stuka przy zmianie biegów

johny3672
Posty: 7
Rejestracja: śr 20 kwie 2011, 20:39
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: jarosławiec

stuka przy zmianie biegów

Post autor: johny3672 » ndz 01 maja 2011, 12:33

witam.nie wiem czy tak ma być.jak zmieniam biegi słychać takie nieduże stukanie.niby biegi wchodzą dobrze ale słychać wyrażnie zmianę biegu w szczególności z 1-2,2-3,3-4 mniej a dalej już nie słychać.i na postoju na jedynkę słychać wyrażne stuknięcie.sprzęgło wysprzęgla dobrze i nie ślizga się.

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: Kudlaty » ndz 01 maja 2011, 12:55

Tak ma chyba każdy motocykl. Jak bardzo słychać to sprawdź naciąg łańcucha, czasami naciągnięcie pomaga.
Obrazek

Awatar użytkownika
PozytywnieZakreconyWariat
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pt 18 gru 2009, 13:53
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

Post autor: PozytywnieZakreconyWariat » ndz 01 maja 2011, 13:06

Spróbuj przy zapinaniu jedynki delikatnie bujnąć motocykl do przodu ;)
Stuk powinien być mniejszy,ale każde moto stuka przy wbijaniu jedynki(jedne głośniej,drugie ciszej).

Co do zmiany biegów to"stopa zaczyna-stopa kończy".Może za długo trzymasz wciśnięte sprzęgło?
"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 01 maja 2011, 13:26

Norma, szczególnie jeśli chodzi o pierwszy bieg. Musisz potrenować technikę zmiany biegów. Najlepiej z pasażerem bo mocniej szarpie motocyklem i będziesz się bardziej starał tego unikać. Jak wyżej, stopa zaczyna i stopa kończy. Jak już jedziesz to sprzęgło wciskasz delikatnie. W moto nie ma synchronizatorów w skrzyni więc musisz dopasować sam obroty silnika do prędkości. Wrzucając wyższy bieg ując gazu a wrzucając niższy bieg dodając gazu. ;-) Szybkie, płynne zmiany.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Piotrek82
teksciarz
teksciarz
Posty: 151
Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szastarka

Post autor: Piotrek82 » ndz 01 maja 2011, 14:22

Jeśli nauczysz się tego http://www.motogen.pl/artykuly/porady/s ... ,art8.html
nic nie będzie stukać. Polecam.

pingus21
bywalec
bywalec
Posty: 22
Rejestracja: sob 23 maja 2009, 19:59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stanica
Kontakt:

Post autor: pingus21 » ndz 01 maja 2011, 17:53

w wiekszosci slychac stuki. W moim glownie jest to jedynka. Napewno nie slychac tego 0d 4 w gore. Ma na to wplyw rowniez pewna predkosc i szum wiatru. Ale tak jak mowia....trzeba sie dobrze nauczyc zmieniac biegi.

Awatar użytkownika
maliq85
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: śr 17 lis 2010, 14:18
Imię: Paweł
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: CZN,CMG,CB,PGN
Kontakt:

Post autor: maliq85 » ndz 01 maja 2011, 19:01

Trening trening i jeszcze raz trening ;) sugeruj się linkiem od Piotrek82, tam Tomek Kulik wyjaśnia świetnie i 'łopatologicznie" co i jak. Mi tylko jedynka charakterystycznie "klika" jak to bywa w każdym moto :)
"Per aspera ad astra"
pozdro MALIK :)

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pn 02 maja 2011, 01:15

Piotrek82 pisze:Jeśli nauczysz się tego http://www.motogen.pl/artykuly/porady/s ... ,art8.html
nic nie będzie stukać. Polecam.
W tym artykule jest bardzo wazny element delikatnej zmiany biegow tj. pre-loading. Chodzi o wywieranie nacisku na dzwignie zmiany biegow tuz przed sama zmiana. Jezeli wyczuje sie na tyle dobrze dzwignie, ze uda sie przed zmiana biegu calkowicie skasowac luz na niej wystepujacy zmiana biegu jest prawie bezglosna. Do tego warunkiem koniecznym jest poprawne wysprzeglenie.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości