Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » czw 25 lut 2010, 21:49

No taki przegląd i czyszczenie całego układu hamulcowego to bardzo dobry pomysł. Ale chyba odłożę to na przyszłą zimę. Teraz i tak mam kupę roboty, zawory, klocki, płyny, opony.... A przylukałem że puki co wszystkie cylinderki pracują wzorowo.
Dzięki za pomoc!
Try before you die!

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pt 26 lut 2010, 08:13

Daniel pisze:No taki przegląd i czyszczenie całego układu hamulcowego to bardzo dobry pomysł. Ale chyba odłożę to na przyszłą zimę
Co do zmiany płynu hamulcowego - zawsze co 2latka- więc jeśli tyle minęło od ostatniej wymiany to poświęć tych parę godzin na wymianę i czyszczenie :)

Awatar użytkownika
endialdi
pisarz
pisarz
Posty: 263
Rejestracja: sob 06 paź 2007, 23:19
Imię: Robert
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: endialdi » pt 26 lut 2010, 08:35

trochę mnie oprzytomniliście. U mnie już minęło 2 latka i najwyższy czas na zmianę.
Dobrze, że temat ciągle aktywny.

Pozdro
"Burn rubber not your soul"

Awatar użytkownika
wolkan
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: ndz 06 wrz 2009, 13:26
Imię: Krzysztof
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dębe Wielkie

Post autor: wolkan » pt 26 lut 2010, 08:43

Ja właśnie wymieniłem płyn hamulcowy :mrgreen: . Stary płyn wyglądał jak herbata :shock: , zastanawiam się ile czasu nie był wymieniany skoro dostał takiego koloru.
wieczny włóczęga…

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » pt 26 lut 2010, 11:33

No dobrze ale co z odpowietrzaniem później całego układu? Bo mnie to trochę przeraża. Jest na forum jakaś instrukcja? Sorki, nie mam czsu szukać. Może się skuszę jednak.....
Try before you die!

Tomotom
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: wt 19 maja 2009, 18:47
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomotom » pt 26 lut 2010, 16:06

Nie wiem czy już sobie poradziłeś z wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzeniem układu, ale mimo wszystko mogę Ci napisać jak to zrobić prawidłowo, tzn. wg serwisówki Hayness’a. Oczywiście płyn powinien być wymieniany regularnie, czyli co 18 tysięcy kilometrów.
Odpowietrzenie przednich zacisków. Robisz to oczywiście dźwignią przedniego hamulca. Jest określona kolejność. Zaczynasz od zacisku lewego i używasz górny zawór odpowietrzający. Później odpowietrzasz prawy zacisk i też górnym odpowietrznikiem. I jest to wszystko co można zrobić dźwignią hamulca ręcznego.
Dźwignią hamulca nożnego („tylnego”) odpowietrzasz kolejno:
1. Prawy przedni zacisk hamulcowy – dolny zawór odpowietrzający.
2. Lewy przedni zacisk hamulcowy – dolny zawór odpowietrzający.
Po zrobieniu tego, musisz odkręcić lewy przedni zacisk hamulcowy, zsunąć go z tarczy, wsadzić kawałek drewna między klocki i ustawić go 15 stopni ponad poziom (a to po to by nadusić drugi główny cylinderek – „secondary master cylinder”)
3. Teraz jest kolej na odpowietrzenie zaworu proporcjonalnego – znajduje się on po prawej stronie między zbiornikiem paliwa, a akumulatorem.
4. Został już tylko tylny zacisk, żeby się dostać do jego zaworów odpowietrzających trzeba niestety zdjąć tylne koło, odkręcić zacisk, zsunąć go z tarczy, obrócić o 180 stopni i założyć z powrotem na tarczę. Zacisk odpowietrza się najpierw zaworem odpowietrzającym wewnętrznym, a później zewnętrznym.
I to jest wszystko, później zostaje tylko powsadzać wszystko na swoje miejsce i problem z głowy. Może czytając, to operacja ta wydaje się być skomplikowaną, ale w istocie tak nie jest, dobrze jest mieć „trzecią dłoń” do pompowania płynu. Życzę powodzenia. :mrgreen:





Siemka wymiana jest banalna według instrukcji Pawła.:
1 Najpierw strzykawką wyciągasz stary płyn z tylnego zbiorniczka, i dolewasz świeżego,
Następnie odpowietrzamy zawór PCV pompując tylnym hamulcem tak długo aż w przewodzie założonym na odpowietrznik pokaże się czysty płyn,
Potem odpowietrzamy prawy zacisk przedniego hamulca ( dolny odpowietrznik), cały czas kontrolujesz poziom płynu w tylnym zbiorniczku,
Następnie to samo robimy z zaciskiem na lewej tarczy.( Cały czas pompujesz tylnym hamulcem),
Tylny zacisk odpowietrzamy tak samo najpierw dolny odpowietrznik potem przedni na koniec uzupełniamy płyn w tylnym zbiorniczku i zakręcamy.
2 Przednią klamką odpowietrzamy tylko przód i tylko górne odpowietrzniki:
Odciągamy strzykawką stary płyn z zbiorniczka przedniego hamulca, dolewamy świeży i zaczynasz od lewego zacisku górny odpowietrznik, następnie lewy zacisk górny odpowietrznik na koniec uzupełniasz płyn i po robocie.
Życzę miłej pracy. :hooray :hooray


PS. Opis znaleziony na forum

Awatar użytkownika
endialdi
pisarz
pisarz
Posty: 263
Rejestracja: sob 06 paź 2007, 23:19
Imię: Robert
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: endialdi » pt 26 lut 2010, 16:55

Moge prosić o wyjaśnienie "na chłopski rozum" poniższego zdania.
Tomotom pisze:... i ustawić go 15 stopni ponad poziom (a to po to by nadusić drugi główny cylinderek – „secondary master cylinder”)
"Burn rubber not your soul"

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pt 26 lut 2010, 18:14

ja to rozumiem tak ze trzeba odkrecic dolną srubę i potem podnosić zacisk od dołu do góry tak aby docisnąc ten tłoczek odpowiedzialny za rozdział hamowania na tylny zacisk :) - tak robiłem i u mnie udało sie odpowietrzyc układ :)

Awatar użytkownika
endialdi
pisarz
pisarz
Posty: 263
Rejestracja: sob 06 paź 2007, 23:19
Imię: Robert
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: endialdi » pt 26 lut 2010, 19:54

No tak, juz wszystko jasne.
Dzięki
"Burn rubber not your soul"

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » pt 26 lut 2010, 22:53

wasyl pisze:Daniel,
Ja za każdym razem poleruję tłoczki, wyrzucam kisiel zbierający się pod nimi, przy okazji myję zaciski, sprawdzam stan oringów, smaruje je.
Czym przesmarować oringi i cylinderki? Wazelina techniczna?
Try before you die!

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 27 lut 2010, 15:04

Jest specjalny smar do tłoczków w saszetkach po 3zł :P
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

jacki12345
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: pn 22 mar 2010, 07:18
Imię: jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żary

Post autor: jacki12345 » wt 04 maja 2010, 08:22

Wczoraj po 3 godzinach i przepompowaniu ponad pół litra płynu mam jaśniutki DOT 5.1 w układzie. Jedna uwaga co do odpowietrzania tylnego zacisku. U mnie żeby zdjąć koło trzeba było odkręcić tłumik. Oczywiście nie podarowaliśmy sobie z kumplem połaskotania naszych uszu hałasem pewnie ponad 100 dB. Ogólnie wymiana płynu jest o wiele bardziej pracochłonna niż w przypadku tradycyjnego układu, ale zdobywa się dodatkowe doświadczenie.

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » wt 04 maja 2010, 20:03

jacki12345 pisze:Wczoraj po 3 godzinach i przepompowaniu ponad pół litra płynu mam jaśniutki DOT 5.1 w układzie. Jedna uwaga co do odpowietrzania tylnego zacisku. U mnie żeby zdjąć koło trzeba było odkręcić tłumik. Oczywiście nie podarowaliśmy sobie z kumplem połaskotania naszych uszu hałasem pewnie ponad 100 dB. Ogólnie wymiana płynu jest o wiele bardziej pracochłonna niż w przypadku tradycyjnego układu, ale zdobywa się dodatkowe doświadczenie.
Zeby zdjac zacisk wystarczy opuscic i lekko odchylic kolo. U mnie tez tlumik przeszkadzal, ale obylo sie bez sciagania wszystkiego.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

wrona
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: pt 10 kwie 2009, 08:08
Imię: Szymon
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kaczyce ( woj. Slaskie)
Kontakt:

Post autor: wrona » czw 06 maja 2010, 08:28

To ja tutaj jeszcze doloze nastepne pytanko
Tez mnie czeka owa wymiana plynu i odpowietrzenie Duala.
Jaki wlewacie i polecacie plyn hamulcowy?

pozdrawiam
wro-na
...LIVE TO RIDE...

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » czw 06 maja 2010, 11:56

Jeżeli jeździsz spokojnie to nawet DOT 4 firmy K2 za 8zł 0,5l ci starczy. Jak ciśniesz ostro na torze, albo non stop odkręcasz do oporu w mieście to lej Motula RBF600, bo wtedy K2 może się zagotować. Ja go mam na przodzie, a na tyle i w sprzęgle zwykły tani K2.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości