Ogromne problemy z hamulcami!

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » czw 01 kwie 2010, 00:56


Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » czw 01 kwie 2010, 09:00

Dzisiaj jadę do mechanika z tym... Peter masz dużo racji, z tym, że moje zarobki są bardzo ograniczone. 19 lat, praca dorywcza + robię ludziom strony internetowe. Każde 10zł jakby się liczy, bo albo narzeczona ma urodziny, albo trzeba wlać do baku :P Wolę dołożyć parę zł na dobrą część czy lepszy płyn hamulcowy niż dać tą kasę mechanikowi :P

Jak miałem NSR'ke 125 to ta baba nie protestowała, rozbierałem ją na części pierwsze, składałem, hamulce robiłem, silnik rozbierałem, łożyska sam wymieniałem, a VFR bardzo lubi mi psuć humor.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 01 kwie 2010, 09:05

rozumiem każdy z nas ma jakieś ograniczone fundusze na moto ale czasem taniej wychodzi jak naprawi fachowiec a nie jak poprawia fachowiec oczywiście mogę się mylić :grin: :grin:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » czw 01 kwie 2010, 09:41

I tak przede mną trochę wydatków u mechanika i nie tylko. Muszę wymienic termostat, przeczyścić układ chłodzenia, regulacja zaworów, czyszczenie i synchro gaźników, czyszczenie chłodnicy oleju, wymiana oleju, filtra, świec, filtr paliwa, płyn chłodniczy, sprawdzenie elektryki. W zeszłym sezonie też sporo porobiłem w tym G. Myślałem, że chociaż hamulce sobie zrobię bo mam w tym doświadczenie, ale VFR to strasznie niewdzięczna zabawka. Jeżeli po tygodniu moto wróci od mechanika i będzie trzeba jeszcze w nią jakieś duże pieniądze ładować to poważnie się zastanowię nad Kawą KLX 650...
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Model VFR: 781 ccm Ixil Edition
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Post autor: Klarkson » czw 01 kwie 2010, 11:04

a tak zapytam ...
tłoczki wyczysciłes, a czy prowadnice tez ?

jesli tłoczki w tylnym zacisku nie odpuszczają to masz dwie opcje, albo są to dwa skrajne i wtedy pompa przy dzwigni nożnej. Albo centralny tłoczek i wtedy pompa na lewej ladze.

Z autopsji, najtrudniej jest się cofnąc centralnemu tłoczkowi, wiec wypchnij go pare razy przesmaruj i wepchnij z powrotem. Wypycha się go z zacisku przez docisniecie całego ramienia wraz z pompą na lewej ladze do samej lagi.

Dual nie jest łatwy i może rzeczywiście lepiej jak oddasz sprzet komuś kumatemu.
Klarkson

Awatar użytkownika
suniok
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: czw 04 paź 2007, 14:49
Model VFR: RC 46 '99
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: suniok » czw 01 kwie 2010, 11:17

PETER pisze:Vermilion stary czym się zajmujesz ???????????? zarabiasz ??????????????? w takim razie daj zarobić innym oddaj człowiekowi który tym się zajmuje bi jak ktoś zacznie robić coś za ciebie to ty nie będziesz zarabiał i w ten sposób kółeczko się zamknie bo lekarz sam se zrobi i ty też będziesz musiał sam sie zoperować bo lekarz sam se coś tam robi i nie ma czasu, a z tego co czytam to sory ale mechanikiem nie jestś ja wiem ze niby to proste a jakie efekty i tak pojechałeś do mechanika :lol: :lol: :lol:
Rozumiem, że u Ciebie w domu sprząta sprzątaczka, ubrania oddajesz do pralni itp, itd...

Ja zawsze najpierw staram się zrobić co mogę sam, a dopiero jak nie wychodzi udaje się do specjalisty, przy czym liczę się z tym, że mogę coś sknocić i ktoś będzie musiał po mnie poprawiać. Oczywiście są rzeczy, których się nie dotykam :) Idąc Twoim tokiem myślenia, nie powinien istnieć dział Mechanika tego forum, bo z tego co zauważyłem, tam ludzie sobie podpowiadają jak usunąć/naprawić usterki we własnym zakresie...

Sorry za OT.
Pozdrawiam Jarek

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » czw 01 kwie 2010, 13:05

Klarkson w RC36I nie ma Duala :D Z tyłu mam 2 tłoczki, prowadnica jest wyczyszczone i przesmarowana :)

VFR już u mechanika. Za tydzień moto powinno być jak nowe... albo trzeba będzie kupić sto innych częśći ;)
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Model VFR: 781 ccm Ixil Edition
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Post autor: Klarkson » czw 01 kwie 2010, 14:20

Vermilion pisze:Klarkson w RC36I nie ma Duala :D Z tyłu mam 2 tłoczki, prowadnica jest wyczyszczone i przesmarowana :)
Sorry, jakoś podświadomie myślałem o RC46.

W swojej starej RC36 zawsze przed zamknięciem pojemniczka na płyn, wciskałem palcem tą gumę pod deklem pojemniczka, bo ona wytwarza podcisnienie dla łatwiejszego cofania się płynu do zbiorniczka.
Klarkson

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » czw 01 kwie 2010, 14:24

Teoretycznie nie wciśnięta też powinna wytwarzać podniśnienie, chyba, że się mylę :P

Mechanik stwierdził, że przednie tarcze to normalne, po prostu w taki kosmiczny sposób się docierają klocki do tarczy, po przejechaniu 5km sytuacja się poprawiła i zaczął lepiej hamować. Powstaje tylko pytanie. Ile zostanie mi z nowych klocków po tym docieraniu?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Model VFR: 781 ccm Ixil Edition
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Post autor: Klarkson » pt 02 kwie 2010, 09:58

Vermilion pisze:Teoretycznie nie wciśnięta też powinna wytwarzać podniśnienie, chyba, że się mylę :P
No niezbyt. Jak ją zamkniesz dociskajac jeszcze powietrze z nad tafli plynu to wytworzysz tam cisnienie, a nie podcisnienie. Zamiast guma ciagnac, bedzie dopychac płyn.

Zreszta nie wazne, dałeś do mechanika, da rade to złożyć jak należy.
Klarkson

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » czw 22 kwie 2010, 22:15

Dobra, moto wróciło po gruntownym remoncie, jeździ jakby miało z 20KM więcej :D Problem dalej w tylnym hamulcu (z przodu klocki się ułożyły i tarcza wróciła niemal w całości do normalności). Nie odbija na tyle mocno jak powinien, nie blokuje koła, ale lekko trze i powoduje niesamowite grzanie się tarczy oraz problemy z dynamiczną jazdą (czuć obciążenie na silniku). Chwilowo tłoczki są odciągnięte i jeżdżę bez tylnego hebla, w zasadzie i tak go nigdy nie używam poza deszczem.

Więc tak, mechanik próbował wyrównać klocki, odpowietrzyć układ, rozruszać tłoczki. Patrzył na popychacz w pompie, wszystko wygląda ok. Problem jest taki. Gdy pompujesz parę razy tłoczek rusza się o minimetr, ale za którymś razem wystrzeliwuje jak głupi. Tłoczki bym odrzucił w tym przypadku chociaż pewnie wymiany uszczelniaczy nie ominę. Brać się za wymianę pompy? Może to być jej wina??

Czy pompa hamulcowa z VFR 800 z 99r. będzie pasować??
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pt 23 kwie 2010, 00:57

jak dla mnie tłoczki do wyjęcia i cały zacisk doczyszczenie być może [czyt.raczej na pewno] do wymiany gumki w zacisku blokują tłoczek :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Model VFR: RC36I ('92)
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pt 23 kwie 2010, 10:51

Mi to wygląda na zwykłe zapowietrzenie. Charakterystyczna jest potrzeba kilkukrotnego "napompowania" hamulców aby zaczęły działać. Powietrze spręża się do pewnego momentu i tłoczek wystrzeliwuje. Oczyszczenie tłoczków na pewno pomoże, natomiast moim zdaniem masz cały czas powietrze w układzie. I to chyba w znacznej ilości.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 24 kwie 2010, 00:04

Padłem dzisiaj z wrażenia... Tym razem przedni hamulec. Klocki miękkie Ferrodo. W momencie kiedy tarcza już się ładnie dotarła... usłyszałem podczas hamowania metaliczny dźwięk, jadę do garażu, patrzę na tarcze a ta już totalnie jak papier ścierny, klocki straciły całe okładziny (po przebiegu 200km!!!!!!) :| Kur... a moto wcześniej jeździło na twardych i tańszych ferrodo platinum to kur. mi się zachciało wykosztować, to teraz mam do zmiany nowiutkie klocki i tarcze :| Wszystko zmontowane profesjonalnie przez mechanika... mam dość tego gówna. Poważnie rozważam sprzedaż tego badziewia...


Idzie gdzieś gumki/uszczelki do zacisków/tłoczków dostać taniej niż w motorista?

Czy jak założę twarde klocki to tarcza się znowu zeszkli? Ma jeszcze sporo nadwymiaru do wymiany.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » sob 24 kwie 2010, 01:27

Co do sklepu zerknij tu http://www.davidsilverspares.co.uk/parts

Do wyciągnięcia polecam Igłę nie śrubokręta , przy montażu przesmaruj uszczelki np: Dot 4
.Gdy będziesz montował to wciskaj tłoczki do końca ja tego nie zrobiłem i miałem problem z odpowietrzeniem i musiałem ponownie docisnąć . Obejrzyj Tłoczki czy nie są uszkodzone i czy nie mają śladów zatarć . ślady zatarcia na będą szybciej wycierały oszczelkę w danym miejscu i mogą mieć problemy z pracą :idea:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości