zamiana tarcz przednich w RC46

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

zamiana tarcz przednich w RC46

Post autor: adam.ada » wt 20 paź 2009, 23:36

mam pytanko czy mogę zamienić przednie tarcze (prawą z lewą) bo zauważyłem , że prawa jest mocniej wytarta więc może po zamianie by się wyrównały , z tego co wyczytałem na forum to prawa pierwsza hamuje czy coś źle zrozumiałem ? Oczywiście DUAL .
Adam

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » wt 20 paź 2009, 23:59

Raczej Nie patrz strzałki na tarczy , choć osobiście nie doradzam .... :???:

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » śr 21 paź 2009, 22:27

To nic nie da.Tarcze powinny równo się wycierac.Sprawdz czy klocki na lewej są tej samej firmy,(twardości)co na prawej.

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Post autor: musieli » śr 21 paź 2009, 22:45

Jak by sobie ktoś winszował to mogę zapodać piękne "pogryzione" zamienniki przednich OEMowych tarcz:

RC24 / 36 I - 159 Euro za szt.
RC36 II - 255 Euro za szt.
RC 46 I i II - 255 Euro za szt.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » sob 26 gru 2009, 00:57

Kurcze musieli, te tarcze wychodzą drożej niż orginały :( a muszę zakupić komplet na przód przed rozpoczęciem przyszłego sezonu :(
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Re: zamiana tarcz przednich w RC46

Post autor: szatan » sob 26 gru 2009, 11:47

adam.ada pisze:zauważyłem , że prawa jest mocniej wytarta więc może po zamianie by się wyrównały , z tego co wyczytałem na forum to prawa pierwsza hamuje czy coś źle zrozumiałem ? Oczywiście DUAL .
źle zrozumiałes , przednie hamują tak samo , jak masz nierowno wytarte to masz zapieczony tłoczek na zacisku , ozywiscie na tej bardziej wytartej stronie.

W dualu chodzi o to ze hamujac przednim heblem hamuje rowniez tylne koło i odwrotnie
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 26 gru 2009, 12:30

szatan pisze: W dualu chodzi o to ze hamujac przednim heblem hamuje rowniez tylne koło i odwrotnie
i tu jest pies pogrzebany hamując tylnym, hamuje tylko jedna strona przednich hamulców dlatego jedna tarcza się bardziej zużywa :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » sob 26 gru 2009, 22:03

PETER pisze:
szatan pisze: W dualu chodzi o to ze hamujac przednim heblem hamuje rowniez tylne koło i odwrotnie
i tu jest pies pogrzebany hamując tylnym, hamuje tylko jedna strona przednich hamulców dlatego jedna tarcza się bardziej zużywa :lol:
Ciekawa teoria Peter ale muszę się z tobą nie zgodzić, gdyż hamując tylnym hamulcem hamują ci obie strony przednich hamulców, tylko że do tego są wykorzystywane środkowe tłoczki przez co siła hamowania jest dużo mniejsza. Zapraszam do rozdziału 21-32 (strona 553 w PDF) Ty pewnie zaglądałeś do rozdziału 15-10 gdzie jest opisane odpowietrzanie układu hamulcowego i z rysunków może wyjść że jest używana tylko jedna strona. :)
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 26 gru 2009, 22:53

Nie czytałem i nie oglądałem manuala, sprawdzałem organoleptycznie i hamuje tylko jedna tarcza
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » ndz 27 gru 2009, 09:04

To tylko znaczy tyle że w drugiej nie działa z jakiegoś powodu tłoczek :mrgreen:
Powód to usterka :)
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » ndz 27 gru 2009, 13:03

:)
http://world.honda.com/motorcycle-techn ... ke/p5.html
Kornik ma racje rzecz jasna :)
Z diagramu prawego wyraznie widac ze w obu przednich zaciskach maja dzialac srodkowe tloczki.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 27 gru 2009, 17:56

to mi sie problem rozwiązał w 46 i v-tecu sa różne układy hamulcowe zwracam racje w 46-tce hamują dwa zaciski z przodu a w v-tecu tylko lewy z przodu :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » ndz 27 gru 2009, 20:10

niech tylko manual mi w łapy wpadnie to zobaczymy :P jakby tak było Peter to w CBR1100XX też mogłoby tak działać bo układ jest ten sam a z tego co mi wiadomo to tak nie jest :mrgreen:
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 27 gru 2009, 22:15

w xx jest inaczej działają dwa zaciski układu są PRAWIE takie same
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 30 gru 2009, 17:34

PETER pisze:t w v-tecu tylko lewy z przodu :lol:
Serio ? nie dosc ze ten vtec nie ma ząbkow to jeszcze jedna strona hamuje, oj bidulek , jakis uposledzony czy jok ? :razz:
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości