Jak zmienia sią dźwięk silnika w stosunku do obrotów ?

braski
Posty: 6
Rejestracja: pt 14 sie 2009, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wasilków

Jak zmienia sią dźwięk silnika w stosunku do obrotów ?

Post autor: braski » ndz 06 cze 2010, 21:02

Witam.
Mam takie pytanie związane pracą silnika, chodzi mi oto iż w moim moto wszystka jest ok. w zakresie do 6-7tys obrotów, "miauczą" kółka rozrządu i w równomierny sposób, jednak po przekroczeniu tego progu mam wrażenie że silnik dostaje dziwnych wibracji i zmienia się też jego brzmienie ( robi się twarde ). Na biegu neutralnym bez obciążenia, nie ma takiej sytuacji.
Nie jeździłem wcześniej VFR-ką i nie mam porównania ( miałem CB750 ). Według mnie nie jest to normalne - chyba że to charakterystyka V-ki,( zmienna faza rozrządu czy coś takiego ).
Może ktoś miał podobny problem lub powie mi jak ma być dobrze ?.

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » ndz 06 cze 2010, 22:55

Generalnie... to korespondencyjnie nikt Ci nie powie czy tak ma być, czy nie. Faktycznie czasami mocniej slychac miauczenie rozrzadu, ale czy akurat w tym zakresie?

Moze nagraj jakis film jesli zaden Owners nie moze Twojego sprzeta osluchac.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
Tomkoz
pisarz
pisarz
Posty: 211
Rejestracja: pn 26 mar 2007, 17:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Tomkoz » ndz 06 cze 2010, 23:17

Z tymi wibracjami to się mogę zgodzić, bo u mnie po dłuższej jeździe łapy mi się trzęsą!! Wszystkiemu winna V-ka. Tylko to nie takie wibracje, że mi motocyklem trzęsie!! :grin:

Generalnie zgodzę się z eaterem, to trzeba być przy tym, widzieć, słyszeć i czuć. Umów się z kimś z okolic, kto jest na forum - zbadacie, porównacie i może coś się dowiesz.

Awatar użytkownika
abgarman
teksciarz
teksciarz
Posty: 153
Rejestracja: śr 26 maja 2010, 22:56
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: abgarman » pn 07 cze 2010, 07:09

A jak z jazdą? Czy masz wrażenie, że silnik jest zamulony, albo coś w tym guście? Może masz coś poluzowane (np mocowanie wdechu, albo łączenie rury od wydechu z kolektorem)?
Meet the VFighteR
---------------------------------------

Wcześniej: Honda Deauville 650
Teraz: Honda VFR 800 '98

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » pn 07 cze 2010, 10:21

Mi się wydaje że jest wszystko w porządku tylko po przejściu na inny moto jesteś jeszcze przyzwyczajony do charakterystyki starego. VFR faktycznie wibruje w wyższych obrotach (ja osobiście czuję to na podnóżkach). Co do dźwięku. Na luzie mówisz że normalnie chodzi. Porównajmy silnik do zwykłego dzwoneczka. Jak złapiesz ręką dzwonek to jego dźwięk będzie przytłumiony/niższy. Tak samo silnik bez obciążenia będzie pracował bardziej dzwoniąco. Pod obciążeniem pracujące elementy się naciągają i dźwięk jest odpowiednio inny.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

braski
Posty: 6
Rejestracja: pt 14 sie 2009, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: braski » pn 07 cze 2010, 12:08

Dzięki za informacje, znalazłem z forum drugiego posiadacza VFR z moich okolic, spotkam się z nim by porównać wrażenia. To chyba na początek najlepsze rozwiązanie zanim zacznę bawić się luzem zaworowym itp. Lepiej aby się okazało iż jestem przewrażliwiony jak miał bym przegapić jakołś usterkę.
Jak będę już coś wiedział to dam znać - może innym się przydać taka uwaga.

Awatar użytkownika
juhass
pisarz
pisarz
Posty: 332
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
Imię: Tomasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: juhass » pn 07 cze 2010, 15:17

Zaraz.... Ty masz vitka czy fi???
Bo w vitku jakoś wtedy załączają się uśpione zawory. No a fi to też ma jakby 2 tryby:
- jazda kontemplacyjna- słychać miałczenie
- zapier*al&nie- grzmot, ogień i wibracje

Z tym że wszystko w rozsądnych granicach
;p

braski
Posty: 6
Rejestracja: pt 14 sie 2009, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: braski » pn 07 cze 2010, 15:43

juhass pisze:- zapier*al&nie- grzmot, ogień i wibracje
juhass, to by miało sens, ale co do tej zmiany fazy to jesteś pewien ??
Coś kiedyś słyszałem że te modele tak mają, ale czy możesz to na 100% potwierdzić ??

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » pn 07 cze 2010, 16:14

braski, coś wygląda tak jakbyś nie rozróżniał modeli i co mają w środku. VFR do 2002 roku miały rozrząd na kołach zębatych i nie miały zmiennych faz rozrządu. Dopiero od 2003 VFR ma tak zwany V-Tec czyli właśnie zmienne fazy rozrządu a raczej funkcję dołączania drugiej pary zaworów na cylinder. No i zrezygnowano z rozrządu na kołach zębatych i wsadzono łańcuch.
- jazda kontemplacyjna- słychać miałczenie
- zapier*al&nie- grzmot, ogień i wibracje
:D :D :D :D Oj racja, racja. :D
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

braski
Posty: 6
Rejestracja: pt 14 sie 2009, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: braski » pn 07 cze 2010, 20:07

A'rtino pisze:coś wygląda tak jakbyś nie rozróżniał modeli i co mają w środku
Rozumiem, ale zmyliła mnie wypowiedź
juhass pisze:No a fi to też ma jakby 2 tryby
Ale właśnie się upewniłem przeglądając dane techniczne, w najbliższych dniach temat się wyjaśni jak porównam z drugim moto.

[ Dodano: 2010-06-08, 20:54 ]
No i dzięki koleżeńskiej pomocy kolegi bzruner-a, miałem okazję przejechac się drugą maszyną, a o to wnioski:
- kolegi sprzęt ma 5 razy mniejszy przebieg( u mnie 25tys. mil a nie 5 ) i da się to odczuc, duży szacun za udany zakup
- odgłosy z silnika są raczej takie same w obydwu maszynach - ale tylko w jednej je słychac, ponieważ ja mam owiewkę turystyczną (wysoką ) i znacznie później w stosunku do prędkości wiatr zaczyna zagłusza silnik, i to cała tajemnica.
.... a przynajmniej mam taką nadzieją, bo przygoda z VFR dopiero się dla mnie zaczeła :lol:

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » śr 09 cze 2010, 21:59

Czyli wszystko gra i buczy. Zadowolenia ze sprzeta! ;-)
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

SZCZooR

Post autor: SZCZooR » śr 09 cze 2010, 22:19

Hm... to to ma jeszcze kola zebate w rozrzadzie? A ja kudłaty durnowaty nie wiedzialem teraz wiem:P:P.. Myslelem ze kola sa tylko w 750kach.
Ale generalnie w mojej tez jest tak mniej wiecej ze jak sie tam tocze powolutku to slychac mialczenie i pyrkotanie.. jak zagram na obrotach to zaczyna ryczec.

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Post autor: Radarro » śr 09 cze 2010, 22:39

Wibracje w 800 FI przy 6-7 k RPM to normal - tak ma być :)
Poniżej i powyżej tych obrotów powinny byc mniej odczuwalne.
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości