Ocena stanu świec po 1000km //VFR 750 RC1
Ocena stanu świec po 1000km //VFR 750 RC1
Witam nocą
Chciałem podpytać o stan świec po przejechanym 1000km, wcześniej czyszczone gaźniki, synchronizacja, ustawiany skład mieszanki.
Poniżej jeszcze foto starych świec po początkowym ustawianiu składu mieszanki i przejechaniu ~~ 100km stare.
Były zbyt mocno dokręcone ręcznie i zmieniłem je. Wcześniej już były przegrzane ale dogrzało je jeszcze bardziej przez to dokręcanie. Następnie po ostatecznym ustawieniu i przejechaniu 1000km(miasto, wsie, trasa bieszczady, w sumie wszystko- wolno, szybko, b.szybko).
Dzisiaj wykręcone. Dokręcałem 12Nm kluczem, nie miały luzu ale odkręciły się dzisiaj ręcznie. Raczej dam 14-16Nm teraz. Jest według was ok ze składem mieszanki? Ciężko mi stwierdzić samemu bo nie mogłem znaleźć w sieci zdjęć z takim akurat wyglądem żeby się odnieść.
Chciałem podpytać o stan świec po przejechanym 1000km, wcześniej czyszczone gaźniki, synchronizacja, ustawiany skład mieszanki.
Poniżej jeszcze foto starych świec po początkowym ustawianiu składu mieszanki i przejechaniu ~~ 100km stare.
Były zbyt mocno dokręcone ręcznie i zmieniłem je. Wcześniej już były przegrzane ale dogrzało je jeszcze bardziej przez to dokręcanie. Następnie po ostatecznym ustawieniu i przejechaniu 1000km(miasto, wsie, trasa bieszczady, w sumie wszystko- wolno, szybko, b.szybko).
Dzisiaj wykręcone. Dokręcałem 12Nm kluczem, nie miały luzu ale odkręciły się dzisiaj ręcznie. Raczej dam 14-16Nm teraz. Jest według was ok ze składem mieszanki? Ciężko mi stwierdzić samemu bo nie mogłem znaleźć w sieci zdjęć z takim akurat wyglądem żeby się odnieść.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR750_92+VFR750_93
- diimon
- klepacz
- Posty: 594
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: Ocena stanu świec po 1000km //VFR 750 RC1
Odnosząc się do starej literatury elektroda ma mieć kolor kawy z mlekiem, wtedy jest idealnie.
- diimon
- klepacz
- Posty: 594
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: Ocena stanu świec po 1000km //VFR 750 RC1
Tutaj masz z grubsza wygląd świec, pierwsza od lewej za uboga, druga za bogata
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Ocena stanu świec po 1000km //VFR 750 RC1
Znam rysunek. Wydaje mi się że jest ok ale jako amator-regulator warto zasięgnąć opinii
VFR750_92+VFR750_93
- diimon
- klepacz
- Posty: 594
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: Ocena stanu świec po 1000km //VFR 750 RC1
Jest bardzo dobrze, teraz kontrola po 10 000 km
Re: Ocena stanu świec po 1000km //VFR 750 RC1
Dzięki, w końcu zaczynam okres bez ściągania owiewek i regulacji
VFR750_92+VFR750_93
- mictom
- klepacz
- Posty: 778
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Ocena stanu świec po 1000km //VFR 750 RC1
Ja muszę też zajrzeć do świec, bo po oddaniu do mechanika na czyszczeniu gaźników (plus wymiana uszczelek i zaworków iglicowych, zestawy naprawcze Tourmax) moto pali mi około 1litra więcej na 100km
Wcześniej spalanie:
4.9-5.9/100km a po ingerencji mechanika
6.5-6.95/100km.
Jakieś pomysły Panowie?
Ja obstawiam skład mieszanki lub zaworki iglicowe przelewają i trzeba będzie założyć oryginalne Hondy. Szczerze, żałuję że kazałem mu te gaźniki ruszać. Zbliża się przegląd to zacznę od sprawdzenia emisji spalin
Wcześniej spalanie:
4.9-5.9/100km a po ingerencji mechanika
6.5-6.95/100km.
Jakieś pomysły Panowie?
Ja obstawiam skład mieszanki lub zaworki iglicowe przelewają i trzeba będzie założyć oryginalne Hondy. Szczerze, żałuję że kazałem mu te gaźniki ruszać. Zbliża się przegląd to zacznę od sprawdzenia emisji spalin
- diimon
- klepacz
- Posty: 594
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: Ocena stanu świec po 1000km //VFR 750 RC1
Chociaż mam RC46 od jakiegoś czasu wychodzę z założenia że co zamienne to ch*jowe. Oryginały drogie, ale zakładam je i zapominam że coś robiłem. Jeżdżę i cieszę ryło...
- MarcinMMz
- teksciarz
- Posty: 196
- Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
- Imię: MARCIN
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Ocena stanu świec po 1000km //VFR 750 RC1
Przepraszam że się wtrącam, ale wymiana uszczelek czy też zaworków w gaźniku nie ma wpływu na spalaniemictom pisze: ↑sob 31 sie 2024, 16:35Ja muszę też zajrzeć do świec, bo po oddaniu do mechanika na czyszczeniu gaźników (plus wymiana uszczelek i zaworków iglicowych, zestawy naprawcze Tourmax) moto pali mi około 1litra więcej na 100km
Wcześniej spalanie:
4.9-5.9/100km a po ingerencji mechanika
6.5-6.95/100km.
Jakieś pomysły Panowie?
Ja obstawiam skład mieszanki lub zaworki iglicowe przelewają i trzeba będzie założyć oryginalne Hondy. Szczerze, żałuję że kazałem mu te gaźniki ruszać. Zbliża się przegląd to zacznę od sprawdzenia emisji spalin
Zapytaj co robił spec przy gaźniku a w międzyczasie rzuć okiem na świece które powiedzą Ci prawdę co w trawie piszczy. Podejrzewam, że to kwestia regulacji mieszanki i tyle.
P.S. Jeżdżę 800Fi przed liftem i nigdy nie udało mi się zejść poniżej 6 litrów. Fakt... nie mam katalizatora, sond lambda, fabrycznego komina ale moto idzie jak wściekłe w całym zakresie obrotów oraz prędkościomierza więc nie wnikam... Świece również bez zarzutu. Dla mnie to norma że VFR pali bliżej 7 litrów niż 6-ciu A jak wskakuje mi ponad 7 to znaczy że muszę wolniej jeździć
- mictom
- klepacz
- Posty: 778
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Ocena stanu świec po 1000km //VFR 750 RC1
Moja przed ingerencją w gaźniki paliła śmieszne ilości paliwa jak na taką pojemność. Tak zrobię świece pokażą
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości