Ogromne problemy z hamulcami!

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Ogromne problemy z hamulcami!

Post autor: Vermilion » śr 31 mar 2010, 17:05

Dzisiaj wymieniłem klocki z przodu i z tyłu. Z przodu Ferrodo Sinter, z tyłu Ferrodo Platinum. Zadowolony ze wszystkiego wyjechałem moto z garażu. Pierwsze hamowanie przodem, ok. Przy drugim usłyszałem dziwny dźwięk, przy trzecim było już ogromne trzeszczenie i szarpanie. Zszedłem z moto i spojrzałem na tarcze. Z przodu tarcze były zmatowiałe jak cholera i zrównane (zanikły wszystkie rowki po starych klockach). Pojeździłem trochę myśląc, że muszą się dopasować. Rzeczywiście trochę się sytuacja poprawiła, ale dalej jest mat, za to zaniepokoiły mnie opiłki klocków w dziurkach wywietrznikowych. Rozebrałem zaciski, klocki posiadają wyraźne rowki, jakby je śrubokrętem przejechać. Na jednym z krańców klocka odpadł mały kawałeczek na rogu.

Sprawdziłem czy może tłoczki nie są zaciśnięte, podniosłem przednie koło do góry, kręci się bez problemu, co prawda wydaje drobne dźwięki, ale nie są one jakieś nadzwyczajne, tarcze nie nagrzewają się podczas jazdy bez hamowania przodem.

W dodatku jest też problem z tylnym zaciskiem. Z początku było ok, ale po paru przejazdach tarcza zrobiła się jak lustro, a tłoczki zacisnęły się bardzo mocno na tarczy i ta się mocno grzeje.

Co mogłem zrobić źle przy przednim i tylnym układzie? Wszystko jest bardzo dobrze przecyzszczone, tłoczki nasmarowane, a układy odpowietrzone
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » śr 31 mar 2010, 17:20

A może czas na wymianę tarcz? Nie są za bardzo zjechane?

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 31 mar 2010, 17:36

Właśnie nie, sprawdzałem grubość, jest jeszcze sporo nadwymiaru.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 31 mar 2010, 18:31

możliwe że spaliłeś klocki- docierałeś je jakoś spokojnie? A co do tylnego zacisku - rozbieraj isprawdzaj jeszcze raz czy dobrze złożyłeś- tak być nie może.

Prozaiczne pytanie- klocki są do tego modelu ???

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 31 mar 2010, 18:48

Do tego. Jak mogłem spalić klocki jak przejechałem na nich 200m i 3 razy zahamowałem przy prędkości ~30km/h ?? W dodatku w tarczy zrobiły mi się 3 potężne rysy. Po przejechaniu paru dodatkowych km się one wyrównały, ale podejżewam, że to od nich te rowki w klockach.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Model VFR: RC36I ('92)
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » śr 31 mar 2010, 19:14

Stawiam, że założyłeś klocki na odwrót, tj blachą do tarcz :mrgreen: <joke>

A poważnie - gdzie je kupiłeś? Ile kosztowały? Może jakaś bezczelna podróba?

Wrzuć jakieś foty może...
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 31 mar 2010, 21:32

Ferrodo Sinter - kupione normalnie w sklepie motoryzacyjnym (100zł od pary na 1 tarcze, normalnie 110zł, ale ja mam zniżkę stałego klienta) więc nie może to być podróba. Zdjęć myślę, że nie ma sensu robić bo kwestia tkwi w dotyku, z wyglądu nie widać tego aż tak.

Rozmawiałem z mechanikiem. Co do przodu to twierdzi, że kwestia może leżeć w zamienniku tarczy, wcześniej były założone klocki twarde (platinum), które z racji dużego zużycia sobie porobiły różne rowki itd. w tarczy. Nowe miękkie klocki mogą w tym przypadku sobie zacząć "wyrównywać" tarczę dopasowując się, być może zbyt gwałtownie zahamowałem, stąd te tak szybko starte tarcze, sugestia była taka, żebym pojeździł trochę przy małych prędkościach często hamując delikatnie, powinny się klocki z tarczami spasować i tarcza z powrotem powinna stać się gładka. Aczkolwiek kazał mi przyjechać do siebie jutro i się w tym upewni.

Co do tyłu to najprawdopodobniej wina leży w pompie, która nie cofa do końca ciśnienia i tłoczki pozostają lekko zaciśnięte, zeszklenie tarczy wynika z jej przegrzania przez jazdę na lekko zaciśniętych klockach.

Wracając do przodu, tarcza nie zjechała się wgłąb, czyli nie zrobił się w niej jakiś rów, po prostu wyrównały się/starły wszystkie wzdłużne garbki itd.

PS. Jeżeli jeszcze 1 rzecz w tym moto nie będzie działała tak jak powinna to mam go w D* i przesiadam się na hard enduro :???: Mam już dość tego niewdzięcznego sprzęta, ładuję w niego pieniądze, żeby mu lekko było i na starość żył bezstresowo a ten się mi tak odwdzięcza...

PS2. Już nigdy sam nic przy moto nie zrobię, wszystko od teraz robię u mechaników :roll:
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

mlody55
pisarz
pisarz
Posty: 202
Rejestracja: śr 23 maja 2007, 00:19
Model VFR: vfr800fI
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podlaskie/london
Kontakt:

Post autor: mlody55 » śr 31 mar 2010, 22:31

miałem kiedyś przypadek taki jak opisałeś dotyczący tyłu w xs1100. Tak jak piszesz wina leżała w pompie. Trzeba było wyregulować to cięgno przy pompce. Usterka objawiała się w ten sposób, że po każdym naciśnieciu hamulca, zacisk nie odpuszczał do końca. Np po 10 naciśnięciach hamulca tarcza była zablokowana na amen.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 31 mar 2010, 22:51

Młody a nie wiesz jak to się reguluje w VFR?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Art Leffe
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru 2009, 08:09
Model VFR: RC 46
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Art Leffe » śr 31 mar 2010, 23:08

Mom zdaniem co do przodu, to po przejechaniu 200 m klocki się njeszcze nie zdążyły ułożyć z tarczą i potrzeba na to jeszcze kilku hamowań. A jeśli chodzi o tył to albo coś może być z pompą(choć na tym się nie znam az tak, to nie samochody) ale bardziej bym obstawiał zacisk (zapieczony)
Do nikąd coraz szybciej spirala życia ze mną kręci się....

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 31 mar 2010, 23:13

Zacisk z tyłu odpada, klocki były czyszczone, smarowane specjalnym smarem do tłoczków hamulcowych, chodzą leciutko.

Tarcze mogą się dopasowywać z klockami aż tak drastycznie? W CB500 zakładałem te same klocki i nie było aż takiego dramatyzmu :| Na początku trochę poszorowało, ale tarcza wyglądała normalnie.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

mlody55
pisarz
pisarz
Posty: 202
Rejestracja: śr 23 maja 2007, 00:19
Model VFR: vfr800fI
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podlaskie/london
Kontakt:

Post autor: mlody55 » śr 31 mar 2010, 23:55

nie grzebałem przy pomie w vfr, musisz coś sam wydumać. W skrócie chodzi o to ze tłoczek ustawia się w złym położeniu i przy tym nie odsłania któregoś kanału którym cofa się płyn. Sorry, że tylko tyle moge Ci podpowiedzieć

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » czw 01 kwie 2010, 00:03

JA jestem po wymianie klocków i przy okazji sprawdzałem , tuleje , wymieniałem uszczelki ,
w tylnym zacisku sprawdz oringi czy leżą normalnie mam namyśli czy uszczelka nie jest wykręcona w środku ( zagięta i nie ściska mocniej tłoczka ) uważaj aby tłoczki nie wyleciały .

Dosłownie wczoraj zdjąłem tarcze bo są minimalnie zwichrowane i dłuższej jezdzie zaczynają coraz mocniej ocierać o klocki co powoduje nagrzanie się tarczy a ta coraz mocniej się wypacza i zaczyna blokować koło . Mam zmierzone i nabrane Wideo dla siebie ale .....

uwierz mi skoro tyle zrobiłeś to jeszcze wytrwaj a nie będziesz przez długi czas na motka narzekał ;-) a filmik zaraz zapodam

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » czw 01 kwie 2010, 00:07

A co do przodu zobacz klocki są takie same Ale przy zakupie org. gościu wyraznie mi zaznaczył że ta jest na lew. a ta na Prawy .

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 01 kwie 2010, 00:27

Vermilion stary czym się zajmujesz ???????????? zarabiasz ??????????????? w takim razie daj zarobić innym oddaj człowiekowi który tym się zajmuje bi jak ktoś zacznie robić coś za ciebie to ty nie będziesz zarabiał i w ten sposób kółeczko się zamknie bo lekarz sam se zrobi i ty też będziesz musiał sam sie zoperować bo lekarz sam se coś tam robi i nie ma czasu, a z tego co czytam to sory ale mechanikiem nie jestś ja wiem ze niby to proste a jakie efekty i tak pojechałeś do mechanika :lol: :lol: :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości