Przednie koło stawia opór

Awatar użytkownika
lukaszn82
Posty: 6
Rejestracja: sob 27 mar 2010, 19:13
Imię: LUKASZ
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: lukaszn82 » wt 06 kwie 2010, 20:36

niewiem :mrgreen:

Awatar użytkownika
dragoo
klepacz
klepacz
Posty: 643
Rejestracja: wt 14 paź 2008, 12:32
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: dragoo » wt 06 kwie 2010, 21:04

U mnie było podobnie. Zaraz po wymianie lekko szorowały... teraz jakby już nie słychać (czyli po ok. 200km). Objeździj spokojnie i powinno być git :)

MCHN
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: śr 12 gru 2007, 01:43
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Post autor: MCHN » śr 07 kwie 2010, 07:38

Ja zrobiłem ponad 1500 km i dalej mam to szorowanie. Co prawda jazda turystyczna, więc jakoś mocno nie hamowałem. Czyli moim zdaniem muszą się porządnie dotrzeć.

Awatar użytkownika
jordan23
pisarz
pisarz
Posty: 289
Rejestracja: wt 07 lip 2009, 01:05
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Reda City POMORSKIE
Kontakt:

Post autor: jordan23 » śr 07 kwie 2010, 16:26

pojeździ powinno być dobrze :mrgreen: też tak miałem, czyściłem cały przód jak złożyłem to właśnie występowało szorowanie , po przejechaniu paru kilometrów sytuacja się wyklarowała , koło przestało stawiać opór :mrgreen: ono musi wiedzieć kto tu jest Panem hee :mrgreen:
Vfr Rulezz!!
..DUM SPIRO SPERO !!

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » śr 07 kwie 2010, 21:28

Może jest jeszcze trochę powietrza w układzie i nie pozwala tłoczkom się cofnąć .Jak się zwalnia klamkę, hamulce muszą odbić do tyłu, takie jest poprawne działanie a czekanie na to że być może za 200 -1500 km przestanie trzeć, było by mi szkoda tarcz.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Re: Przednie koło stawia opór

Post autor: J43 » czw 08 kwie 2010, 21:40

mitny pisze:Witam,
Jestem właśnie po wymianie klocków. Przy okazji rozebrałem zaciski przeczyściłem itp. Po złożeniu tłoczki na pewno nie stawiały większych oporów. Po zalaniu i odpowietrzeniu całego układu zauważyłem, że przednie koło stawia opór przy kręceniu. Odrobinę to bym zrozumiał ale tutaj jest dość wyraźny - z tyłu jest tylko delikatne szorowanie.
W związku z tym pytanie co mogłem zrobić nie tak? A może ten opór zniknie jak ruszę w drogę?

P.S. Maszyna jeszcze nie złożona więc sprawdzałem tylko w garażu.
Sprawdz czy klocki przesuwaja sie w prowadnicach w calym zakresie.
Czesto nowe klocki sie ciezej przesuwaja.
Powodem jest zabrudzona prowadnica albo warstwa lakieru na klocku w miejscu,ktorym dolega do rpowadnicy.
Jak to usuniesz - brud,lakier - powinny lepiej chodzic.

Musza,bo inaczej przegrzejesz plyn,zetrzesz klocki i mozesz przegrzac tarcze,co zaboli finansowo.

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 823
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » pt 09 kwie 2010, 01:02

U mnie po zimie trzyma dość mocno, przed pierwszą jazdą siadam i naciskam klamkę i za razem bujam do przodu.... pomaga,a u Ciebie może faktycznie rozebrać ,wyczyścić i rozruszać klocki w prowadnicach zacisku. Tylko nie rób tego jakimś łomem bo klocki stracisz...
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pt 09 kwie 2010, 17:08

Znajomy Śmiga po torze i klocki ma na pewno Dotarte :grin: . Miałem ten sam problem Przednie robiło ok. Dwóch obrot. wynikiem czego były zajechane tarcze . Dałem filmik na forum .

Jak wspomniałem u Ziomka się swobodnie obraca , klocki lekko się stykają co jest normalne (Nie szorują ) . Przyłóż zużyte klocki obiema rękoma do tarczy nie przyduszaj i będziesz wiedział jaka jest różnica ;-)

Awatar użytkownika
mitny
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: śr 10 wrz 2008, 14:50
Imię: Michał
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łapalice

Post autor: mitny » czw 15 kwie 2010, 19:19

Dziś zrobiłem kilka km, potem spróbowałem ponownie odpowietrzyć trochę i faktycznie kilka bąbelków było. Z prawej strony tarcie już w normie. Z lewej jeszcze trochę za mocno trze. zdjąłem zacisk aby zobaczyć czy klocki pracują normalnie i nie znalazłem niczego co by mogło niepokoić. Jedyne co mnie zdziwiło to jeden klocek (ten co stoi sztywno w zacisku) ściera się tylko do połowy - tzn. tylko bliżej osi koła.

Jutro chcę trochę pojeździć aby się trochę bardziej dotarł - być może jak się dotrze to będzie lepiej.

Awatar użytkownika
m0rd3rc4
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pn 04 lip 2011, 07:52
Imię: Oti
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Police

Re: Przednie koło stawia opór

Post autor: m0rd3rc4 » pn 05 sie 2013, 11:54

A ja mam pytanie. Zauważyłem, że od niedawna zaczęło być słychać u mnie tarcie przy przednim kole. Tarcie to nie jest równomierne i tylko co jakąś część obrotu koła ją słychać. Co mogłoby być powodem?

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Re: Przednie koło stawia opór

Post autor: Radarro » pn 05 sie 2013, 12:04

m0rd3rc4 pisze:A ja mam pytanie. Zauważyłem, że od niedawna zaczęło być słychać u mnie tarcie przy przednim kole. Tarcie to nie jest równomierne i tylko co jakąś część obrotu koła ją słychać. Co mogłoby być powodem?
najprostsze wytłumaczenie to krzywa tarcza. wtedy klocek trze tylko w miejscu wykrzywionej tarczy. Sprawdz to na początku. Moto na centralkę, kręć kołem powoli i obserwuj.
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

MCHN
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: śr 12 gru 2007, 01:43
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Przednie koło stawia opór

Post autor: MCHN » pn 05 sie 2013, 19:01

m0rd3rc4 miałem to samo, ocierało i chrobotało tylko w jednym miejscu przy obracaniu kołem. Okazało się, że miałem zapieczone tłoczki hamulcowe. Rozebrałem, wyczyściłem, wymieniłem uszczelki tłoczków hamulcowych i teraz nic nie obciera a hamulce są mocne, jak nigdy dotąd. Jak będziesz czyścił to wyciągnij uszczelki, bo są wrażliwe na benzynę i inne rozpuszczalniki, a nawet na naftę świetlną, która teoretycznie nie reaguje z gumą. Także te uszczelki tłoczków hamulcowych lubią tylko płyn hamulcowy.

Pozdrawiam.

Marcinono1
Posty: 2
Rejestracja: pn 24 cze 2013, 10:00
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Przednie koło stawia opór

Post autor: Marcinono1 » ndz 11 sie 2013, 17:21

a nie jest tak czasem ze jak wyciągniesz tłoczki do końca to czeka cie wymiana uszczelek?tj zestaw naprawczy? :roll:

Awatar użytkownika
m0rd3rc4
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pn 04 lip 2011, 07:52
Imię: Oti
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Police

Re: Przednie koło stawia opór

Post autor: m0rd3rc4 » śr 28 sie 2013, 11:36

Ok przeczyszczę bo jak pomyślę o krzywej tarczy to blady się robię. Czy mógłby mi ktoś napisać co potrzebuję dokładnie? jakie uszczelki itp.? Na co należy uważać? I czy czeka mnie odpowietrzanie układu po takiej czynności? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości