Zawór, klapka w air boxe (rc 46, 99)

Awatar użytkownika
rafwoj
Posty: 19
Rejestracja: śr 08 lis 2006, 16:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Zawór, klapka w air boxe (rc 46, 99)

Post autor: rafwoj » sob 12 cze 2010, 19:49

Witam. Po powrocie z Francji zauważyłem spadek mocy. Może filtr. A może polskie paliwo? Właśnie wymieniłem filtr powietrza i sprawdzam działanie tej klapki, zaworu w boxie. Jest zamknięty, kręcę do ok 8 i nic. Wiecie jak to działa? Kiedy powinien być otwarty a kiedy nie, itp? Pozdro

Tomotom
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: wt 19 maja 2009, 18:47
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

air

Post autor: Tomotom » ndz 13 cze 2010, 13:22

Cos z serwisówki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 16 cze 2010, 20:14

czyli proste. powyżej 5.500rpm powinna sięotworzyć, a to ciekawe bo myślałem, że powyżej 6500 :)
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
rafwoj
Posty: 19
Rejestracja: śr 08 lis 2006, 16:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: rafwoj » sob 16 paź 2010, 21:41

by zawór się otwierał i zamykał trzeba odłączyć kabel od czujnika luzu! JAH

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Kolega_PL » sob 16 paź 2010, 22:26

rafwoj pisze:by zawór się otwierał i zamykał trzeba odłączyć kabel od czujnika luzu! JAH
nie trzeba, ale wówczas należy uważać na tylne koło, bo potrafi sponiewierać :mrgreen:
Adam

Awatar użytkownika
Piotrek82
teksciarz
teksciarz
Posty: 151
Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szastarka

Post autor: Piotrek82 » wt 26 paź 2010, 17:35

A ja właśnie przy wymianie filtra powietrza zauważyłem, że zawór mam cały czas otwarty i nie mam wężyka co wychodzi z tej kopułki. Może ktoś napisać jaka jest zasada działania tego patentu i co daje zamkniecie do 5500rpm albo otwarcie?

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: adam.ada » wt 26 paź 2010, 18:34

u mnie ten wężyk był zdjęty, tak podejrzewałem bo na mniejszych obrotach jak się mocno otworzyło gaz to było słychać z pod baku takie aż "buczenie" i efekt lekkiego przyduszenia a po założeniu jest żwawszy z dołu (chyba , że to tylko efekt placebo) trzeba by sprawdzić na hamowni
klapka jest od tego , że na średnich obrotach potrzeba aby powietrze dolatujące miało jak największą prędkość a przy wysokich obrotach potrzeba powietrza jak najwięcej.
Adam

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Post autor: Radarro » śr 27 paź 2010, 19:43

cześć,
Obczajcie mój mały elaborat w tej sprawie:
viewtopic.php?t=8799

Wysłałem to na mechanikę (ogólny) ale widze że może lepiej by to podpiąć pod mechanikę - silnik?
Tak se gdybam :)
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 27 paź 2010, 20:43

Piotrek82 pisze:A ja właśnie przy wymianie filtra powietrza zauważyłem, że zawór mam cały czas otwarty i nie mam wężyka co wychodzi z tej kopułki. Może ktoś napisać jaka jest zasada działania tego patentu i co daje zamkniecie do 5500rpm albo otwarcie?
to jest bardzo ważne, o ile kojarzę jest to powrót, nadmiar powietrza idzie właśnie tam i dodaje power.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Lukaszny » śr 27 paź 2010, 21:47

A ja w Vitku słyszę klapkę od airboxu przy bardzo delikatnym dodawaniu gazu z samego dołu. Przy ciepłym motocyklu mogę nawet wyczuć moment w którym sobie klika (przy podnoszeniu obrotów tuż ponad poziom biegu jałowego). Wydaje mi się, że pojawiło się po niedawnym serwisie (m.in. wymianie filtra).

Martwić się i wracać do serwisu czy spokojnie odczekać do wiosennego przeglądu?

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » czw 28 paź 2010, 01:41

jak lata to znaczy że działa . nie ma sensu ..
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości