przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: Gregory » sob 18 lut 2012, 10:20

Bodzio - jak znalazłeś za 1100 to i tak jest tanio. Sam powoli myślę nad przewodami, bo na myjni mi lekko uszkodzili jeden przewód
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
8Bodzio8
pisarz
pisarz
Posty: 319
Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: 8Bodzio8 » sob 18 lut 2012, 12:12

Gregory pisze:Bodzio - jak znalazłeś za 1100 to i tak jest tanio. Sam powoli myślę nad przewodami, bo na myjni mi lekko uszkodzili jeden przewód
No dosyć tanio ale to jeszcze nic znalazłem kontakt do firmy ze stolicy i są w stanie zrobić w oplocie pod moto za 500 pln !! Przy tej cenie to się już na poważnie zainteresowałem wymianą. Odpisali na moje zapytanie i zaproponowali 500 pln dodatkowo poprosili mnie o dokładne pomiary przewodów dla końcowej wyceny. Planuję jak tylko dzi.......ka zima odejdzie w pi.....duuuuu wybrać się do nich żeby sami pomierzyli i dopasowali przewody. Zobaczymy jaka będzie końcowa cena. Na tą chwilę zapowiada się ciekawie.

Tu masz linka do nich kolesie produkują przewody hamulcowe do wszystkich produkowanych samochodów.

http://www.moto-market.pl/enzet/
Prędkość w kilometrach/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować. ;-)

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: PETER » sob 18 lut 2012, 16:09

znam firmę i robią dobre przewody ale cena 500 pln dotyczy normalnego układu hamulcowego gdzie najczęściej występują 3 przewody --3x ok 65pln za przewód +6 x ok 40 za końcówkę reszta to robocizna i masz 500pln ,do duala masz z przodu przy zaciskach z 5 końcówek a gdzie reszta?????? niestety tanio nie wyjdzie i tu nasuwa się pytanie czy wydane ponad 1000pln da takie efekty na drodze przy normalnym użytkowaniu że warto ,a może lepiej w coś innego zainwestować
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Ali
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 19:43
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hrubieszow/Sheffield

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: Ali » sob 18 lut 2012, 16:49

Myśle ze same długości im nie wystarczą. Moim zdanie musieli by mieć coś na wzór bo nie wszystkie trójniki są takie same a druga rzeczą jest jest ustawienie końcówek względem siebie. Mam cały komplet z Hela jeszcze nie założony razem ze sprzęgłem więc jakby ktoś potrzebował to cykne fotke i opisze wymiary. Dodatkowo w wersji z ABSem są 2 lub 3 dodatkowe krótkie przewody. Pozdro

Awatar użytkownika
8Bodzio8
pisarz
pisarz
Posty: 319
Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: 8Bodzio8 » sob 18 lut 2012, 17:04

PETER pisze:znam firmę i robią dobre przewody ale cena 500 pln dotyczy normalnego układu hamulcowego gdzie najczęściej występują 3 przewody --3x ok 65pln za przewód +6 x ok 40 za końcówkę reszta to robocizna i masz 500pln ,do duala masz z przodu przy zaciskach z 5 końcówek a gdzie reszta?????? niestety tanio nie wyjdzie i tu nasuwa się pytanie czy wydane ponad 1000pln da takie efekty na drodze przy normalnym użytkowaniu że warto ,a może lepiej w coś innego zainwestować

Tak pewnie masz racje że końcowa cena będzie wyższa ale i tak warto spróbować.

Co miałeś na myśli pisząc że lepiej w coś innego zainwestować tzn w co ?? Z tego co czytałem to przewody gumowe mają pewną określoną żywotność i dlatego się zastanawiam nad wymianą a jak już wymieniać to lepiej w oplocie.
Ostatnio zmieniony sob 18 lut 2012, 17:09 przez 8Bodzio8, łącznie zmieniany 1 raz.
Prędkość w kilometrach/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować. ;-)

Awatar użytkownika
8Bodzio8
pisarz
pisarz
Posty: 319
Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: 8Bodzio8 » sob 18 lut 2012, 17:06

Ali pisze:Myśle ze same długości im nie wystarczą. Moim zdanie musieli by mieć coś na wzór bo nie wszystkie trójniki są takie same a druga rzeczą jest jest ustawienie końcówek względem siebie. Mam cały komplet z Hela jeszcze nie założony razem ze sprzęgłem więc jakby ktoś potrzebował to cykne fotke i opisze wymiary. Dodatkowo w wersji z ABSem są 2 lub 3 dodatkowe krótkie przewody. Pozdro
To było by super. Jak wrzucisz mi te fotki i wymiary to zapytam ich konkretnie. Sam planowałem osobiście do nich podjechać na moto żeby sobie sami pomierzyli.

Ali napisz mi dlaczego zmieniałeś przewody i ile cię szarpnęła ta inwestycja ? Ty masz sprzęt z ABS ? Ja potrzebuję wymiarów do Vitka bez ABSu.
Ostatnio zmieniony sob 18 lut 2012, 17:14 przez 8Bodzio8, łącznie zmieniany 1 raz.
Prędkość w kilometrach/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować. ;-)

Awatar użytkownika
8Bodzio8
pisarz
pisarz
Posty: 319
Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: 8Bodzio8 » sob 18 lut 2012, 17:10

I jeszcze jedno czy ktoś wymieniał przewody na zwykłe gumowe ?? Jaki jest koszt takiego zestawu do Vitka ??

Ps Nie ma to jak zadać pytanie o przewody zwykłe w poście o przewodach w oplocie :mrgreen:
Prędkość w kilometrach/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować. ;-)

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: PETER » sob 18 lut 2012, 17:23

jezeli wymieniasz ze względu na starzenie się to oczywiście polecam takie w oplocie ,co do przewodów gumowych to wcale nie są tańsze czy w orginale czy też innej firmy
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Ali
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 19:43
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hrubieszow/Sheffield

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: Ali » sob 18 lut 2012, 18:52

Będe wymienial dlatego że kupiłem regulowane kierownice Gilles i niestety musiałem wymienic dwa przewody na dłuzsze (sprzęglo i jeden od hamulca) i jakos tak po głębszym przemysleniu zdecydowałem sie na wymiane wszystkich. W UK kosztowało mnie to 220f za cały komplet do wersji z ABS

Ali
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 19:43
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hrubieszow/Sheffield

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: Ali » sob 18 lut 2012, 19:49

Dla potomnych: VFR Vtek ABS
1 Sprzęgło 100cm
2 Ham Tył 109cm
3 Ham Tył 107cm
4 Ham przod 64cm
5 Ham przód 36cm
6 Ham przod 80 (17 +63)cm
7 Ham przód 81 (67 + 14)cm
8 Ham 23cm (dokładnie nie pamiętam przód lub tył)
9 Ham 20.5cm (dokładnie nie pamiętam przód lub tył)
10 Ham tył 27cm (pod siedzeniem)
11 Ham tył 17cm (pod siedzeniem)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: kris2k » sob 18 lut 2012, 20:25

Ali pisze:Będe wymienial dlatego że kupiłem regulowane kierownice Gilles i niestety musiałem wymienic dwa przewody na dłuzsze (sprzęglo i jeden od hamulca) i jakos tak po głębszym przemysleniu zdecydowałem sie na wymiane wszystkich. W UK kosztowało mnie to 220f za cały komplet do wersji z ABS
Majatek, ale to za same przewody czy za zestaw przewody + kierownica?

Swoja droga, wrzuc zdjecia do tematu o podwyzszanych kierownicach, najlepjej tutaj:

viewtopic.php?f=19&t=6964

Ali
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 19:43
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hrubieszow/Sheffield

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: Ali » sob 18 lut 2012, 22:28

same przewody, 220f = 1100zl. za pełny zetaw 11(w tym dwa podwójne) przewodow z Hela. Nie znalazłem nigdzie taniej

Awatar użytkownika
8Bodzio8
pisarz
pisarz
Posty: 319
Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: 8Bodzio8 » ndz 19 lut 2012, 09:53

Ali pisze:Dla potomnych: VFR Vtek ABS
1 Sprzęgło 100cm
2 Ham Tył 109cm
3 Ham Tył 107cm
4 Ham przod 64cm
5 Ham przód 36cm
6 Ham przod 80 (17 +63)cm
7 Ham przód 81 (67 + 14)cm
8 Ham 23cm (dokładnie nie pamiętam przód lub tył)
9 Ham 20.5cm (dokładnie nie pamiętam przód lub tył)
10 Ham tył 27cm (pod siedzeniem)
11 Ham tył 17cm (pod siedzeniem)
Super dzięki za wrzutkę. Napisz mi jeszcze Ali które przewody są od ABSu. Rozumiem że pozostałe przewody są identyczne jak do Vitka bez ABSu poza dwoma dodatkowymi o których pisałeś ?
Prędkość w kilometrach/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować. ;-)

marlin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: ndz 24 kwie 2011, 02:00
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: marlin » pn 23 kwie 2012, 10:18

Zadałem w innym wątku pytanie odnośnie wymiany tylko przednich przewodów w RC46, ale ten wątek jest chyba właściwszy, więc pozwolę się zacytować :)
marlin pisze:
Kasius pisze:Ze względu na to że są one połączone jak jeden mechanizm to nie można wymienić tylko przednich :( )
A jakie są konkretne argumenty przeciwko wymianie jedynie przodu?
Z klamki odpalamy po dwa tłoczki w każdym z przednich zacisków, natomiast tłoczek w tylnym zacisku jest uruchamiany przez pompę przy zacisku, która to jest odpalana poprzez ruch rotacyjny tarczy hamulcowej.
W przypadku hamowania nogą, oprócz tyłu odpalamy po jednym tłoczku w każdym z przednich zacisków, ale są to inne tłoczki niż gdy hamujemy klamką.
Wniosek taki, że obwód klamka - przednie zaciski (2x2 tłoczki) jest hydraulicznie osobnym obwodem. Przynajmniej tyle zrozumiałem póki co z opisu schematu duala. Mogę się mylić ;)

Stąd pytanie - dlaczego nie można by wymienić tylko przednich przewodów i chociaż częściowo poprawić dozowalność i siłę hamowania?

Awatar użytkownika
KOWAL ziom
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: pn 23 kwie 2012, 23:43
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: KOWAL ziom » wt 24 kwie 2012, 23:36

hej,

Spróbuję to odnieść do samochodu. W aucie płyn hamulcowy jest rozprowadzany w sztywnych przewodach, a jedynie "końcówki" układu są zastępowane metalowym oplotem. Są to niby dwa oddzielne układy sterowane 1 pedałem (od pompy wychodzą 4 przewody). Jak rozgrzejemy mocno płyn w przednim układzie to nie ma to większego wpływu na tył i to na tyle.

Przy dualu mamy jeden obwód, acz skomplikowany. I ten płyn sobie tam krąży (bardziej lub mniej). Występuje taka możliwość, że płyn z przodu bardzo rozgrzany (z racji oplotu), trafia na tył do tego nie przystosowany i wtedy może być muka.

Jeżeli moja teoria jest błędna to proszę o poprawienie.

Wracając do tematu, na targach motocyklowych chłopaki z HEL zaproponowali mi cenę 1700zł do vfr800 99'
Krzyki krzepną w zastygłej perle, gdy on powstaje z bolesnego uśpienia...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości