
Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mieszank
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies
można pobawić się również pirometrem- kolanka powinny mieć odpowiednie temperatury. A wiemy, że im uboższa mieszanka tym wyższa temperatura spalania 

- sonsiat
- bywalec
- Posty: 31
- Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
- Imię: Mateusz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies
Trudno co robić....
Trzeba będzie wyrzucić pieniądze i kupić ColorTune. Wtedy wyreguluje chociaż skład mieszanki na wolnych obr. i będe wiedział jaka jest mieszanka na wyższych obrotach. Jak będzie zapewne za ubogo, to spróbuje jeszcze podnieść iglice i zobacze czy coś się zmieni. Jak nie, to dopiero wtedy będe mógł zadecydować czy potrzebne są większe dysze. Znalazłem zestaw dysz K&N za ponad 70zł, także tąńsze rozwiązanie niż DynoJety.
Trzeba będzie wyrzucić pieniądze i kupić ColorTune. Wtedy wyreguluje chociaż skład mieszanki na wolnych obr. i będe wiedział jaka jest mieszanka na wyższych obrotach. Jak będzie zapewne za ubogo, to spróbuje jeszcze podnieść iglice i zobacze czy coś się zmieni. Jak nie, to dopiero wtedy będe mógł zadecydować czy potrzebne są większe dysze. Znalazłem zestaw dysz K&N za ponad 70zł, także tąńsze rozwiązanie niż DynoJety.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies
To nie jest wyrzucenie pieniędzy bo kupujesz nie zabawkę tylko narzędzie które nie jest na 5 minut i zawsze gdy potrzebujesz to je masz i nikogo się nie prosisz o nic. Choćby głupią kosiarkę wyregulować żeby chodziła picuś glancuś, a pewnie masz nie jednego kolegę motonitę i chętnie dali by Ci po 20 zł żebyś sprawdził im ustawienie mieszanki które bardzo ciężko sprawdzić bez narzędzi. Tyle ode mnie w tej sprawie .sonsiat pisze:Trzeba będzie wyrzucić pieniądze i kupić ColorTune.

- sonsiat
- bywalec
- Posty: 31
- Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
- Imię: Mateusz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies
Oj tam, oj tam. Przeca wiem
Nie zmienia to faktu, że trzeba mieć te dwie i pół stówy żeby to kupić :p
Jedno mnie nurtuje... Wiadomo silnik musi być zagrzany ładnie żeby regulować. A jak się ma wkręcanie i wykręcanie świec z ciepłego silnika. Przeca to gwinty można spartolić. Na dobrą sprawę przy jednym komplecie Colortune trzeba by zmarnować cały dzień, żeby bawić się w zamienianie świecy, tak żeby silnik był w miarę ostygnięty.
Mógłby ktoś ogarnąć ten film? Tak jakby z niego wynika, że moje świeczki są OK. Hmm.
http://www.youtube.com/watch?v=IvWl-dUN ... re=related

Jedno mnie nurtuje... Wiadomo silnik musi być zagrzany ładnie żeby regulować. A jak się ma wkręcanie i wykręcanie świec z ciepłego silnika. Przeca to gwinty można spartolić. Na dobrą sprawę przy jednym komplecie Colortune trzeba by zmarnować cały dzień, żeby bawić się w zamienianie świecy, tak żeby silnik był w miarę ostygnięty.
Mógłby ktoś ogarnąć ten film? Tak jakby z niego wynika, że moje świeczki są OK. Hmm.
http://www.youtube.com/watch?v=IvWl-dUN ... re=related
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies
Tak dla przestrogi wspomnę, że colortune to świece ze szklaną "porcelanką"- tzn bardzo delikatne. Koledze po wykręceniu pękła w palcach...... Zrobił na nich może 2-3 silniki.... 
BTW
Zrób jeszcze pare km na tych świecach- silnikowi nie zaszkodzisz a może trochę podłapią koloru

BTW
Zrób jeszcze pare km na tych świecach- silnikowi nie zaszkodzisz a może trochę podłapią koloru
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies
a kto się bierze za regulację gaźników na starym filtrze powietrza?
- sonsiat
- bywalec
- Posty: 31
- Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
- Imię: Mateusz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies
A kto napisał, że na starym???
Synchro gaźników zrobiłem po wymianie świec, filtra i regulacji zaworów.
A na starym poprostu sprawdzałem wcześniej z ciekawości jak to wygląda, nic nie regulowałem. Zostawiłem ustawienia gaźników takie jak zrobił poprzedni właściciel. A teraz muszę pomyśleć o dawkowaniu paliwa...
kiki myślisz, że po takim dystansie mają prawo się jeszcze nie zabarwić??
emil a powiedz jak wygląda sprawa u Ciebie? bo widze, że wydech też masz akcesoryjny??
Synchro gaźników zrobiłem po wymianie świec, filtra i regulacji zaworów.
A na starym poprostu sprawdzałem wcześniej z ciekawości jak to wygląda, nic nie regulowałem. Zostawiłem ustawienia gaźników takie jak zrobił poprzedni właściciel. A teraz muszę pomyśleć o dawkowaniu paliwa...
kiki myślisz, że po takim dystansie mają prawo się jeszcze nie zabarwić??
emil a powiedz jak wygląda sprawa u Ciebie? bo widze, że wydech też masz akcesoryjny??
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies
Wykrec po 1/2 obr kazda ze srub skladu mieszanki, zrob spokojna trase przynajmniej 50 km i sprawdz swieczki.
U mnie na nieoryginalnym wydechu mam zwiekszona mieszanke o 1/2 obr od wartosci zalecanej przez producenta, i swieczki mam koloru jasna kawa z mlekiem, a spalanie ok 5.0-5.5L na trasie.
No i pytanie czy masz swiece o wlasciwej ceplocie?
Mialem kiedys nieodpowiednie i mimo dobrej mieszanki byly zbyt ciemne, zmienilem swieczki bez regulacji gaznikow i byly koloru kawa z mlekiem.
U mnie na nieoryginalnym wydechu mam zwiekszona mieszanke o 1/2 obr od wartosci zalecanej przez producenta, i swieczki mam koloru jasna kawa z mlekiem, a spalanie ok 5.0-5.5L na trasie.
No i pytanie czy masz swiece o wlasciwej ceplocie?
Mialem kiedys nieodpowiednie i mimo dobrej mieszanki byly zbyt ciemne, zmienilem swieczki bez regulacji gaznikow i byly koloru kawa z mlekiem.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- sonsiat
- bywalec
- Posty: 31
- Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
- Imię: Mateusz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies
Fakir
Ale z tego co pamiętam, masz tylko po części wybebeszony tłumik, a nie goły przelot...
Spalanie mam podobne jak u Ciebie, wcześniej kotłował blisko litr więcej. Zrobił się jeszcze bardziej elastyczny i troszkę głośniejszy
Co do świec to obecne świece są jak najbardziej trafne Denso U27FER9, czyli tak ja jest w serwisówce. A teraz zobaczyłem, że poprzednio miał świece model NGK, ale od VFR RC36 I. Miał CR8EH9 czyli panowie z serwisu zrobili troche w konia poprzedniego właściciela.
Także pewnie stąd ta różnica. Bo wartośc cieplna była inna niż powinna być.
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Swiece/swiece.htm
Według tego artykułu ze starego "ŚM" świece nie koniecznie muszą mieć kolor kawy z mlekiem
Także może spróbuje tylko wykręcić mieszanke i sprawdze.
Ale z tego co pamiętam, masz tylko po części wybebeszony tłumik, a nie goły przelot...
Spalanie mam podobne jak u Ciebie, wcześniej kotłował blisko litr więcej. Zrobił się jeszcze bardziej elastyczny i troszkę głośniejszy

Co do świec to obecne świece są jak najbardziej trafne Denso U27FER9, czyli tak ja jest w serwisówce. A teraz zobaczyłem, że poprzednio miał świece model NGK, ale od VFR RC36 I. Miał CR8EH9 czyli panowie z serwisu zrobili troche w konia poprzedniego właściciela.
Także pewnie stąd ta różnica. Bo wartośc cieplna była inna niż powinna być.
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Swiece/swiece.htm
Według tego artykułu ze starego "ŚM" świece nie koniecznie muszą mieć kolor kawy z mlekiem

- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies
Ja tez mam przeloty i wprawdzie bardzo dawno do swiec nie zagladalem ale kiedy robilem to ostatnio, bylo ok, swiece mam z tego co pamietam dopuszczalne do tego modelu ale na chlodniejsze kraje ale zorientowalem sie po czasie a takie mi dali w motoakcesoriach wg modelu,
na tych swiecach i nowym filtrze po wymianie iglic bo poprzednie byly zuzyte (moge oddac, daja bogatsza mieszanke:]) oddalem do WiktoreVFR- jak dobrze pamietam nick, na regulacje, od tego czasu nie zajmowalem sie tym zupelnie a spalanie spadlo.
na tych swiecach i nowym filtrze po wymianie iglic bo poprzednie byly zuzyte (moge oddac, daja bogatsza mieszanke:]) oddalem do WiktoreVFR- jak dobrze pamietam nick, na regulacje, od tego czasu nie zajmowalem sie tym zupelnie a spalanie spadlo.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies
ja mam teraz serię założoną, wcześniej miałem przelot, dawka niby minimalnie zwiększona, spalanie średnie 5,6, teraz bez ruszania gaźników na seryjnym mam to samo. Regulowane na nowych świecach i filtrze. Zmieniłem, bo przebieg ponad 100, a nie wiem w jakim stopniu ciągłe marchewy szkodzą, ale niebawem chyba założę przelota z powrotem 
ale świece zawsze wymieniam razem z filtrem powietrza, i nigdy porcelana nie była biała, zawsze jest lekko brązowawa, świece nie są zalewane, kolor jasny brąz, więc ok

ale świece zawsze wymieniam razem z filtrem powietrza, i nigdy porcelana nie była biała, zawsze jest lekko brązowawa, świece nie są zalewane, kolor jasny brąz, więc ok

- sonsiat
- bywalec
- Posty: 31
- Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
- Imię: Mateusz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies
Heh. Markowy przelot o dużej średnicy w naszych Viferkach to świetna rzecz... takie zwieńczenie całości
:D:D Robi szał na mieście 
Tak sobie pomyślałem, że może specjalnie wsadzili te inne świece żeby polepszyć odprowadzanie ciepła, bo spaliny większą temp. mogą mieć przez ten przelot...
Ale z drugiej strony niech ktoś powie czy dobrze myśle.
Im większa liczba na świecy (współczynnik ciepła) tym świeca zimniejsza, czyli odprowadza więcej ciepła??
Bo jeśli jest tak jak myśle, to te świeczki CR8EH9 (a powinny być CR9EH9), są cieplejsze czyli odprowadzają mniej ciepła. Czyli to nie miałoby powiązania..


Tak sobie pomyślałem, że może specjalnie wsadzili te inne świece żeby polepszyć odprowadzanie ciepła, bo spaliny większą temp. mogą mieć przez ten przelot...
Ale z drugiej strony niech ktoś powie czy dobrze myśle.
Im większa liczba na świecy (współczynnik ciepła) tym świeca zimniejsza, czyli odprowadza więcej ciepła??
Bo jeśli jest tak jak myśle, to te świeczki CR8EH9 (a powinny być CR9EH9), są cieplejsze czyli odprowadzają mniej ciepła. Czyli to nie miałoby powiązania..
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies
oczywiście- to zależy jak jeździsz. Jeśli jeździsz powoli, w srednim zakresie obrotów to świeca może mieć inne zabarwienie niż po jeździe np w górnym zakresie obrotów.sonsiat pisze:kiki myślisz, że po takim dystansie mają prawo się jeszcze nie zabarwić??
Najlepszym rozwiązaniem byłaby jazda np na trasie ze stałą prędkością obrotową przez kilka km i szybkie wyłączenie silnika. Tzn - jedziemy sobie z obrotami ok 6tys przez 3-5km - gasimy silnik w trakcie jazdy, potem wykręcamy świece i sprawdzamy jej kolor. No ale ciężko to zrobić w warunkach drogowych.

Dlatego przejedź kilkanaście, kilkadziesiąt km dając jej troche po garach i wtedy zobacz kolor.
A tak btw - szary kolor świecy też jest ok no ale zawsze może być kolor kawy z mlekiem.
- sonsiat
- bywalec
- Posty: 31
- Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
- Imię: Mateusz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies
No akurat śmigam zazwyczaj w średnim zakresie obr. bo wysokie kręcenie tego silnika jest trochę kosztowne (Pb95)
Hmm myślę, że jak w średnim zakresie się nie zabarwiły, to w górnym tym bardziej już tego nie zrobią.
A to byłoby dobre, zatrzymać się na poboczu i rozłożyć motór w celu dojścia do świec
Zwiększę teraz skład mieszanki póki motór rozebrany i sprawdzę co się będzie działo.
Według serwisówki ja muszę patrzeć na typ Canada? Bo z ilustracji tak by wynikało, Californijski typ i stany mają pół płaską śrubę do regulacji, a Canada ma krzyżak, czyli tak jak u mnie.

A to byłoby dobre, zatrzymać się na poboczu i rozłożyć motór w celu dojścia do świec

Zwiększę teraz skład mieszanki póki motór rozebrany i sprawdzę co się będzie działo.

Według serwisówki ja muszę patrzeć na typ Canada? Bo z ilustracji tak by wynikało, Californijski typ i stany mają pół płaską śrubę do regulacji, a Canada ma krzyżak, czyli tak jak u mnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości