Stukanie w silniku RC46

seler
teksciarz
teksciarz
Posty: 110
Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
Model VFR: RC36II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Stukanie w silniku RC46

Post autor: seler » śr 15 maja 2019, 13:20

Sprężyny poniżej limitu - do wymiany, chyba oczywiste.
Luźny łańcuch pompy - nie ma napinacza to jest luźny, jak nie ma śladów, że gdzieś stuka lub ociera to zostaw. Słychać go przy pracującym silniku i odkręconym wlewie oleju.

Awatar użytkownika
kochan
Posty: 18
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 14:22
Model VFR: VFR 800 A-9
Imię: Grzegorz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Stukanie w silniku RC46

Post autor: kochan » śr 15 maja 2019, 13:30

Dzięki za uwagi. Co myślisz o śladach na koszu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

maciekptk
Posty: 9
Rejestracja: ndz 18 lis 2018, 08:11
Model VFR: RC46
Imię: Maciek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Stukanie w silniku RC46

Post autor: maciekptk » śr 15 maja 2019, 22:20

U mnie coś terkotało i dzisiaj udało mi się rozwiązać problem - może u Ciebie jest podobna sprawa? Problemem był nienapięty tryb podrzędny. Ten pierwszy tryb od wale korbowym składa się tak naprawdę z dwóch trybów. Węższa część (tryb podrzędny) powinien się oprzeć na sprężynach, tak żeby był napięty w stosunku do szerszej części. Ciężko opisać ale możesz zobaczyć na filmach:
https://youtu.be/2EdDaIVx_RU
https://youtu.be/Yg1zdaafbq0

Na Twoich filmach niestety nie widać czy to było dobrze poskładane i czy nie było małego luzu między tym trybem a tym dużym na sprzęgle.

Awatar użytkownika
kochan
Posty: 18
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 14:22
Model VFR: VFR 800 A-9
Imię: Grzegorz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Stukanie w silniku RC46

Post autor: kochan » czw 16 maja 2019, 00:30

Dzięki. Do sprawdzenia przy składaniu. Martwią mnie ślady ma koszu. Masz jakieś pomysły co do tego?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

maciekptk
Posty: 9
Rejestracja: ndz 18 lis 2018, 08:11
Model VFR: RC46
Imię: Maciek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Stukanie w silniku RC46

Post autor: maciekptk » czw 16 maja 2019, 10:33

Nie, tutaj to nie wiem. Może coś tam wpadło kiedyś i tak przeszlifowało?

Awatar użytkownika
kochan
Posty: 18
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 14:22
Model VFR: VFR 800 A-9
Imię: Grzegorz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Stukanie w silniku RC46

Post autor: kochan » czw 16 maja 2019, 11:26


Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4528
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Stukanie w silniku RC46

Post autor: PETER » czw 16 maja 2019, 17:02

tego typu bicie wskazuje albo na uszkodzone łożysko kosza spręgłowego ,albo skrzywiony wałek sprzęgłowy skrzyni jak masz wszystko rozebrane postaw moto na centralce wrzuć np 2 bieg i niech ktos pokręci tylnym kołem a ty sprawdz czy wałek sprzęgłowy nie ma bicia bedzie się szybko kręcił
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
kochan
Posty: 18
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 14:22
Model VFR: VFR 800 A-9
Imię: Grzegorz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Stukanie w silniku RC46

Post autor: kochan » czw 16 maja 2019, 17:04

Dobry pomysł. Dzięki!
Masz pomysł skad mogły wziąć się ślady na koszu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4528
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Stukanie w silniku RC46

Post autor: PETER » czw 16 maja 2019, 18:27

jeśli się nie mylę to są ślady fabryczne po oszlifowaniu części aluminiowej wyjętej z formy
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

seler
teksciarz
teksciarz
Posty: 110
Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
Model VFR: RC36II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Stukanie w silniku RC46

Post autor: seler » sob 18 maja 2019, 19:57

maciekptk pisze:
śr 15 maja 2019, 22:20
U mnie coś terkotało i dzisiaj udało mi się rozwiązać problem - może u Ciebie jest podobna sprawa? Problemem był nienapięty tryb podrzędny. Ten pierwszy tryb od wale korbowym składa się tak naprawdę z dwóch trybów. Węższa część (tryb podrzędny) powinien się oprzeć na sprężynach, tak żeby był napięty w stosunku do szerszej części. Ciężko opisać ale możesz zobaczyć na filmach:
https://youtu.be/2EdDaIVx_RU
https://youtu.be/Yg1zdaafbq0
To jest istotna informacja szczególnie dla 750-tek, bo w przeciwieństwie to V-teca serwisówka do 750 o tym nie wspomina.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości