Tłoczki nie odbijają.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Tłoczki nie odbijają.

Post autor: Vermilion » śr 03 mar 2010, 16:35

Założyłem swoje przewody hamulcowe, wlałem Motula RBF600, układ odpowietrzyłem. Wielce zadowolony z wykonanej pracy ściągam moto z centralki i..... na kole jest opór jak cholera. Niezaprzeczalnie tłoczki nie odbijają. Wykonałem telefon do znajomego mechanika. Albo pompa, albo napuchły uszczelniacze w tłoczkach. Pompa wykluczyłem, bo ją czyściłem przed zmontowaniem. Przypomniałem sobie, że rzeczywiście wbicie tłoczka w zacisk nawet na specjalnym smarze było bardzo trudne.

Z tego co pamiętam sam uszczelniacz był ok, fatalnie za to wyglądała osłonka przeciwkurzowa, wiem wiem... powinienem to wymienić, ale uznałem, że taka osłonka nie ma większego znaczenia.

Proszę teraz o parę odpowiedzi:
- co jeszcze mogłoby być powodem tego problemu?
- ile takich osłonek potrzebuję na 2 przednie zaciski? Odpowiedź wydaje się być oczywista: 4, ale wolę się upewnić
- gdzie mogę je tanio kupić? W motorista są po 15zł za sztukę co za kawałeczek gumki wydaje mi się być zgrozą! Chyba, że w opakowaniu są 2 sztuki :|
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » śr 03 mar 2010, 16:41

Spróbuj trochę popracować tłoczkami w sensie, że naciskasz hamulec tłoczki wyjdą i wciskasz je z powrotem. Potraktuj je jakimś smarem czy cuś. Ja z ojcem tak w busie robiliśmy zapieczony tłoczek. Jeździ a raczej hamuje jak ta lala.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 03 mar 2010, 16:48

jak wyjdą to już ich nie wcisnę, jak je wsadzałem to było w cholere siłowania się, myślałem, że to się wyrobi, ale nie da rady, smar jest, one całe są wysmarowane specjalnym smarem do tłoczków.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 03 mar 2010, 16:59

Dwa zasadnicze pytania:

- nie pomyliłeś gumek (o ile sa różne)??
- czy wyczyściłeś brud z rowków w zaciskach (na gumki)

Nawet nie próbuj na sile wciskać tych tłoczków bo dorobisz pi**ie uszy.

Tłoczek musi sam wskoczyć na swoje miejsce pod lekkim naciskiem kciuka!!!

Awatar użytkownika
lukasg.81
teksciarz
teksciarz
Posty: 190
Rejestracja: sob 27 lut 2010, 10:56
Imię: Łukasz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Orliska / Podkarpacie

Post autor: lukasg.81 » śr 03 mar 2010, 17:03

Ja myśle że osłona przeciwkurzowa nie stawiała by tokiego oporu prawdopodobnie masz kiepskie uszczelniacze pamiętaj że rowki w zacisku w których są uszczelniacze muszą być czyste .

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » śr 03 mar 2010, 17:34

TO SĄ HAMULCE więc żadnych skrótów i obejść. Każdy element pełni istotną rolę. Oszczędność w tym miejscu to jak zakładanie sobie pętli na szuję.
Teraz nieco konkretów:
Zarówno gładź cylinderka jak i tłoczka powinna być czysta, wolna od rys, korozji czy innych smarków. Jeśli pojawią się ogniska korozji to z pewnością w niedługim czasie zablokują tłok. Rysy, zwłaszcza te głębsze niemal gwarantują wycieki. Uszczelniacze winny być osadzane w czystych, nieuszkodzonych gniazdach, wargami w kierunku komory tłokowej. Nie wiem o jakim smarze do tłoków była tu mowa, ale tłok w cylindrze w tym wypadku osadza się z użyciem płynu hamulcowego i już.
Przeciwbłotna osłona ma jak najbardziej wielkie znaczenie, bo nie dopuszcza do gładzi cylindrowej nie tylko błota, ale i kurzu, wilgoci, a wczesną wiosną i soli. Rezygnacja z tej osłony to jak złożenie parasola podczas ulewy, lub jazda na nartach bez goooogli podczas śnieżycy.

Podejmując zatem próbę postawienia diagnozy nie widząc pacjenta wydaje mi się, że tłoki stoją jak na weselu bo som zatarte. Jeśli nie to brak cofania tłoków może być spowodowane odwrotnym założeniem uszczelniaczy. Ufffff.

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko
Kontakt:

Post autor: C_L_K » śr 03 mar 2010, 20:23

SOWA pisze:może być spowodowane odwrotnym założeniem uszczelniaczy
Albo jak kiki zauważył
kiki pisze:- czy wyczyściłeś brud z rowków w zaciskach (na gumki)
Zaciski są wykonane z aluminium. Alu ma tą wadę, że się utlenia. Na 100% w rowkach, w których siedzą uszczelniacze nazbierało się trochę takiego utlenionego aluminium. Po wyjęciu tych gumek weź coś ostrego i dokładnie wyskrob (oczyść) te rowki. Cylinderki powinny się zalogować na swoim miejscu z lekkim oporem, ale nie na siłę.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 03 mar 2010, 20:35

Rozebrałem wszystko, tłoczki wycisnąłem, nie mają żadnych rys, rdzy czy czegokolwiek takiego, sam uszczelniacz wygląda ok, brudu pod nim faktycznie odrobina jest, zeskrobałem go, najbardziej zszokowało mnie to co zostało z tego ochraniacza przed kurzem. Po prostu przy wyciskaniu tłoczka zrolował się, skruszył i wypadł, 3/4 z nich tak się zrobiło :|
Ostatnio zmieniony śr 03 mar 2010, 20:36 przez Vermilion, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » śr 03 mar 2010, 20:36

SOWA pisze:Uszczelniacze winny być osadzane w czystych, nieuszkodzonych gniazdach
Skup się na gładzi cylindra i gnieździe uszczelniacza. Wszystkie rady już masz tylko zrób to bardzo dokładnie.
Zakładając uszczelniacz do gniazda nie zapomnij o kierunku. Uszczelniacz ma taką wargę, która pod wpływem ciśnienia płynu hamulcowego. przywiera do tłoczka. To bardzo istotne. A czystość gniazd pozwala na odkształcanie się uszczelniacza w taki sposób, że po ustąpieniu ciśnienia powrót gumy do naturalnego kształtu odsuwa tłok od klocka i tym samym zwalnia zacisk. Jeśli siła tarcia na styku tłok-cylinder przewyższa siłę gumy to występuje blokowanie zacisku. Ufffff.
Ostatnio zmieniony śr 03 mar 2010, 20:45 przez SOWA, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 03 mar 2010, 20:43

Nie wiecie ile sztuk tych ochraniaczy przed kurzem w dwa-koła jest za te 15zł?? Jestem pewien na 100%, ze to tarcie było spowodowane właśnie nimi, wsadziłem wszystko bez nich i tłoczki się cofają :|
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » czw 04 mar 2010, 01:03

Wymieniałem u siebie wszystkie Uszczelniacze ( były jeszcze dobre ) jeżeli chcesz to podeśle ci za darmo wszystkie gumki . Osobiście odradzam , Nowe to Nowe . ( ale dopiero za ok.3 tygodnie wiec sam widzisz :???: )

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 04 mar 2010, 08:45

SOWA pisze:TO SĄ HAMULCE więc żadnych skrótów i obejść. Każdy element pełni istotną rolę. Oszczędność w tym miejscu to jak zakładanie sobie pętli na szuję.
i tego sie trzymaj wolniej dłużej na pewno zrobisz to dobrze nic nie kombinuj parę pln więcej {na ile oceniasz własne życie?30 pln }a jaka radość ze żyje bo zahamowałem tłoczki wciskaj palcami z lekkim obrotem i tak powinny wchodzić z niewielka siła jeżeli nie to wyjąć i jeszcze raz :grin:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pt 05 mar 2010, 23:10

Już wszystko złożone i działa bez zarzutu ;) Dostałem te osłonki przeciw kurzowe od kumpla z jakiejś innej Hondy (CBR F3 bodajże), zamówił za dużo i za piwo mi je oddał :P
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

sebcio
teksciarz
teksciarz
Posty: 162
Rejestracja: sob 18 paź 2008, 17:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: olszyna
Kontakt:

Post autor: sebcio » pt 07 sty 2011, 20:20

Panowie rozebrałem tylni zacisk poniewaz tloczki nie odbijaly.Okazalo sie ze dwa bardzo ciezko pracuja.Teraz pytanie czym je wyczyscic?Wszystko oczywiscie rozebralem uszczeleczki wyciagniete rowki wyczyszczone.Tylko te tloczki musze czyms wyczyscic.Myslalem moze o jakims papierze wodnym np 1200?.Czy tylko plynem hamulcowym wystarczy?Dajcie jakas rade :razz:

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pt 07 sty 2011, 20:32

powinno wystarczyć płyn + szmatka i trochę pracy ,lepiej nie używać środków ściernych :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości