VFR750 rc24 hamulce/"antynurek"
-
- teksciarz
- Posty: 142
- Rejestracja: wt 24 lut 2009, 16:49
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: malopolska
VFR750 rc24 hamulce/"antynurek"
Witam.
Jako, że jestem świeżym posiadaczem VFR750 rc24 z 86 roku mam pytanie czy ten model i rocznik miały tzw. "antynurka" ?
W Vfr-ce mam zapiecznome przednie hamulce, tzn jest tak jakby była troche klamka wciśnieta. Jak sie mam do tego zabrać i co zrobic oczywiście? Interesuje mnie jeszcze jakie macie zdanie na temat tego modelu lub tej wersji VFR-ki ?
Pozdrawiam.
Jako, że jestem świeżym posiadaczem VFR750 rc24 z 86 roku mam pytanie czy ten model i rocznik miały tzw. "antynurka" ?
W Vfr-ce mam zapiecznome przednie hamulce, tzn jest tak jakby była troche klamka wciśnieta. Jak sie mam do tego zabrać i co zrobic oczywiście? Interesuje mnie jeszcze jakie macie zdanie na temat tego modelu lub tej wersji VFR-ki ?
Pozdrawiam.
- Wojtek86
- klepacz
- Posty: 724
- Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
- Imię: Wojtek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
- Kontakt:
Sprawdź tu viewforum.php?f=33
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Pierwsze rc24 miały antynurka (który spisywał się dosyć średnio-dlatego zrezygnowano z tego wynalazku). Co do zapieczonych tłoczków- chcesz zrobić to dobrze? wypychasz wszystkie tłoczki, moczysz je w płynie hamulcowym do momentu aż nawet najmniejszy syf sie rozpuści, jeśli mają wżery lub rdze- to szukaj nowych -długo to nie pojeździ. Kolejna sprawa- wyciągasz gumki z zacisku(po nich pracują tłoczki) i czyścisz dokładnie rowki w których są umieszczone- bedzie tam sporo brudu i nalotu- ma być czuściutko!!!!! Przy montazu tłoczków możesz posmarować je świerzym płynem. Wszystkie prowadnice i gumki w których pracują posmaruj smarem miedzianym lub grafitowym (obficie ale z umiarem). Złóż wszstko i odpowietrz a będzie śmigać. pozdr
i nie kłucić się w mechanice
i nie kłucić się w mechanice
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
co do smaru na tłoczki to osobiscie odradzam- dlaczego? Przy ścieraniu klocków powstaje pył, do tego syf z drogi co w połączeniu ze smarem stworzy paste scierną która:
a- może zniszczyć tłoczki, oraz uszczelki
b- bedzie powodowała że tłoczek będzie się zasierał
Smary bardziej się sprawdzają w autach gdzie dodatkowa gumowa uszelka-kołmierz chroni tłoczek od warunków zewnętrzych - w motocyklach (przynajmniej większości) tej gumki nie ma
a- może zniszczyć tłoczki, oraz uszczelki
b- bedzie powodowała że tłoczek będzie się zasierał
Smary bardziej się sprawdzają w autach gdzie dodatkowa gumowa uszelka-kołmierz chroni tłoczek od warunków zewnętrzych - w motocyklach (przynajmniej większości) tej gumki nie ma
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
co prawda w vfr nie rozbieralem jeszcze zaciskow ale jestem troche zaskoczony, ze tej gumki nie ma,
prawde mowiac ja bym nasmarowal tloczek do polowy tak aby nasmarowana czesc zbytnio nie wychodzila w czasie pracy choc pewnie i bez tego bedzie dzialac,
pytanie tylko co jest lepszym wyjsciem-nie smarowac co moze spowodowac wieksze tarcie tak o gumke jak i o cylinderek czy smarowac i liczyc, ze brzeg gumki zbierze caly zabrudzony smar i w rezultacie zuzycie bedzie wolniejsze niz bez smaru.
prawde mowiac ja bym nasmarowal tloczek do polowy tak aby nasmarowana czesc zbytnio nie wychodzila w czasie pracy choc pewnie i bez tego bedzie dzialac,
pytanie tylko co jest lepszym wyjsciem-nie smarowac co moze spowodowac wieksze tarcie tak o gumke jak i o cylinderek czy smarowac i liczyc, ze brzeg gumki zbierze caly zabrudzony smar i w rezultacie zuzycie bedzie wolniejsze niz bez smaru.
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Co do zacisków to prowadnice klocków polecam smar miedziany a do prowadnic zacisków smar biały.Jeśli klamka Ci nie odchodzi to mozliwe że pompa też pada.
P.S. Jesteś tu nowy więc puki co wyrażaj może jakies minimalne okrzesanie ze Swojej strony.Kolega Ci pomaga a Ty juz masz ale??Wiesz u góry forum jest taki napis SZUKAJ!
Szerokości
P.S. Jesteś tu nowy więc puki co wyrażaj może jakies minimalne okrzesanie ze Swojej strony.Kolega Ci pomaga a Ty juz masz ale??Wiesz u góry forum jest taki napis SZUKAJ!
Szerokości
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
-
- teksciarz
- Posty: 142
- Rejestracja: wt 24 lut 2009, 16:49
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: malopolska
Klamka odchodzi.Gacol pisze:Co do zacisków to prowadnice klocków polecam smar miedziany a do prowadnic zacisków smar biały.Jeśli klamka Ci nie odchodzi to mozliwe że pompa też pada.
Widać nie zrozumiałem sie z tym kolegą.Gacol pisze:P.S. Jesteś tu nowy więc puki co wyrażaj może jakies minimalne okrzesanie ze Swojej strony.Kolega Ci pomaga a Ty juz masz ale??Wiesz u góry forum jest taki napis SZUKAJ!
Szerokości
Dzięki wielkie wszystkim.Wojtek86 pisze:Sprawdź tu viewforum.php?f=33
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości