Strona 1 z 13
przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR
: śr 08 lut 2006, 10:46
autor: rommi
witam,
mam VFR 800 (RC46) i zastanawiam się nad zakupem do niej przewodów w stalowym oplocie. Macie może jakieś doświadczenia z tego typu przewodami w waszych VFR'kach?
Dowiedziałem sie gdzie i co kupić, ale podobno jest "po drodze" jakiś trójnik, który niektórzy zamieniają na dwa przewody itp.
Jak takie zmiany (zamiast trójnika - dwa przewody) mogą mieć wpływ na cały ten Dual CBS, który jest w VFR'kach ???
Koszta są spore tak więc przed zakupem chciałbym rozwiać wszelkie moje wątpliwości.
Proszę o opinie.
Pozdrawiam.
Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR
: śr 08 lut 2006, 20:46
autor: Vlaad
rommi pisze:
Dowiedziałem sie gdzie i co kupił, ale podobno jest "po drodze" jaki? trójnik, który niektórzy zamieniają na dwa przewody itp.
Trójnik można śmiało pominąć. żółtki zastosowały trójnik, żeby zaoszczędzić na kosztach produkcji (potrzeba krótszych przewodów). Inna sprawa to mniej estetyczny wygląd bez trójnika - ale to chyba rzecz gustu. Wątpliwoć pojawia się niżej:
rommi pisze:Jak takie zmiany (zamiast trójnika - dwa przewody) mogą mieć wpływ na cały ten Dual CBS, który jest w VFR'kach ???
Nie będzie żadnego wpływu na Dual CBS. Nie wiem tylko jak przód jest połączony z tyłem... Może właśnie przez trójnik, a wtedy nie można go pominąć. Wiem, że to przeczy temu co napisałem wcześniej, ale nie wiem jak to jest podłączone. Masz może jakieś fotki albo rysunki?
Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR
: ndz 26 lut 2006, 17:21
autor: Yaco
Vlaad pisze:
Trójnik można śmiało pominąć. ???tki zastosowały trójnik, żeby zaoszczędzić na kosztach produkcji (potrzeba krótszych przewodów). Inna sprawa to mniej estetyczny wygląd bez trójnika - ale to chyba rzecz gustu. Wątpliwość pojawia się niżej:...?
Niestety nie mogę sie z Tobą zgodzić

. Dwa przewody są znacznie tańsze niż wersja z trójnikiem - żółtki nic nie zaoszczędziły go stosując. Koszt wykonania przewodu zwiększa liczba zaciśniętych końcówek a nie długość przewodów.
2 przewody = 4 z??cza,
3 przewody = 6 z??cz.
Cena wersji dwu-przewodowej w PTM to ok. 260 PLN, a takiej z trójnikiem 380...
: ndz 26 lut 2006, 20:42
autor: UxY
nikt nic nie chcuia? zaoszcz?da? tylko tak sie wtedy robi?o

Teraz ca?kiem niedawno zmieni? sie kont parzenia i jest "?rubka" zamiast tr?jnika

A w tamtych czasach tak by?o ;]
: wt 09 sty 2007, 06:54
autor: Lucek
Mundek pisze:Witam! Czy ktos moze mi podac dobry namiar, gdzie moge kupic, badz wykonac przewody hamulcowe w stalowym oplocie? Znalazlem goscia na Allegro, ktory sprowadza takowe z Anglii firmy Hela. Ale u niego cena wyszla okolo 1200 PLN. Jakoze do wymiany jest 11 przewodow (Dual CBS) to chetnie skorzystalbym z sensowniejszych cenowo ofert. Dziekuje za info!
szukaj na ebay!!!
ja kupilem przewody do VTRy (co prawda nie ma dual'a) za 40E chyba!!(z przesylka)
: wt 09 sty 2007, 09:43
autor: Ketchup
myślę, że na każdym moto bazarze (tak jeste przynajmniej we Wrocku) zrobią ci na miarę za przystępną cenę, porównywalna do tego
http://www.olekmotocykle.pl/index.php?s ... =153&idP=0
pzdr
: wt 09 sty 2007, 16:28
autor: RAFAL
Jedno wiem na pewno,robionych na miare nie zakładaj.
: wt 09 sty 2007, 18:40
autor: seba_VF750FR
nom tez potwierdzam ,mialem dorabiane niby było dobrze ,ale z jednego raz walneła końcówka dobrze ze na postoju jak wcisnelem klamke, kupilem uzywane przewody microna i jest duzo lepiej.
: śr 10 sty 2007, 07:36
autor: Mundek
Dzieki koledzy, bede szukal w takim razie na ebayu badz tez na moto bazarze, dam znac jaki bedzie wynik tych poszukiwan. A tak szczerze to myslalem o tych robionych na miare, ale jak takie jaja sie zdarzaja, to raczej podziekuje, to sa przeciez hamulce, a ten sprzet to nie rower...
: pn 29 paź 2007, 16:31
autor: Arturo
Odwiezam temat bo dostalem dzis maila od
www.jotte.pl Poinformowali mnie ze cena przewodow w stalowym oplocie Goodridge do RC46 wynosi 3150zl

...ale przesylka gratis

: pn 29 paź 2007, 18:04
autor: usmoł
Witam, ja wymieniałem swoje przewody w Jeleniej Górze u Zbyszka Cebuli. Wymieniłem do tego przewód od pompy sprzęgłowej, cały koszt wyniósł mnie 600 zł. Przelatałem cały sezon i jest ok. Z tego co wiem i widziałem końcówki sam zakuwa, jeśli jest zrobione to dobrze, to mi osobiście nie przeszkadza.
: pn 29 paź 2007, 19:19
autor: Arturo
seba_VF750FR pisze:raz walneła końcówka dobrze ze na postoju
Po tym jak to przeczytalem odpuszcze sobie przewody zakuwane na miejscu chocby byly po 1zl/metr
Moze przesadzam ale to w koncu heble!
: pn 29 paź 2007, 19:40
autor: musieli
Arturo pisze:seba_VF750FR pisze:raz walneła końcówka dobrze ze na postoju
Po tym jak to przeczytalem odpuszcze sobie przewody zakuwane na miejscu chocby byly po 1zl/metr
Moze przesadzam ale to w koncu heble!
Oj dzieciaki... A myślicie, ze jak się robi przewody w stalowym oplocie? Zagniata się na miejscu. Przewód ze szpulki + termokurczliwa koszulka w odpowiednim kolorze + końcówka w odpowiednim kolorze (HEL). Myślicie, że jak to jest robione jak mam ochotę (i możliwość) zamówienia niebieskich przewodów z czerwonymi końcówkami???

Zagniata się to odpowiednim narzędziem i jest git. Dotyczy to zarówno firm Goodridge, HEL jak i innych obecnych na aftermarketowym rynku akcesoriów. Jedyne o czym trzeba pamiętać to aby używać renomowanych firm. Ja osobiście używam i polecam HELa.
: pn 29 paź 2007, 19:42
autor: Arturo
musieli pisze:trzeba pamiętać to aby używać renomowanych firm
Dlatego wlasnie napisalem ze na bazarze nie kupie...
: pn 29 paź 2007, 21:50
autor: Buła
a powiedzcie mi czym sie roznia robone na miare od takich np.typowanych do danego modelu,a to ze przewód wyskoczył to raczej przyczyna ze ktos zle go zakuł.