wymiana oleju rc46

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Post autor: brylek22 » czw 10 mar 2011, 21:24

tak na szybko co znalazłem na temat tego co pisałem, czyli kwasy w silniku
http://www.motofakty.pl/artykul/regular ... lnika.html
aby lepiej wypłukać silnik stosuje się płukanki
ale skoro nikt tego nie stosuje to wole nie testować

Bobi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: sob 24 kwie 2010, 22:44
Imię: Sebastian
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Adampol(Maz)/Dęblin(Lub)
Kontakt:

Post autor: Bobi » pt 11 mar 2011, 07:01

DeVeDe, olej oczywiście zmieniałem na rozgrzanym silniku, tylko zaniepokoił mnie kolor po ponownym odpaleniu.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pt 11 mar 2011, 08:34

Oj tam oj tam. Jakie tam płukanki - wystarczy terminowa zmiana oleju i tyle. Płukanki stworzono po to aby koncerny miały większe dochody ze sprzedaży swoich produktów :mrgreen: .
Co do koloru oleju to ma prawo sie przebarwiać po wymianie bo przecież nie zlewamy całego oleju z silnika, zawsze zostaje coś w chłodnicy itp.
Nasze silniki były projektowane i produkowane ładnych kilka lat temu i myślę że sztab inżynierów zadbał o to aby te 3-4 setki starego oleju nie zaszkodziło silnikowi :) .
A na koniec pamiętajcie:
nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu :twisted:

Bobi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: sob 24 kwie 2010, 22:44
Imię: Sebastian
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Adampol(Maz)/Dęblin(Lub)
Kontakt:

Post autor: Bobi » sob 12 mar 2011, 17:47

Dzisiaj po przejażdżce zauważyłem że ślizga mi się chyba sprzęgło... tak przy 5 tys obr jak odkręce szybko manetkę to silnik gwałtownie wchodzi na obroty a prędkość wzrasta bardzo powoli, tak asamo jest przy dużych prędkościach.. czy mogło to spowodować wymiana oleju na nowy??

Poza tym na wybojach zapala mi się na chwilę lampka FI i moto na chwilkę traci moc i później znowu jedzie normalnie, sprawdzająć błędy, po włożeniu zworki i włączeniu wtrysku bez przerwy świeci kontrolka FI czy to oznacza błąd 10?

Bo w serwisówce nic nie znalazłem o ciągle świecącej się kontrolce przy spr błędów..

[ Dodano: |15 Mar 2011|, o 22:48 ]
Spotkał się ktoś z was z czymś takim??

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości