problem płyny vfr 800
problem płyny vfr 800
Witam 28 marca zakupiłem honde VFR 800 rok 1998 z przebiegiem 60000 za 10tys zł sprzedawca zapewniał ze moto jest po wymianie oleju przedstawił mi faktury z serwisu ja jako laik (pierwsze poważne moto) uwierzyłem na słowo. I teraz sprawdzam w tym okienku stan poziomu oleju i NIE WIDZE NIC nie wiem co ma być tam widać normalnie ciecz (czyt olej) czy cos innego ? ale u mnie jest tam pusto. oczywiście po wyprostowaniu motocykla co teraz? dolac olej do tej kreski blizej max tylko jaki i co z tym że u mni nic nie widać możliwe ze sprzedajacy poleciał w ... i moto nie ma oleju ? czy wymienić olej na nowy z filtrem ? Ile może takie coś kosztowac oraz regulacje zaworów i ogólne sprawdzenie ?
pozdrawiam
EDIT
motul 10W40 będzie dobry (nie znam jaki był wcześniej lany)
pozdrawiam
EDIT
motul 10W40 będzie dobry (nie znam jaki był wcześniej lany)
-
- klepacz
- Posty: 1577
- Rejestracja: czw 12 cze 2008, 20:22
- Imię: Roman
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Na fakturze powinno być napisane jaki olej wlali do motocykla.Skoro nic nie widać to dolewka konieczna jeśli nie chcesz zarżnąć sprzęta.Nie ma się tu nad czym zastanawiać.Po wymianie zawsze trochę oleju rozejdzie się po silniku,poziom na miarce się obniży i trzeba uzupełnić .Możliwe że tak było w tym przypadku.Koszt Motula z filtrem to jakieś 120-130 zeciszy a zawory to już zalezy od serwisu.Dla V-ki pewnie około 250 PLN.
-
- klepacz
- Posty: 1577
- Rejestracja: czw 12 cze 2008, 20:22
- Imię: Roman
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Moja obecnie jest u kumpla na serwisie bo jestem świeżo po jej zakupie i wymieniam olej z filtrem,płyny DOT 4,trzeba było naciągnąć łańcuch,wymieniłem kapcie i to właściwie tyle.Co do zaworów przy tym przebiegu regulacja juz wskazana jesli jeszcze nie była przeprowadzona,ale co do serwisu może niech ktoś bardziej kompetentny się wypowie
Pozdrawiam

-
- bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: czw 20 lis 2008, 11:55
- Imię: Mateusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
to tak jak kolega pisze jaki olej miałes na fakturze taki pasuje dolać do silnika reg. zaworów przy przebiegu mile wskazana płyn hamulcowy do wymiany o ile wczwsniej go nie wymieniał nikt najlepiej to poszukaj w swojej okolicy Dobrego warsztatu i oddaj motor do przeglądu i bedziesz wiedział wszystko
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Olej motul 5000v 110zł+filtr 24zł
Jeśli nie wiesz jaki miałeś olej wcześniej to lej półsyntetyka.P.S okienko może być zawalone więc może nie być widać
Jeśli nie wiesz jaki miałeś olej wcześniej to lej półsyntetyka.P.S okienko może być zawalone więc może nie być widać
W serwisówkach (np motodata) piszą ile wchodzi oleju z filtrem więc nie ma takiego problemukiciol pisze:Po wymianie zawsze trochę oleju rozejdzie się po silniku
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
a tak poza tym to sprawdzaj poziom na zimno lub po ostygniecu silnika i na centralnej stopce...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Sprawdzać luz zaworowy powinno się co jakiś czasz poprzez zmierzenie szczelin między wałkiem a płytką popychacza. Co ile kilometrów takie coś powinno być wykonywane określa serwisówka. Jeśli słyszysz stukanie z głowic takie dosyć w sumie konkretne to czas na regulacje zaworków. I to czas najwyższy. Jak nic z tym nie zrobisz to zaczną się zużywać wałki rozrządu, płytki, popychacze i cała reszta po drodze.
- Art
- klepacz
- Posty: 768
- Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
A'rtino pisze:Sprawdzać luz zaworowy powinno się co jakiś czasz poprzez zmierzenie szczelin między wałkiem a płytką popychacza. Co ile kilometrów takie coś powinno być wykonywane określa serwisówka
Pociesze Cię , że nie trzeba za często regulowac luzu zaworów.
Mam przejechane 50 tys , ale na ostatniej kontroli wyszło wszystko w normie. Mechanik ( z ASO Hondy) podał, że miał zaledwie kilka przypadków , gdzie trzeba było regulować luzy - nawet w sprzęcie z przebiegiem 250 tyś ( tak , tyle tez moga nasze sprzety przejechać

Beyond the Grabówek sky
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości