Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
: pt 04 lis 2016, 13:54
Ruch obrotowy i tarcie = zaciśnięcie pompy do lagi = dociśnięcie pompy do lagi tyrtyką/pasem/cegłą/drewnem itp.
Forum dla wszystkich motocyklistów zakochanych w Hondach VFR :)
http://www.vfr-oc.pl/forum/
TomTox pisze:Ruch obrotowy i tarcie = zaciśnięcie pompy do lagi = dociśnięcie pompy do lagi tyrtyką/pasem/cegłą/drewnem itp.
Tomotom pisze:Nie wiem czy już sobie poradziłeś z wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzeniem układu, ale mimo wszystko mogę Ci napisać jak to zrobić prawidłowo, tzn. wg serwisówki Hayness’a. Oczywiście płyn powinien być wymieniany regularnie, czyli co 18 tysięcy kilometrów.
Odpowietrzenie przednich zacisków. Robisz to oczywiście dźwignią przedniego hamulca. Jest określona kolejność. Zaczynasz od zacisku lewego i używasz górny zawór odpowietrzający. Później odpowietrzasz prawy zacisk i też górnym odpowietrznikiem. I jest to wszystko co można zrobić dźwignią hamulca ręcznego.
Dźwignią hamulca nożnego („tylnego”) odpowietrzasz kolejno:
1. Prawy przedni zacisk hamulcowy – dolny zawór odpowietrzający.
2. Lewy przedni zacisk hamulcowy – dolny zawór odpowietrzający.
Po zrobieniu tego, musisz odkręcić lewy przedni zacisk hamulcowy, zsunąć go z tarczy, wsadzić kawałek drewna między klocki i ustawić go 15 stopni ponad poziom (a to po to by nadusić drugi główny cylinderek – „secondary master cylinder”)
3. Teraz jest kolej na odpowietrzenie zaworu proporcjonalnego – znajduje się on po prawej stronie między zbiornikiem paliwa, a akumulatorem.
4. Został już tylko tylny zacisk, żeby się dostać do jego zaworów odpowietrzających trzeba niestety zdjąć tylne koło, odkręcić zacisk, zsunąć go z tarczy, obrócić o 180 stopni i założyć z powrotem na tarczę. Zacisk odpowietrza się najpierw zaworem odpowietrzającym wewnętrznym, a później zewnętrznym.
I to jest wszystko, później zostaje tylko powsadzać wszystko na swoje miejsce i problem z głowy. Może czytając, to operacja ta wydaje się być skomplikowaną, ale w istocie tak nie jest, dobrze jest mieć „trzecią dłoń” do pompowania płynu. Życzę powodzenia.
a przepraszam jak to sprawdziłeś? Nie wiem jak innym ale mi nigdy w żadnym motocyklu z dualem nie blokowało tylnego koła przy naciśnięciu tylko hamulca nożnegomrsojer pisze:Dzieki... muszę temat ogarnąć bo tylnego hamulca prawie brak.
Nie sprawdzałem na rolkach ani w żaden inny skomplikowany sposób. Jest to moje subiektywne odczucie. Jeździełem wcześniej NTV700 z dualem i tam hamulec tylny był silny, pedał twardy i motor wyraźnie reagował na naciśnięcie hamulca. Jeździłem też motocyklem z hamulcami bębnowymi z tyłu i motor wyraźnie zwalniał a siła hamowania była zadowalająca.wydra pisze:a przepraszam jak to sprawdziłeś? Nie wiem jak innym ale mi nigdy w żadnym motocyklu z dualem nie blokowało tylnego koła przy naciśnięciu tylko hamulca nożnegomrsojer pisze:Dzieki... muszę temat ogarnąć bo tylnego hamulca prawie brak.
No ja tez bym nie spuszczal calego, ale nie wiem nic w odroznieniu do kolegi niemniej mam zamiary sie zabrac za wymiane. Rozumiem ze bez wezyka sie tego nie zrobi?mucha pisze: ↑śr 01 lis 2006, 00:19Całego nie spuszczaj. Dolewaj nowy i delikatnie pompój żeby sobie stary dołem wyciekał, aż do momentu gdy ten wylatujacy na dole nie zrobi się taki jak ten który wlewasz. Pamietaj tylko aby przy tym pompowaniu systematycznie dolewac ten nowy by jakiej bańki powietrza nie zassało. Cała operacja kilka minut nie więcej ci zajmie. Ale pewnie to wszystko wiesz. Pozdrawiam!!GaBaS pisze:No ja wymieniam płyn dopiero jak czuję, że jest coś nie tak
Mund pisze: ↑ndz 05 lis 2006, 22:00Seba! Nie wiem czy już sobie poradziłeś z wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzeniem układu, ale mimo wszystko mogę Ci napisać jak to zrobić prawidłowo, tzn. wg serwisówki Hayness’a. Oczywiście płyn powinien być wymieniany regularnie, czyli co 18 tysięcy kilometrów.
Odpowietrzenie przednich zacisków. Robisz to oczywiście dźwignią przedniego hamulca. Jest określona kolejność. Zaczynasz od zacisku lewego i używasz górny zawór odpowietrzający. Później odpowietrzasz prawy zacisk i też górnym odpowietrznikiem. I jest to wszystko co można zrobić dźwignią hamulca ręcznego.
Dźwignią hamulca nożnego („tylnego”) odpowietrzasz kolejno:
1. Prawy przedni zacisk hamulcowy – dolny zawór odpowietrzający.
2. Lewy przedni zacisk hamulcowy – dolny zawór odpowietrzający.
Po zrobieniu tego, musisz odkręcić lewy przedni zacisk hamulcowy, zsunąć go z tarczy, wsadzić kawałek drewna między klocki i ustawić go 15 stopni ponad poziom (a to po to by nadusić drugi główny cylinderek – „secondary master cylinder”)
3. Teraz jest kolej na odpowietrzenie zaworu proporcjonalnego – znajduje się on po prawej stronie między zbiornikiem paliwa, a akumulatorem.
4. Został już tylko tylny zacisk, żeby się dostać do jego zaworów odpowietrzających trzeba niestety zdjąć tylne koło, odkręcić zacisk, zsunąć go z tarczy, obrócić o 180 stopni i założyć z powrotem na tarczę. Zacisk odpowietrza się najpierw zaworem odpowietrzającym wewnętrznym, a później zewnętrznym.
I to jest wszystko, później zostaje tylko powsadzać wszystko na swoje miejsce i problem z głowy. Może czytając, to operacja ta wydaje się być skomplikowaną, ale w istocie tak nie jest, dobrze jest mieć „trzecią dłoń” do pompowania płynu. Życzę powodzenia.