Regulacja zaworów, obejmy wałków i parę pytań VFR 750

NaimaD
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: wt 06 lip 2021, 18:18
Model VFR: RC36
Imię: Damian
Płeć: Mężczyzna

Regulacja zaworów, obejmy wałków i parę pytań VFR 750

Post autor: NaimaD » wt 12 paź 2021, 20:15

Rozebrałem co nieco, żeby zrobić inspekcję luzów zaworowych w vfr 750 '92. Wyszło mi o 8 zaworów, płytek niestety nie pozamieniam, muszę kupić potrzebne. Ale mniejsza o to. Mam inne pytania.

1.Zaznaczyłem czerwoną obwódką na jednym ze zdjęć miejsce na obejmie wałka linię pęknięcia; każdy wałek ma podobną i nie wiem czy coś z tym robić czy się nie przejmować. Ktoś miał podobnie u siebie?
2. Uszczelki pokryw są niepopękane i ogólnie wizualnie ok, z tym że jak widać na zdjęciach są na jakimś silikonie przyklejone do pokryw i na "uchach" był aplikowany silikon, czy coś podobnego. Co z tym fantem zrobić, kupić uszczelki i robić tak samo, czy zrobić tak jak było? To będzie jakiś silikon typu Reinzosil, czy coś innego? W volvo kiedyś pokrywę zaworów składałem wg. manuala na uszczelniaczu anaerobowym, co jest o tyle lepsze od silikonów że w razie przedostania się do wnętrza nie zatka kanałów. Co najlepiej zrobić?
3.Przy rozbieraniu ustawiałem znaki na T1, jeśli dobrze się wczytałem w manual to na tym samym ustawieniu później całość składać kiedy są zdjęte wszytkie wałki, dobrze prawię?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR750_92+VFR750_93

printpimp
Posty: 2
Rejestracja: pt 22 paź 2021, 20:16
Model VFR: RC36
Imię: Krystian
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulacja zaworów, obejmy wałków i parę pytań VFR 750

Post autor: printpimp » pt 22 paź 2021, 20:27

Cześć, według Hondy klej należy aplikować w okolice tych półksiężyców, jeżeli sama uszczelka jest w miarę miękka i nie popękana ja bym zostawił bo koszt jednej to 100 zł. U mnie też przy rozbiórce był klej ale głównie w tych miejscach a nie po całości.
Z tego co pokazuje manual to wałki musisz złożyć tak żeby po zakręceniu wałem i ustawieniu go w pozycji T1 linie na kołach zębatych były rownolegle i na wysokości krawędzi pokrywy.
Podłączę się do tematu, jestem na etapie regulacji zaworów i mam pytanie ponieważ mierzyłem luzy szczelinomierzem dla każdej jednej pary zaworów ustawiając wałek krzywkami do góry czy to zmienia postać rzeczy w odniesieniu do ustawień wału w pozycji T1 etc? Czy jedynie to pozycja w której mogę zmierzyć dwie pary zaworów EX i IN w jednym położeniu wału?

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Regulacja zaworów, obejmy wałków i parę pytań VFR 750

Post autor: emil » ndz 24 paź 2021, 00:12

Witamy na forum.

NaimaD
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: wt 06 lip 2021, 18:18
Model VFR: RC36
Imię: Damian
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulacja zaworów, obejmy wałków i parę pytań VFR 750

Post autor: NaimaD » ndz 24 paź 2021, 20:25

printpimp pisze:
pt 22 paź 2021, 20:27
Cześć, według Hondy klej należy aplikować w okolice tych półksiężyców, jeżeli sama uszczelka jest w miarę miękka i nie popękana ja bym zostawił bo koszt jednej to 100 zł. U mnie też przy rozbiórce był klej ale głównie w tych miejscach a nie po całości.
Z tego co pokazuje manual to wałki musisz złożyć tak żeby po zakręceniu wałem i ustawieniu go w pozycji T1 linie na kołach zębatych były rownolegle i na wysokości krawędzi pokrywy.
Podłączę się do tematu, jestem na etapie regulacji zaworów i mam pytanie ponieważ mierzyłem luzy szczelinomierzem dla każdej jednej pary zaworów ustawiając wałek krzywkami do góry czy to zmienia postać rzeczy w odniesieniu do ustawień wału w pozycji T1 etc? Czy jedynie to pozycja w której mogę zmierzyć dwie pary zaworów EX i IN w jednym położeniu wału?

Uszczelki są całe i niepopękane, były przyklejone do pokryw od góry, od dołu nie i chyba tak samo złożę, bardziej twarde są te od śrub pokrywy i może je wymienię, czy to nic nie zmieni?

Co do mierzenia Ustawiasz T1 - mierzysz wdech i wydech na zaworach pierwszego cylindra, T3 IN i EX trójki. To samo przód T2 i T4. Krzywki nie ustawiają się idealnie tak samo na mierzonych zaworach w ustawieniach poszczególnych znaków na wale, ale mają nie naciskać na popychacz żeby właśnie można było zmierzyć luz.
VFR750_92+VFR750_93

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości