Ogromne problemy z hamulcami!

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 24 kwie 2010, 16:11

Wracając do tylnego hamulca. Straciłem patent... Tłoczki chodzą leciutko, uszczelniacze są w porządku, rozruszałem cylinderki, wchodzą za naciśnięciem palca... A mimo to hamulec dalej nie odpuszcza. Czyli co? Zmieniać pompę?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
skybogus
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 19 maja 2009, 21:21
Model VFR: RC 36 II
Imię: Boguslaw
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krakow PMK-GT

Post autor: skybogus » sob 24 kwie 2010, 18:48

Witaj , jeli tloczki chodza lekko
a rowki pod gumkami maja odpowiedni ksztalt ( nie zniszczone skrobaniem )
i gumki sa oryginalne - a nie zakladane takie co sie da zalozyc --
-pompa hamulcowa jest czysta i odbija do konca --popychacz pompy wlasciwie wyregulowany , tloczki w zacisku poskladane na wlasciwej pascie montazowej
-- i jesli tego wszystkiego ktos kumaty jest pewien na 100 %
to zostaje jeszcze przewod hamulcowy -- czasem ;uszkodzenie powstaje w srodku
i dziala jak zawor jednokierunkowy -- pekniecie wewnatrz przewodu ,powoduje
przeciek plynu miedzy warstwami przewodu -wtedy hamulec dziala normalnie
ale tloczki sie nie cofaja i wszystko sie grzeje
--test jest prosty -- nacisnac hamulec MOCNO !!!!
jak sie okaze ze kolo sie kreci trudno -- odkrec odpowietrznik
jesli to spowoduje ze kolo sie zakreci lekko,
99% wymiana przewodu pomoze
w razie czegos mam od RC 36 II taki przewod (wymienilem na stalowy oplot)
pozdr.
tel 0601 49 49 00

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 24 kwie 2010, 22:42

Tylny hamulec.

Skybogus. Przewód jest świeżo po wymianie na oplot. Ja obstawiam pompę jednak, bo innej opcji nie widzę. Tłoczki chodzą lekko, powiedziałbym nawet, że lepiej niż na przednich zaciskach.

Przedni hamulec.

Po wymianie klocków z powrotem na resztki starych Ferrodo Platinum tarcza wróciła do normy. Wychodzi na to, że moje tarcze nie lubią miękkich klocków?????? Gadałem z gościem znajomym, u którego w sklepie kupiłem Ferrodo Sinter. Powiedział, że jak mam paragon to mam z klockami podejść do niego i zobaczymy czy da się coś z tym zrobić, wymienić je np. na Platinumy w ramach gwarancji... Nie rozumiem jak to możliwe, że po zmianie z twardych na miękkie taki syf się zrobił i klocki mimo dobrego docierania starły się na pył po 150km... Po raz kolejny przejechałem się na tym, że nie warto dokładać $$$ żeby mieć coś minimalnie lepszego. Kupiłbym o 40zł taniej Platinum i miałbym spokój..
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Model VFR: RC36I ('92)
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » sob 24 kwie 2010, 23:11

A co dokładnie masz na myśli pisząc, że tył nie odpuszcza? Po zwolnieniu hamulca nie da się ręką obrócić tylnego koła? Podczas normalne jazdy grzeje Ci się bardzo tylna tarcza? Czy zmienia kolor (widoczne przegrzanie)?
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 24 kwie 2010, 23:29

Po puszczeniu hamulca da się zakręcić kołem, ale ze zdecydowanym oporem, zakręcone koło robi ledwo pół obrotu, przy odsuniętych śrubokrętem tłoczkach robi ponad 1 obrót. Tarcza grzeje się na tyle, że nie da się jej dotknąć ręką mimo, że pedał hamulca nie był używany. Powierzchnia tarczy się zeszkliła od przegrzania.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Bor0
teksciarz
teksciarz
Posty: 126
Rejestracja: ndz 10 lut 2008, 22:08
Model VFR: RC 46 '00 50th Anniversary
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: Bor0 » ndz 25 kwie 2010, 08:15

Miałem ten sam przypadek, w katalogu Ferrodo klocki hamulcowe na tył (przynajmniej do RC46) są grubsze o jakieś 1,2-1,3 mm. Patrzyłem w katalogach innych producentów i podają, że na tył idą takie same klocki jak na przód. Dlaczego Ferrodo podaje inne (grubsze) ?? nie wiadomo. Po założeniu klocków grzała mi się tarcza i ciężko było przekręcić kołem. Wszystko czyściłem i nic nie pomogło, skończyło się na tym, że kupiłem komplet klocków takich samych jak na przód i wsadziłem na tył. Problem znikł, a klocki po dotarciu świetnie pasują i działają prawidłowo, nic się nie grzeje.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » ndz 25 kwie 2010, 09:24

U mnie niestety klocki nie są powodem bo próbowałem już z nimi różnych kombinacji, trzyma nawet na prawie zerowych klockach.

Jutro spróbuję swapa pompy hamulcowej z dominatora i będzie wiadomo czy to pompa czy uszczelniacze.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Mike
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 61
Rejestracja: czw 30 kwie 2009, 09:03
Model VFR: RC46 98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mike » ndz 25 kwie 2010, 09:24

No to witaj w klubie...właśnie wałkuję ten temat.

Poprzedni sezon przelatałem nieświadomie jedynie na przednim heblu.
W tym w końcu się wziąłem, zmieniłem klocki (Ferodo Platinum), wymieniłem płyn hamulcowy i solidnie odpowietrzyłem.

Po całej operacji okazało się, że nie odpuszcza środkowy tłoczek w tylnym zacisku, a więc ten co jest odpowiedzialny za dohamowywanie tyłu przy użyciu przedniego hamulca. Reszta chodzi jak malina.

Dalej rozebrałem i wyczyściłem główną pompę tylnego hamulca oraz tą dodatkową pompę od tyłu która jest zamontowana na przednim lewym zacisku (wyczyściłem też zaworek zwrotny, co jest zamontowany z boku pompy). Po naciśnięciu pedału hamulca tłoczek się wysuwa i ani myśli wrócić z powrotem.

Dopiero po odkręceniu odpowietrznika w zaworze proporcjonalnym (pod siedzeniem) wraca na swoją pozycję :idea:

No więc pełen nadziei dalej zacząłem rozkręcać ten zawór proporcjonalny (szlag by go trafił...zero dostępu, dopiero po dwóch browarach puścił :-) ).
Okazało się, że był zablokowany, chociaż nie wiem jakim cudem bo w środku w miarę czysto było. Niestety śruby pokrywy sprężyny pozrywałem, nie szło ich odkręcić.

Ponieważ już dnia mi brakło, skręcę to w tygodniu i sprawdzę czy coś to dało.

Został mi jeszcze do wyczyszczenia tylko trójnik rozdzielacza (przedni prawy lag) no i może zajrzę do zacisku ...chociaż wątpię bo tłoczki są czyściutkie.

Jak to nie pomoże to zblokuję tego duala...bo sił też mi na niego brakuje.
Wolę mieć jednak awaryjnie tylny hamulec niż łudzić się że mi dual zadziała.
VFR 800I

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Model VFR: RC36I ('92)
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 25 kwie 2010, 18:21

U mnie po puszczeniu hamulca też tłoczki w widoczny sposób nie cofają się. Dopiero w czasie jazdy (wibracje?) powstaje wystarczający luz. W jakim stanie masz prowadnicę klocków oraz prowadnice samego zacisku? To dość wiekowe moto - może zrobiły Ci się progi?
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 25 kwie 2010, 19:40

Vermilion, sprawdź drożność przewodu hamulcowego - moze coś z nim nie tak jest - spróbuj podłączyc jakiś zapasowy zacisk pod tę pompe i zobacz co się dzieje

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » ndz 25 kwie 2010, 20:42

Przewód hamulcowy na pewno jest sprawny i drożny, świeżo kupiony, przed montażem przedmuchany pod ciśnieniem. Prowadnice są w porządku, nie ma progów właśnie... Jutro podłączam pompę od kumpla dominatora i będzie wiadomo czy to ona, jak nie ona to ryzykuję i wymieniam uszczelniacze.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » ndz 25 kwie 2010, 20:53

mialem to samo w xj, po wielu kombinacjach okazalo sie, ze to nie zadna wadliwa pompa ani przewod z farfoclami tylko zacisk-przypuszczam, ze nowy zestaw naprawczy powinien wystarczyc choc czesto taniej mozna kupic drugi uzywany zacisk-tyle, ze ni wiadomo czy bedzie sprawny, ja tak zrobilem i nowy okazal sie taki sobie-odpuszczal ale nie do konca

Awatar użytkownika
Mike
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 61
Rejestracja: czw 30 kwie 2009, 09:03
Model VFR: RC46 98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mike » śr 28 kwie 2010, 09:10

No w moim przypadku raczej wykluczam zacisk. Po spuszczeniu ciśnienia z układu tłoczek chodzi luźno. Jak odpowietrzę to wystarczy, że raz nacisnę nożny i tłoczek środkowy blokuje koło...

W końcu się poddałem i zaślepiłem przewód na zaworze proporcjonalnym likwidując w ten sposób duala, którego w zasadzie od początku nie miałem.
Teraz przynajmniej mam hamulec nożny :-)

Ale szczerze mówiąc chętnie bym uruchomił Duala ponownie, jakby ktoś z łodzkiego był chętny na oględziny i miał jakiś pomysł to mogę podjechać, wszelka pomoc warta zimnego piwka :lol:
VFR 800I

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pt 30 kwie 2010, 17:21

Więc tak podsumowując.

Tylny hamulec. Winowajcą była pompa, po zmianie na pompe od Dominatora wszystko chodzi elegancko i odbija ;)

Przedni hamulec. Klocki Ferrodo Sinter poszły na gwarancję, do gwarancji dałem klocki, paragon, opis sytuacji i zaświadczenie, że były montowane w profesjonalnym warsztacie, który potwierdza ciąg zdarzeń i poprawność montażu. Po weekendzie majowym będę wiedział czy mi uwzględnią, ale sprzedawca (sklep) twierdzi, że nie mają wyboru, bo wina leży ewidentnie po stronie klocków.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Model VFR: VFR 800 FI - 98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » pt 30 kwie 2010, 19:02

ja sie podepne pod temat , mocne macie tylnie hamulce ? bo ja z predkosci 100 km/h z calej sily wciskalem dzwignie i ok 10 s zajelo zatrzymanie moto - to chyba ciut za duzo ?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości