Kompresja-silnik Honda vfr rc24

Qkła
Posty: 16
Rejestracja: sob 28 sty 2023, 21:16
Model VFR: 750 f rc24
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Kompresja-silnik Honda vfr rc24

Post autor: Qkła » sob 11 mar 2023, 23:31

Cześć Panowie ,
Niestety silnik od mojej rc24 najprawdopodobniej nadaje się na żyletki ponieważ kompresja na jednym tłoku wynosi gdzieś Ok 7 barów -wysłałem moto do serwisu związku z tym ,jako ze grono tu doświadczone i niektórzy mieli tenże model wiec prośba o poradę :
1.szukać dalej silnika ( kupiłem jeden ale nadaje się na śmietnik )
2.zamienić na silnik z rc36 -ktoś może próbował czy podejdzie 1:1 albo przynajmniej bez większych komplikacji .
3.szukać dalej zestawu : pierścieni , cylindrów na świecie ?- narazie bez efektu jakieś cylindry są ale i h stan pozostawia wiele So życzenia nawet na zdjęciach .
Albo ktos z was zna kogoś kto by mógł mieć coś z powyższych dzięki z góry .
Jest

Honda vfr 750 rc24
Aprilia dorsoduro 750

Były
Suzuki bandit 600n
Suzuki gsxr 1100
Suzuki gsxr 600 srad

GrześT
klepacz
klepacz
Posty: 508
Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
Model VFR: 800fi
Imię: Grzegorz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Kompresja-silnik Honda vfr rc24

Post autor: GrześT » pn 13 mar 2023, 21:47

Z tym serwisem to bym poczekał zanim cie skroją.
Ja w mojej rc24 miałem na jednym cylindrze Ok 7.5 do 8 .
W niczym to nie przeszkadzało.
Z tego co mi kolega tłumaczył to normalne przy v4.
Zanim coś zaczniesz robić.
Skontaktuj się Peterem albo Arnoldem.
Pomogą i doradzą.
A tak z ciekawości się spytam motor dobrze ci palił??
Pali olej??
Jakie masz objawy??
VFR 800fi :D
Motocykle okresu Prl :biggrin

Qkła
Posty: 16
Rejestracja: sob 28 sty 2023, 21:16
Model VFR: 750 f rc24
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Kompresja-silnik Honda vfr rc24

Post autor: Qkła » pt 24 mar 2023, 20:46

Dziekuje za odpowiedz :) ,No właśnie nie palił na wszystkie gary .
W między czasie zdążyłem się wyposażyć w drugi silnik w lepszym stanie ( mniejszy przebieg )i kompresja na wszystkich 12-13 - także myśle zamienić a tamten mieć na cześci.
Nie dodałem ze przebieg już konkretny był bo 90tys.
Jest

Honda vfr 750 rc24
Aprilia dorsoduro 750

Były
Suzuki bandit 600n
Suzuki gsxr 1100
Suzuki gsxr 600 srad

Awatar użytkownika
MarcinMMz
teksciarz
teksciarz
Posty: 183
Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
Model VFR: 800FI '99
Imię: MARCIN
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Kompresja-silnik Honda vfr rc24

Post autor: MarcinMMz » sob 25 mar 2023, 10:53

Odnośnie kompresji... z tego co już zdążyłem doświadczyć odnośnie VFR są to silniki wytrzymałe i moim zdaniem brak kompresji mógł być spowodowany nie tyle nieszczelnością "na cylindrze" ale pytanie w jakim stanie są zawory i szczelność na gniazdach w głowicy. Przy 7bar powinien palić mimo wszystko i może problem tkwi w innym miejscu?
Ale skoro kupiłeś drugi silnik ten pierwszy spróbowałbym reanimować; 90tyskm to żaden wyczyn i powinien on jeszcze dłuuugo jeździć w ramie. Myślę, że silnik do uratowania zwłaszcza że tych egzemplarzy ubywa i rosną w cenę.

Qkła
Posty: 16
Rejestracja: sob 28 sty 2023, 21:16
Model VFR: 750 f rc24
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Kompresja-silnik Honda vfr rc24

Post autor: Qkła » sob 25 mar 2023, 20:59

Zabrzmi jak idiotyzm ale zakupiłem dwa silniki widząc ze faktycznie z dostępem do części jest baaardzo ciężko ( tłoki pierścienie … kosmos jeszcze na ebayu coś można wychaczyć bo tłumików szukałem oryginalnych ale brak w dB stanie ale znalazłem replikę włoska bodajże nówkę czarna wiec będę zamawiać :)
Jest

Honda vfr 750 rc24
Aprilia dorsoduro 750

Były
Suzuki bandit 600n
Suzuki gsxr 1100
Suzuki gsxr 600 srad

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości