcjach nie widzę takowych.

Ketchup jakbyś miał synchronizować tymi o których wspominałem wcześniej to dopiero byś zobaczył różnicę i długo byś już nie mówił że te co kupiłeś są ok , ale żeby to obaczyć no musiałbyś mieć je w rękach , powiem ci szczerze że byłem pod wrażeniem tych LED , dokładność pomiaru masakra i to dosłownie, sprzęt ci wylicza faktyczne obroty silnika co się ma nijak do zegarów, sprawdza również czy zawory nie są nadpalone , czy układ wydechowy jest szczelny itd itd , rewelacja ale niestety cena też extra :).
Czy te wakuometry stoją w miejscu słupkami czy latają góra dół ? i z jakimi obrotami silnika drgają najmniej ?? tylko bez ściemniania , jak na spowiedzi :)
Mają jakąkolwiek regulację trybu pracy ??? i czy w ogóle jakąś mają regulację ?
Jeżeli nie pływają to będą oki ale to musiałbyś sam zdać relację gdyż je masz a ja osobiście nie kupię narzędzia jeśli jest byle jakie lub nie jest mi znane, oglądałem filmiki na you tube i jakoś za specjalnie mnie nie przekonały, być może i są ok te wakuometry ale muszę mieć je w rękach aby je ocenić. Być może i je kupię ale wpierw czekam na relację twoją odnośnie ich wychyłu na obrotach.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » czw 10 lip 2008, 19:32

Idealne synchro - to chyba utopia, jeżeli by tak można było zrobić to, po co by japońce zostawili furtkę dopuszczalnej różnicy rzędu, 20mmHg.
Maciej pisze:dokładność pomiaru masakra i to dosłownie, sprzęt ci wylicza faktyczne obroty silnika co się ma nijak do zegarów, sprawdza również czy zawory nie są nadpalone , czy układ wydechowy jest szczelny itd itd , rewelacja ale niestety cena też extra :).
Za takie wodotryski trzeba faktycznie zapłacić, a dokładne obroty by się przydały do dokładnej regulacji ilości mieszanki na każdy garnek ;).

Maciej pisze:Czy te wakuometry stoją w miejscu słupkami czy latają góra dół ? i z jakimi obrotami silnika drgają najmniej ?? tylko bez ściemniania , jak na spowiedzi :).
Słupki są podnoszone podciśnieniem, przy wolnych obrotach delikatnie drgają, przy większych nie próbowałem, bo i po co, synchro robi się przy wolnych, lub w niektórych moto nieznacznie wyższych niż wolne obrotach.
Maciej pisze:Mają jakąkolwiek regulację trybu pracy???, i czy w ogóle jakąś mają regulację ? .
Nie mają regulacji, tłumienie odbywa się za pomocą odpowiednio dobranej tzw zwężki, reagują dosłownie na muśnięcie śrubki regulacyjnej, gwarancja rok czasu – mi po tygodniu zwróciła się połowa, więc nawet, jeżeli się zj…bią – kupię sobie nowe;)
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » czw 10 lip 2008, 20:45



"Słupki są podnoszone podciśnieniem, przy wolnych obrotach delikatnie drgają, przy większych nie próbowałem, bo i po co, synchro robi się przy wolnych, lub w niektórych moto nieznacznie wyższych niż wolne obrotach."


Oczywiście synchro robi się na wolnych obrotach , tyle że w pewnego rodzaju silnikach ustawia się zewnętrzne cylindry nieco wyżej niż środkowe (rzędziaki) co przy tego typu silnikach ( nie wszystkich) daje lepsze efekty na wyższych obrotach, stosuje się tą metodę również przy garach nie trzymających kompresji ale to już są kruczki i sztuczki o których tutaj pisać nie będę. Piszesz że delikatnie się wychylają tzn ile delikatnie w mm ? 1 mm 2 mm czy 4 mm ( przy rtęciówkach takie niedokładności widziałem) to właśnie mnie najbardziej interesuje (zapewne pozostałych również) jak mocne jest wychylenie.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » pt 11 lip 2008, 07:38

no widze ze ciekawy temat sie zrobił
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno

Post autor: rinas » pt 11 lip 2008, 09:00

Wczoraj w serwisie Hondy koleś mi powiedział, że najlepsze są zegarowe, że najciężej jest nimi ustawić, ale najdokładniej... :shock:

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » pt 11 lip 2008, 13:38

Maciej pisze:Piszesz że delikatnie się wychylają tzn ile delikatnie w mm ? 1 mm 2 mm czy 4 mm ( przy rtęciówkach takie niedokładności widziałem) to właśnie mnie najbardziej interesuje (zapewne pozostałych również) jak mocne jest wychylenie.
1-2mm, a "drgania" są potrzebne, żebyś widział reakcję na regulację - takie jest moje zdanie ;-)
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » pt 11 lip 2008, 16:21

Ketchup pisze:
Maciej pisze:Piszesz że delikatnie się wychylają tzn ile delikatnie w mm ? 1 mm 2 mm czy 4 mm ( przy rtęciówkach takie niedokładności widziałem) to właśnie mnie najbardziej interesuje (zapewne pozostałych również) jak mocne jest wychylenie.
1-2mm, a "drgania" są potrzebne, żebyś widział reakcję na regulację - takie jest moje zdanie ;-)
Ok 1 - 2 mm jest do przyjęcia jednak jest to spore wychylenie, idealne są wakuometry których wychylenie jest jak najmniejsze. W przypadku wakuometrów LED podciśnienie w górnym punkcie ssania jest podświetlane jedną z diód i nie skacze ale żeby było ciekawiej pokazuje na tym samym słupku zaraz pod świecącą diodą wartość początkową zassysania przez co możesz idealnie skalibrować wtryski, oczywiście wodotryski za które trzeba płacić. Z mojego punktu widzenia idealne by były takie które by nie skakały w ogóle czyli pokazywały wartości uśrednione (tak jak LED). Nie mniej wakuometry które kupiłeś będą dla kolegów zainteresowanych wykonaniem synchro , tym co zapewni im wykonanie tej czynności samemu.
Być może i ja je kupię (jeśli będą chętni na synchro) ale bardziej wolałbym zakupić cieczowe, jednak nigdzie ich nie mogę znaleźć.
Tak czy siak dzięki za info.

[ Dodano: 2008-07-11, 16:32 ]
rinas pisze:Wczoraj w serwisie Hondy koleś mi powiedział, że najlepsze są zegarowe, że najciężej jest nimi ustawić, ale najdokładniej... :shock:
Zapewne ci tak powiedział gdyż innych po prostu nie miał, bardzo duża ilość warsztatów pracuje na zegarowych gdyż tak na prawdę są tanie i mozna je samemu zrobić, kiedyś samemu zrobiłem wakuometry na zegarach i wyszło znacznie taniej niż te które kupisz w larsonach czy gdzie kolwiek indziej.
Klasa dokładności jaką zegar musi mieć to jedno ale 2-ga bardzo istotna sprawa to dławik ssania który MUSI być podpięty pod dany zegar abyś mógł ustawić jego dławienie na tyle aby móc w ogóle odczytać wynik. Sęk w tym jak przesadzisz to za bardzo zdławisz zegar i mimo tego że będzie ci się wydawało że dobrze pokazuje będzie pokazywał to czego nie ma :).
Trzeba było mu powiedzieć że warsztat powinien mieć dobry sprzęt a nie najtańszy by zaoferować klientowi max jakość usługi.
Czasami nie czaję tych mechaników sprzęt kosztuje od 1800 do 2500 porządny do synchro , wliczają sobie to w koszta a za synchro przeważnie kasują od 80 do 180 zł , przyjedzie mu 20-stu klientów i koszta są zwrócone.

Jak długo ludzie będą myśleć że robienie wszystkiego tanim kosztem załatwia sprawę , tak długo nigdy w tym cholernym kraju nie doczekamy się jakość usług.

Prawdą jest że nimi najciężej się reguluje i całkowicie się z tym zgadzam , natomiast czy najdokładniej ??? kwestia tego co pisałem o przydławianiu zegara. Oczywiście takie wakuometry w rękach fachowca w zupełności wystarczą jeśli są dobrej klasy zegary i dławiki wtedy można wycisnąć dokładniejszy pomiar jak na tych o których tutaj mowa czyli słupkowych.
Do zegarów trzeba mieć rękę ponieważ regulujesz i zegar i wtryski.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości