Motul v300 - wymiana oleju
- meursault
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz 06 cze 2010, 21:41
- Imię: Czarek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mielec / Kraków / Warszawa
- Kontakt:
Motul v300 - wymiana oleju
Hej,
Jakis czas temu stalem sie posiadaczem slicznej VFRki i chcialbym ja zalac jakim dobrym olejem. Po paru poradach od znajomych oraz przeczytaniu opinii na forum, widze ze dominuja glownie oleje motula (v300, 5100,7100).
Moje moto to VFRka z 2002 r, 35k przejechane, 4 wlascicieli. Moto troszke wizualnie zaniedbane,ale silnik gra cudownie i pracuje bez zastrzezen. Problem w tym, ze nie wiem co bylo lane wczesniej;/
Kupilem syntetycznego, dwuestrowego Motula v300 i mam nadzieje ze to bedzie dobry strzal. Co o tym myslicie?Wielu z Was jezdzi na tym oleju?Czy nie wiedzac, co bylo lane wczesniej, z 35 tys przebiegu, zalanie takim syntetykiem nie bedzie problemem?
Za wszelkie rady, wielkie dzieki!
Pozdrawiam
Jakis czas temu stalem sie posiadaczem slicznej VFRki i chcialbym ja zalac jakim dobrym olejem. Po paru poradach od znajomych oraz przeczytaniu opinii na forum, widze ze dominuja glownie oleje motula (v300, 5100,7100).
Moje moto to VFRka z 2002 r, 35k przejechane, 4 wlascicieli. Moto troszke wizualnie zaniedbane,ale silnik gra cudownie i pracuje bez zastrzezen. Problem w tym, ze nie wiem co bylo lane wczesniej;/
Kupilem syntetycznego, dwuestrowego Motula v300 i mam nadzieje ze to bedzie dobry strzal. Co o tym myslicie?Wielu z Was jezdzi na tym oleju?Czy nie wiedzac, co bylo lane wczesniej, z 35 tys przebiegu, zalanie takim syntetykiem nie bedzie problemem?
Za wszelkie rady, wielkie dzieki!
Pozdrawiam
- Art
- klepacz
- Posty: 768
- Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
He he
temat juz tyle wałkowany
moja Rc 46 ma 52 tys i wlewam tylko V 300.
Jesli jednak nie chcesz pełnego syntetyka- to do naszych maszym w zupełności wystarczy ( az nadto) 7100
pozdro
a tu link do dyskusji:)
viewtopic.php?t=5694
temat juz tyle wałkowany
moja Rc 46 ma 52 tys i wlewam tylko V 300.
Jesli jednak nie chcesz pełnego syntetyka- to do naszych maszym w zupełności wystarczy ( az nadto) 7100
pozdro
a tu link do dyskusji:)
viewtopic.php?t=5694
Beyond the Grabówek sky
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Spokojnie możesz lać co chcesz. Jak silnik jest w dobrym stanie to każdy DOBRY olej nic mu nie zrobi. Ja po przeczytaniu tego artykułu nie zalewałbym V300.
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/produkty.htm
Niby ostatecznie nie przegrał ale nie zapewnia dobrej ochrony jeśli chodzi o ścieranie.
Ja leję Mobila Extra 10W40 bo jest tani (30 zł za litr), ma klasę SJ i nie narzekam.
P.S. To jest mój 300 post
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/produkty.htm
Niby ostatecznie nie przegrał ale nie zapewnia dobrej ochrony jeśli chodzi o ścieranie.
Ja leję Mobila Extra 10W40 bo jest tani (30 zł za litr), ma klasę SJ i nie narzekam.
P.S. To jest mój 300 post
- Panasonix82
- pisarz
- Posty: 499
- Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa-Wola
Ja na Twoim miejscu zalałbym 300 V, 10W40. Jest to bardzo dobry olej z górnej półki. Poza tym nie radziłbym Ci go zmieniać na nic innego, no chyba ze moto zrobi 100 000, to wtedy bym sie nad 7100 zastanowił
ex. VFR 800 VTEC (teraz u Żetona ) - https://picasaweb.google.com/1043711926 ... VFR800VTEC#
ex. VFR 800 FI (RC46 - teraz u Gruby73) - https://picasaweb.google.com/1043711926 ... DAVFR800FI#
Moja Ś.P. SC36 - http://www.bikepics.com/members/panasonix82/98vtr1000/
ex. VFR 800 FI (RC46 - teraz u Gruby73) - https://picasaweb.google.com/1043711926 ... DAVFR800FI#
Moja Ś.P. SC36 - http://www.bikepics.com/members/panasonix82/98vtr1000/
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
obojętnie jaki półsyntetyk , np motul 5100 - najbardziej popularny i wszedzie go dostanieszRoberto pisze:Że tak pozwolę sobie podpiąć pod temat i zapytać (Meursault nie pogniewasz się?).
Moja VFR ma już 100 000, a ja jeżdżę bardzo spokojnie. No dobra, czasami "odkręce". Jakieś propozycje co do oleum?
- Groszek
- klepacz
- Posty: 618
- Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
- Kontakt:
nie rozumiem Twojej opinii, Motul wypadł całkiem nieźle. Mam też taki sam test przeprowadzony w 2006r, i tam motul zajął drugie miejsce ,oczywiście po AMSOIL, na którego zlecenie przeprowadzono ten test - przez co - pomijając brak dostępności na naszym rynku, zostaje on wykluczony z wiarygodnych do stosowania . Stawia to z resztą pod znakiem zapytania wiarygodność całego tego testu. Ale nie mając innych danych, myślę, że możemy się nim kierować. I właśnie dlatego lałem do swojej poprzedniej VFRki 300V, a do obecnej będę lał 5100.A'rtino pisze:Ja po przeczytaniu tego artykułu nie zalewałbym V300.
http://chudzikj.republika...ej/produkty.htm
Pozdrawiam
-
- bywalec
- Posty: 37
- Rejestracja: sob 25 paź 2008, 21:18
- Imię: Sebastian
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mielnik
- Kontakt:
witam. nie wiem dlaczego tak wszyscy są oczarowani olejami motula- ta firma już nie jest taka świetna jak kiedyś (w sumie to nie wiem czy kiedykolwiek była). Jednak reklama robi swoje... Ja przez długi czas lałem motula 5100. Później zmieniłem na Agip tec 4t 10w40 i musze powiedziec że to najlepszy olej w swojej cenie. Skrzynia i sprzęgło chodzi o niebo lepiej. Nie warto lać 5100- teraz ten olej to naprawdę szajs. Uwierzcie mi. pozdrawiam
-
- pisarz
- Posty: 287
- Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Zgadzam się w 100% też przejeździłem ten sezon na agip-ie 10w40 (11000km) i na pewno gorzej mój sprzęt nie chodził (wcześniej motul 5100) a nawet bym powiedział, że w niektórych przypadkach bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Na motulu przy nierozgrzanym silniku potrafiło mi się nieraz sprzęgło ślizgnąć (kupiłem nowe z zamiarem wymiany) jednak po wymianie oleju ta sytuacja miała miejsce coraz rzadziej a obecnie nie mam już tego problemu. Nie rozumiem tylko opisu z motula 300v, który dzięki swojej technologii itd. sprawia spadek zużycia i paliwa i oleju. Ja przez 11000 km. grama oleju nie dolałem a tyle ile wlałem to i taki stan mam na dzień dzisiejszy. Pomijam kwestię ceny za agipa płaciłem bodajże 25zł za litr.
-
- pisarz
- Posty: 494
- Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
- Imię: Adam
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: W-wa Ursynów
podczepię się pod temat chociaż wiele na temat oleju już na forum było ...
zauważyłem u siebie taką przypadłość : po dobrym rozgrzaniu wrzucając biegi do góry jest większy skok dźwigni a powyżej 3 przy zbyt delikatnym potraktowaniu zdarzyło się kilka razy złapać jakby luz pomiędzy biegami
licznik pokazuje 75 tysi jaki był wcześniej olej nie wiem ja zalałem półsyntetykiem AGIPA
moje pytanie czy ktoś miał konkretnie taki przypadek i czy zmiana oleju na jakiś super/hiper coś może poprawić ?
zauważyłem u siebie taką przypadłość : po dobrym rozgrzaniu wrzucając biegi do góry jest większy skok dźwigni a powyżej 3 przy zbyt delikatnym potraktowaniu zdarzyło się kilka razy złapać jakby luz pomiędzy biegami
licznik pokazuje 75 tysi jaki był wcześniej olej nie wiem ja zalałem półsyntetykiem AGIPA
moje pytanie czy ktoś miał konkretnie taki przypadek i czy zmiana oleju na jakiś super/hiper coś może poprawić ?
Adam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości