VFR750 rc24 hamulce/"antynurek"

Alkad
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: wt 24 lut 2009, 16:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: malopolska

VFR750 rc24 hamulce/"antynurek"

Post autor: Alkad » pn 15 lut 2010, 19:03

Witam.
Jako, że jestem świeżym posiadaczem VFR750 rc24 z 86 roku mam pytanie czy ten model i rocznik miały tzw. "antynurka" ?
W Vfr-ce mam zapiecznome przednie hamulce, tzn jest tak jakby była troche klamka wciśnieta. Jak sie mam do tego zabrać i co zrobic oczywiście? Interesuje mnie jeszcze jakie macie zdanie na temat tego modelu lub tej wersji VFR-ki ?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Post autor: Wojtek86 » pn 15 lut 2010, 20:11

Sprawdź tu viewforum.php?f=33

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pn 15 lut 2010, 20:50

masz na mysli ze hamulec nie odpusza do konca i trze pomimo puszczenia klamki?

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pn 15 lut 2010, 21:51

Pierwsze rc24 miały antynurka (który spisywał się dosyć średnio-dlatego zrezygnowano z tego wynalazku). Co do zapieczonych tłoczków- chcesz zrobić to dobrze? wypychasz wszystkie tłoczki, moczysz je w płynie hamulcowym do momentu aż nawet najmniejszy syf sie rozpuści, jeśli mają wżery lub rdze- to szukaj nowych -długo to nie pojeździ. Kolejna sprawa- wyciągasz gumki z zacisku(po nich pracują tłoczki) i czyścisz dokładnie rowki w których są umieszczone- bedzie tam sporo brudu i nalotu- ma być czuściutko!!!!! Przy montazu tłoczków możesz posmarować je świerzym płynem. Wszystkie prowadnice i gumki w których pracują posmaruj smarem miedzianym lub grafitowym (obficie ale z umiarem). Złóż wszstko i odpowietrz a będzie śmigać. pozdr


i nie kłucić się w mechanice :twisted: :!: :!: :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pn 15 lut 2010, 22:02

jest tez specjalny smar do zaciskow(taki bialy), kupilem go kiedys, malutka tubeczka za 5zl ale bardzo malo go potrzeba wiec na dlugo mi starczyl.
wyczysc tez i przesmaruj nim sruby-prowadnice klockow a przynajmniej dokladnie wyczysc zeby na zadnym syfie sie nie blokowaly

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » pn 15 lut 2010, 22:06

do samych tłoczków to wazelina bezkwasowa ;) smary do prowadnic klocków w zacisku.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pn 15 lut 2010, 22:10

co do smaru na tłoczki to osobiscie odradzam- dlaczego? Przy ścieraniu klocków powstaje pył, do tego syf z drogi co w połączeniu ze smarem stworzy paste scierną która:
a- może zniszczyć tłoczki, oraz uszczelki
b- bedzie powodowała że tłoczek będzie się zasierał

Smary bardziej się sprawdzają w autach gdzie dodatkowa gumowa uszelka-kołmierz chroni tłoczek od warunków zewnętrzych - w motocyklach (przynajmniej większości) tej gumki nie ma :neutral:

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pn 15 lut 2010, 22:18

co prawda w vfr nie rozbieralem jeszcze zaciskow ale jestem troche zaskoczony, ze tej gumki nie ma,
prawde mowiac ja bym nasmarowal tloczek do polowy tak aby nasmarowana czesc zbytnio nie wychodzila w czasie pracy choc pewnie i bez tego bedzie dzialac,
pytanie tylko co jest lepszym wyjsciem-nie smarowac co moze spowodowac wieksze tarcie tak o gumke jak i o cylinderek czy smarowac i liczyc, ze brzeg gumki zbierze caly zabrudzony smar i w rezultacie zuzycie bedzie wolniejsze niz bez smaru.

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » pn 15 lut 2010, 22:30

Co do zacisków to prowadnice klocków polecam smar miedziany a do prowadnic zacisków smar biały.Jeśli klamka Ci nie odchodzi to mozliwe że pompa też pada.

P.S. Jesteś tu nowy więc puki co wyrażaj może jakies minimalne okrzesanie ze Swojej strony.Kolega Ci pomaga a Ty juz masz ale??Wiesz u góry forum jest taki napis SZUKAJ!

Szerokości
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Alkad
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: wt 24 lut 2009, 16:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: malopolska

Post autor: Alkad » wt 16 lut 2010, 14:31

Gacol pisze:Co do zacisków to prowadnice klocków polecam smar miedziany a do prowadnic zacisków smar biały.Jeśli klamka Ci nie odchodzi to mozliwe że pompa też pada.
Klamka odchodzi.
Gacol pisze:P.S. Jesteś tu nowy więc puki co wyrażaj może jakies minimalne okrzesanie ze Swojej strony.Kolega Ci pomaga a Ty juz masz ale??Wiesz u góry forum jest taki napis SZUKAJ!

Szerokości
Widać nie zrozumiałem sie z tym kolegą.
Wojtek86 pisze:Sprawdź tu viewforum.php?f=33
Dzięki wielkie wszystkim. ;-)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości