problem płyny vfr 800

bajerj
Posty: 12
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 10:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin

problem płyny vfr 800

Post autor: bajerj » ndz 04 kwie 2010, 10:10

Witam 28 marca zakupiłem honde VFR 800 rok 1998 z przebiegiem 60000 za 10tys zł sprzedawca zapewniał ze moto jest po wymianie oleju przedstawił mi faktury z serwisu ja jako laik (pierwsze poważne moto) uwierzyłem na słowo. I teraz sprawdzam w tym okienku stan poziomu oleju i NIE WIDZE NIC nie wiem co ma być tam widać normalnie ciecz (czyt olej) czy cos innego ? ale u mnie jest tam pusto. oczywiście po wyprostowaniu motocykla co teraz? dolac olej do tej kreski blizej max tylko jaki i co z tym że u mni nic nie widać możliwe ze sprzedajacy poleciał w ... i moto nie ma oleju ? czy wymienić olej na nowy z filtrem ? Ile może takie coś kosztowac oraz regulacje zaworów i ogólne sprawdzenie ?
pozdrawiam

EDIT
motul 10W40 będzie dobry (nie znam jaki był wcześniej lany)

kiciol
klepacz
klepacz
Posty: 1577
Rejestracja: czw 12 cze 2008, 20:22
Imię: Roman
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiciol » ndz 04 kwie 2010, 10:27

Na fakturze powinno być napisane jaki olej wlali do motocykla.Skoro nic nie widać to dolewka konieczna jeśli nie chcesz zarżnąć sprzęta.Nie ma się tu nad czym zastanawiać.Po wymianie zawsze trochę oleju rozejdzie się po silniku,poziom na miarce się obniży i trzeba uzupełnić .Możliwe że tak było w tym przypadku.Koszt Motula z filtrem to jakieś 120-130 zeciszy a zawory to już zalezy od serwisu.Dla V-ki pewnie około 250 PLN.
... owoc żywota twojego je...ZUS .

http://www.bikepics.com/pictures/2297876/

bajerj
Posty: 12
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 10:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin

Post autor: bajerj » ndz 04 kwie 2010, 10:38

ok dzięki za info na co jeszcze zwrócić szaczególna uwage ?

kiciol
klepacz
klepacz
Posty: 1577
Rejestracja: czw 12 cze 2008, 20:22
Imię: Roman
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiciol » ndz 04 kwie 2010, 10:54

Moja obecnie jest u kumpla na serwisie bo jestem świeżo po jej zakupie i wymieniam olej z filtrem,płyny DOT 4,trzeba było naciągnąć łańcuch,wymieniłem kapcie i to właściwie tyle.Co do zaworów przy tym przebiegu regulacja juz wskazana jesli jeszcze nie była przeprowadzona,ale co do serwisu może niech ktoś bardziej kompetentny się wypowie ;-) Pozdrawiam
... owoc żywota twojego je...ZUS .

http://www.bikepics.com/pictures/2297876/

Krupski
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: czw 20 lis 2008, 11:55
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krupski » ndz 04 kwie 2010, 11:25

to tak jak kolega pisze jaki olej miałes na fakturze taki pasuje dolać do silnika reg. zaworów przy przebiegu mile wskazana płyn hamulcowy do wymiany o ile wczwsniej go nie wymieniał nikt najlepiej to poszukaj w swojej okolicy Dobrego warsztatu i oddaj motor do przeglądu i bedziesz wiedział wszystko

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » ndz 04 kwie 2010, 11:41

Olej motul 5000v 110zł+filtr 24zł

Jeśli nie wiesz jaki miałeś olej wcześniej to lej półsyntetyka.P.S okienko może być zawalone więc może nie być widać
kiciol pisze:Po wymianie zawsze trochę oleju rozejdzie się po silniku
W serwisówkach (np motodata) piszą ile wchodzi oleju z filtrem więc nie ma takiego problemu
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 04 kwie 2010, 11:50

a tak poza tym to sprawdzaj poziom na zimno lub po ostygniecu silnika i na centralnej stopce...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

bajerj
Posty: 12
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 10:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin

Post autor: bajerj » ndz 04 kwie 2010, 11:59

dzięki za wszystkie wypowiedzi. To oddam do mechanika i zobaczymy co i jak my slicie ze z płynami i regulacja zaworów zmieszcze się w 400-500 ? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » ndz 04 kwie 2010, 12:03

Blizej 500 ale powinno dac rade.

bajerj
Posty: 12
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 10:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin

Post autor: bajerj » ndz 04 kwie 2010, 15:58

ok dzięki za wszystkie odpowiedzi. W jeden dzień zrobią to ? :)
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » ndz 04 kwie 2010, 17:25

Z luzami watpie, 2-3dni moze wiecej, zaleznie od warsztatu i tego czy trzeba bedzie je regulowac czy na samej kontroli sie skonczy.

Same plyny to pikus, do zaworow trzeba 1/3 motocykla rozebrac.

bajerj
Posty: 12
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 10:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin

Post autor: bajerj » ndz 04 kwie 2010, 22:32

dzięki za odp. Jeszcze mam jedno "głupie pytanie" co może się stać jak nie będa wyregulowane zawory. I w jaki sposób można poznać i właśnie nadszedł czas kiedy muszą zostać wyregulowane ?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » pn 05 kwie 2010, 12:59

Sprawdzać luz zaworowy powinno się co jakiś czasz poprzez zmierzenie szczelin między wałkiem a płytką popychacza. Co ile kilometrów takie coś powinno być wykonywane określa serwisówka. Jeśli słyszysz stukanie z głowic takie dosyć w sumie konkretne to czas na regulacje zaworków. I to czas najwyższy. Jak nic z tym nie zrobisz to zaczną się zużywać wałki rozrządu, płytki, popychacze i cała reszta po drodze.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » pn 05 kwie 2010, 13:57

A'rtino pisze:Sprawdzać luz zaworowy powinno się co jakiś czasz poprzez zmierzenie szczelin między wałkiem a płytką popychacza. Co ile kilometrów takie coś powinno być wykonywane określa serwisówka

Pociesze Cię , że nie trzeba za często regulowac luzu zaworów.
Mam przejechane 50 tys , ale na ostatniej kontroli wyszło wszystko w normie. Mechanik ( z ASO Hondy) podał, że miał zaledwie kilka przypadków , gdzie trzeba było regulować luzy - nawet w sprzęcie z przebiegiem 250 tyś ( tak , tyle tez moga nasze sprzety przejechać :) )
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » ndz 18 lip 2010, 22:32

ja za pelna regulacje, przeglad sprzeta , nowe plyny i oponki zapalcilem 2 tys :/ - sama robocizna ok 500 zl , twoja VFR nie powinna brac oliwy , wiec dziwne ze masz jej za malo.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości