Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
- sebavfr
- teksciarz
- Posty: 149
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 20:31
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mińsk Maz.
O szok nie wiedziałem że jest aż tego tyle dzięki za info jeszcze nie wymieniałem, ale mam zamiar się za to zabrać w najbliższej przyszłości mam jeszcze kilka pytań:
Czyli ma to wyglądać w ten sposób:
1 Przedni hamulec pompuje przednią klamka
- lewy przedni zacisk górny odpowietrznik,
- prawy przedni zacisk górny odpowietrznik,
2 pompuje nożnym hamulcem
- prawy przedni zacisk dolny odpowietrznik,
- lewy przedni zacisk dolny odpowietrznik,
- zdjąć lewy zacisk ustawić go 15 stopni ponad poziom
- odpowietrzyć zawór PCV?
Mam do tego użyć pompy tylnego hamulca?
Na tylnym zacisku są dwa odpowietrzniki, który jest od pompy tylniej a który od dohamowania?
Jeszcze jedno przy wymianie płynu pomiędzy zaworem PCV a tylnym zaciskiem gdzie należy dolewać płynu?
Czyli ma to wyglądać w ten sposób:
1 Przedni hamulec pompuje przednią klamka
- lewy przedni zacisk górny odpowietrznik,
- prawy przedni zacisk górny odpowietrznik,
2 pompuje nożnym hamulcem
- prawy przedni zacisk dolny odpowietrznik,
- lewy przedni zacisk dolny odpowietrznik,
- zdjąć lewy zacisk ustawić go 15 stopni ponad poziom
- odpowietrzyć zawór PCV?
Mam do tego użyć pompy tylnego hamulca?
Na tylnym zacisku są dwa odpowietrzniki, który jest od pompy tylniej a który od dohamowania?
Jeszcze jedno przy wymianie płynu pomiędzy zaworem PCV a tylnym zaciskiem gdzie należy dolewać płynu?
Lepsza od rowera jest tylko VFRra.
VFR 800. 2001.
VFR 800. 2001.
- Pawel
- pisarz
- Posty: 349
- Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie chcesz sobie zrobić wycieczki krajoznawczej do mnie w jakiś cieplejszy dzień?? Będzie po problemie, może się fotki zrobi i wstawi tutaj dla na przyszłość . Te opisy sa czasami strasznie mętne, zdaje się, ze cała operacja jest strasznie skomplikowana. Tak na prawdę jest to bardzo proste.
PS. Tylkodwa przednie odpowietrzniki idą z "klamki". Cała reszta uruchamiana jest tyłem i tam też musisz pilnować poziomu płyny i cały czas go uzupełniać, by pompa nie zaciągnęła powietrza.
Pawel
PS. Tylkodwa przednie odpowietrzniki idą z "klamki". Cała reszta uruchamiana jest tyłem i tam też musisz pilnować poziomu płyny i cały czas go uzupełniać, by pompa nie zaciągnęła powietrza.
Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...
- Mundek
- pisarz
- Posty: 351
- Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
- Kontakt:
wszystko sie zgadza, zawór PCV odpowietrzasz dzwignia hamulca nożnego (tylnego), mysle, że spokojnie sam sobie z tym poradzisz i nie musisz sie nigdzie wybierac, chyba, że masz na to ochotę , ale aura ku temu nie sprzyja, jedź wg tego co ci napisalem, a zobaczysz , ze jest to proste i o dziwo działa
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
- Pawel
- pisarz
- Posty: 349
- Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A tu nie ma wątpliwości - na pewno sobie da radę , tylko w serwisówce może się to wydawać skomplikowane, na żywo idzie sprawnie i intuicyjnie. Ale zawsze jażdy pretekst do towarzyskiego spotkania jest dobry i taki był mój zamysł "zaproszenia" .
Pawel
Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...
- Vlaad
- klepacz
- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Kontakt:
Dziki, chyba się mylisz. Cztery lata to zdecydowanie za długo (ok 2 razy). Max to dwa lata. Po tym czasie, płyn hamulcowy to tyfus, któy gotuje się jak woda. Ja zmieniam co roku (hamulce + sprzęgło), bo koszt jest śmiesznie mały, a ja mam spokojną czaszkę, że w układzie nie zrobi mi się herbata .dziki100 pisze:Mniej więcej powinno sie wymieniać co cztery lata.W sprzęgle też wymieniam.
- sebavfr
- teksciarz
- Posty: 149
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 20:31
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mińsk Maz.
Siemka wymiana jest banalna według instrukcji Pawła.:
1 Najpierw strzykawką wyciągasz stary płyn z tylnego zbiorniczka, i dolewasz świeżego,
Następnie odpowietrzamy zawór PCV pompując tylnym hamulcem tak długo aż w przewodzie założonym na odpowietrznik pokaże się czysty płyn,
Potem odpowietrzamy prawy zacisk przedniego hamulca ( dolny odpowietrznik), cały czas kontrolujesz poziom płynu w tylnym zbiorniczku,
Następnie to samo robimy z zaciskiem na lewej tarczy.( Cały czas pompujesz tylnym hamulcem),
Tylny zacisk odpowietrzamy tak samo najpierw dolny odpowietrznik potem przedni na koniec uzupełniamy płyn w tylnym zbiorniczku i zakręcamy.
2 Przednią klamką odpowietrzamy tylko przód i tylko górne odpowietrzniki:
Odciągamy strzykawką stary płyn z zbiorniczka przedniego hamulca, dolewamy świeży i zaczynasz od lewego zacisku górny odpowietrznik, następnie lewy zacisk górny odpowietrznik na koniec uzupełniasz płyn i po robocie.
Życzę miłej pracy.
1 Najpierw strzykawką wyciągasz stary płyn z tylnego zbiorniczka, i dolewasz świeżego,
Następnie odpowietrzamy zawór PCV pompując tylnym hamulcem tak długo aż w przewodzie założonym na odpowietrznik pokaże się czysty płyn,
Potem odpowietrzamy prawy zacisk przedniego hamulca ( dolny odpowietrznik), cały czas kontrolujesz poziom płynu w tylnym zbiorniczku,
Następnie to samo robimy z zaciskiem na lewej tarczy.( Cały czas pompujesz tylnym hamulcem),
Tylny zacisk odpowietrzamy tak samo najpierw dolny odpowietrznik potem przedni na koniec uzupełniamy płyn w tylnym zbiorniczku i zakręcamy.
2 Przednią klamką odpowietrzamy tylko przód i tylko górne odpowietrzniki:
Odciągamy strzykawką stary płyn z zbiorniczka przedniego hamulca, dolewamy świeży i zaczynasz od lewego zacisku górny odpowietrznik, następnie lewy zacisk górny odpowietrznik na koniec uzupełniasz płyn i po robocie.
Życzę miłej pracy.
Lepsza od rowera jest tylko VFRra.
VFR 800. 2001.
VFR 800. 2001.
- knight
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: wt 19 wrz 2006, 19:47
- Imię: Jakub
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz (Gdańsk)
No dobra wszystko ok jeżeli jest to wymiana, jasne i proste...
A co jeżeli rozebrałem zaciski ( do malowania) i praktycznie cały układ jest pusty??
Mój plan był taki, aby przy pomocy wielkiej strzykawki i wężyka od dołu tzn. od zacisków wtłaczać płyn aż pojawi się w zbiorniczku wyrównawczym, jednym i drugim, oraz w odpowietrzeniu na rozdzielaczu ( urządzenie do którego zbiegają sie przewody z tyłu)
pozdr
A co jeżeli rozebrałem zaciski ( do malowania) i praktycznie cały układ jest pusty??
Mój plan był taki, aby przy pomocy wielkiej strzykawki i wężyka od dołu tzn. od zacisków wtłaczać płyn aż pojawi się w zbiorniczku wyrównawczym, jednym i drugim, oraz w odpowietrzeniu na rozdzielaczu ( urządzenie do którego zbiegają sie przewody z tyłu)
pozdr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości