przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

barciszek
Posty: 10
Rejestracja: ndz 10 kwie 2011, 14:42
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Michałowo

Post autor: barciszek » wt 19 kwie 2011, 21:47

Proste pytanie do osób, które założyły u siebie pełen oplot. Proszę o opisanie skuteczności hamulca po modyfikacji. Czy ktoś sprawdzał drogę hamowania lub w jakikolwiek inny sposób w jakim stopniu poprawiają się hamulce. Proszę o konkretne informacje, gdyż z 7-miu stron postów tylko kilka osób nadmienia o skuteczności.

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » śr 20 kwie 2011, 06:22

Miałem oplot w kilku motocyklach i różnica względem gumowych jest kolosalna, z resztą zadajesz bardzo oczywiste pytanie na którą odpowiedź znajdziesz w poprzednich postach. Naucz się uważnie czytać ;)

ps. znalazłem jakiegoś producenta przewodów który robi też układy do motocykli może warto było by się zainteresować tym i jakimś zbiorowym zamówieniem, tylko nie mam pojęcia jak sobie cenią taką usługę? podaje link do strony

http://www.enzet.pl/index.php?gid=2

Awatar użytkownika
sams0n
teksciarz
teksciarz
Posty: 129
Rejestracja: pn 01 lis 2010, 10:53
Imię: Szymon
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sams0n » śr 20 kwie 2011, 08:02

Właśnie w zeszłym tygodniu założyłem na przód przewody w stalowym firmy no name.
Warto! dlaczego - skoro nikt nie skrytykował a wszyscy są za to dlaczego masz wątpliwości.
Tak to nie odpowiedź ale odczucia wszystkich są takie same - doczytaj uważniej.

Siła hamowania jest równomierna na całej linii od samego dołu ładnie równo bierze przy wiekowym motocyklu nie boję się hamować samym przodem (oczywiście mam nową oponę:))
"Deski nie oddają ciosów"- Bruce Lee

Awatar użytkownika
mack72
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: śr 30 maja 2007, 11:32
Imię: MACIEJ
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: mack72 » śr 20 kwie 2011, 08:57

Założenie oplotu w kilku- czy klikunastoletnim moto napewno porawi jakość hamowania, wynika to z bardzo prozaicznego faktu że hamulce nalezy odpowietrzyć, wymienić plyn a jak to często bywa również klocki...i efekt Mega nowe hamulce! Natomiast to samo daje zmiana na nowe przewody gumowe i wszystkie czynności jak poprzednio...ale efekt wizualny nie ten sam i wiadomo "stalowy oplot" inaczej brzmi w ogłoszeniu przy sprzedazy. Ponad 95% nowych motocykli nie posiada oplotu, bo nie są wykorzystywane do ekstremalnych jazd po torze i nie ma trendu na wprowadzanie takiej modyfikacji. Ale to tylko moje zdanie. pozdro!

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko
Kontakt:

Post autor: C_L_K » śr 20 kwie 2011, 09:14

mack72 pisze:to samo daje zmiana na nowe przewody gumowe
Na pewno masz rację. Robiąc u siebie hamulce też kombinowałem w ten sposób, ale jak się dowiedziałem ile kosztują nowe gumiaki to od razu mi przeszło i założyłem oplot ;-)

Generalnie efektem założenia przewodów w oplocie jest MEGA RÓŻNICA. Zwłaszcza kiedy każdy centymetr drogi hamowania robi różnicę. Po sezonie z oplotem przyzwyczaiłem się do nowych hamulcy i nie zwracałem już na to uwagi aż do chwili kiedy miałem okazję przelecieć się taką samą sztuką jak moja tylko w gumiakach :shock: Różnica jest na prawdę za.je.bi.sta

barciszek
Posty: 10
Rejestracja: ndz 10 kwie 2011, 14:42
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Michałowo

Post autor: barciszek » śr 20 kwie 2011, 10:09

Dzięki wszystkim, którzy się wypowiadali.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 20 kwie 2011, 11:11

szczególnie nie wpada Ci głęboko klamka, gdy są już spuchnięte (zgrzane) hamulce czy też od ciepłego powietrza gorące rozciągające się pod ciśnieniem przewody. GOMAN ma dostęp do fajnej ceny na HEL. POgadaj z Nim. pozdrowienia
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Kolega_PL » śr 20 kwie 2011, 13:21

Ja powoli przygotowuje się finansowo i psychicznie ;) do wymiany przewodów. Głównie dlatego, że mają już trochę lat, a nie dlatego, że chciałbym polepszyć hamulce.
Na oryginalnych klockach z nowym płynem i dobrze odpowietrzonym układem heble w vfr-ce sa "dwupalcowe" i w zupełności wystarczają do mojej jazdy. Czy ktoś orientuje się ile może kosztować komplet przewodów gumowych do Fi, bo stalowe już wiem?
Adam

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » śr 20 kwie 2011, 21:34

PS. jakie długości przewodów są potrzebne w VFR750 RC36A ?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » śr 20 kwie 2011, 22:29

Fakir pisze:PS. jakie długości przewodów są potrzebne w VFR750 RC36A ?
Będziesz kupował na metry :?: :lol:

Polecam te , sam mam zamontowane u siebie. :twisted:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » śr 20 kwie 2011, 22:47

figaro pisze:Będziesz kupował na metry :?: :lol:
skoro wychodzi dwa razy taniej kupować określoną ilość cm, to dlaczego nie :roll:
http://owiewki24.pl/UKLAD_HAMULCOWY-k13 ... fault.html
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
maliq85
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: śr 17 lis 2010, 14:18
Imię: Paweł
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: CZN,CMG,CB,PGN
Kontakt:

Post autor: maliq85 » czw 21 kwie 2011, 09:14

Nie wiem czy dobrze piszę ale myślę, że 75 i 80cm wystarczą. Mam dobre doświadczenia z przewodami LML do budowy modułowej, spisują się świetnie.
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... 18&order=t

W przyszłej vfr też takie zastosuję, mam nadzieję że to już niedługo ;)
"Per aspera ad astra"
pozdro MALIK :)

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko
Kontakt:

Post autor: C_L_K » pt 22 kwie 2011, 07:18

Kolega_PL pisze:Czy ktoś orientuje się ile może kosztować komplet przewodów gumowych do Fi
Proszę bardzo :biggrin
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Kolega_PL » pt 22 kwie 2011, 21:43

o q :eek
Adam

Awatar użytkownika
juhass
pisarz
pisarz
Posty: 332
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
Imię: Tomasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie do VFR

Post autor: juhass » pt 13 maja 2011, 15:47

Jako, że co jakiś czas ktoś podgrzewa tego kotleta, tym razem zrobię to ja.
Ktoś coś nowego odkrył w temacie oplotu w dualu?
Jest jakaś skuteczna alternatywa prócz 1500zł w firmie Hel?
Moje przewody mają już 11 latek i trzeba by coś pomyśleć nad nimi...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości