Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Awatar użytkownika
sebavfr
teksciarz
teksciarz
Posty: 149
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 20:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: sebavfr » czw 09 lis 2006, 20:28

O szok nie wiedziałem że jest aż tego tyle :hooray dzięki za info jeszcze nie wymieniałem, ale mam zamiar się za to zabrać w najbliższej przyszłości mam jeszcze kilka pytań:
Czyli ma to wyglądać w ten sposób:
1 Przedni hamulec pompuje przednią klamka
- lewy przedni zacisk górny odpowietrznik,
- prawy przedni zacisk górny odpowietrznik,
2 pompuje nożnym hamulcem
- prawy przedni zacisk dolny odpowietrznik,
- lewy przedni zacisk dolny odpowietrznik,
- zdjąć lewy zacisk ustawić go 15 stopni ponad poziom
- odpowietrzyć zawór PCV?
Mam do tego użyć pompy tylnego hamulca?
Na tylnym zacisku są dwa odpowietrzniki, który jest od pompy tylniej a który od dohamowania?
Jeszcze jedno przy wymianie płynu pomiędzy zaworem PCV a tylnym zaciskiem gdzie należy dolewać płynu?
Lepsza od rowera jest tylko VFRra.

VFR 800. 2001.

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » pt 10 lis 2006, 10:35

Nie chcesz sobie zrobić wycieczki krajoznawczej do mnie w jakiś cieplejszy dzień?? Będzie po problemie, może się fotki zrobi i wstawi tutaj dla na przyszłość :-). Te opisy sa czasami strasznie mętne, zdaje się, ze cała operacja jest strasznie skomplikowana. Tak na prawdę jest to bardzo proste.

PS. Tylkodwa przednie odpowietrzniki idą z "klamki". Cała reszta uruchamiana jest tyłem i tam też musisz pilnować poziomu płyny i cały czas go uzupełniać, by pompa nie zaciągnęła powietrza.

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
sebavfr
teksciarz
teksciarz
Posty: 149
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 20:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: sebavfr » pt 10 lis 2006, 19:30

Pewnie Paweł tak zrobię może w przyszłym tygodniu jak pogoda się utrzyma to byśmy się umówili na wymianę, co ty na to

W sumie z Mińska mam do ciebie niedaleko.

:lol:
Lepsza od rowera jest tylko VFRra.

VFR 800. 2001.

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » pt 10 lis 2006, 21:04

Jak na lato :-). Się zrobi dokumentację foto :-).

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » ndz 12 lis 2006, 00:24

wszystko sie zgadza, zawór PCV odpowietrzasz dzwignia hamulca nożnego (tylnego), mysle, że spokojnie sam sobie z tym poradzisz i nie musisz sie nigdzie wybierac, chyba, że masz na to ochotę :mrgreen: , ale aura ku temu nie sprzyja, jedź wg tego co ci napisalem, a zobaczysz , ze jest to proste i o dziwo działa :grin:
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » ndz 12 lis 2006, 02:28

A tu nie ma wątpliwości - na pewno sobie da radę :-), tylko w serwisówce może się to wydawać skomplikowane, na żywo idzie sprawnie i intuicyjnie. Ale zawsze jażdy pretekst do towarzyskiego spotkania jest dobry i taki był mój zamysł "zaproszenia" ;-) .

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
sebavfr
teksciarz
teksciarz
Posty: 149
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 20:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: sebavfr » pt 17 lis 2006, 17:27

Witam no i płyn wymieniony byłem wczoraj u Pawła i tam nastąpiła wymian.
Wymiana jest o wiele prostsza niż jest opisana w manualu.
Poz. Seba.
:smile: :smile:
Lepsza od rowera jest tylko VFRra.

VFR 800. 2001.

dziki100
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: ndz 05 lis 2006, 22:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pawłowice Śl.
Kontakt:

Post autor: dziki100 » wt 21 lis 2006, 21:54

Kurtka,jak byś mógł to opisz skrótowo procedurę wymiany tego płynu bo właśnie się szykuję do tego.Mój ma już pięć lat więc święty czas na jego wymianę.Mniej więcej powinno sie wymieniać co cztery lata.W sprzęgle też wymieniam.

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » wt 21 lis 2006, 22:34

dziki100 pisze:Mniej więcej powinno sie wymieniać co cztery lata.W sprzęgle też wymieniam.
Dziki, chyba się mylisz. Cztery lata to zdecydowanie za długo (ok 2 razy). Max to dwa lata. Po tym czasie, płyn hamulcowy to tyfus, któy gotuje się jak woda. Ja zmieniam co roku (hamulce + sprzęgło), bo koszt jest śmiesznie mały, a ja mam spokojną czaszkę, że w układzie nie zrobi mi się herbata :mrgreen: .

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » wt 21 lis 2006, 22:57

robie tak jak przedmowca Vlaad :pwned
co 2 lata max ale ja zmieniam co rok i spokojna moja potargana....
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
sebavfr
teksciarz
teksciarz
Posty: 149
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 20:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: sebavfr » pn 27 lis 2006, 22:25

Siemka wymiana jest banalna według instrukcji Pawła.:
1 Najpierw strzykawką wyciągasz stary płyn z tylnego zbiorniczka, i dolewasz świeżego,
Następnie odpowietrzamy zawór PCV pompując tylnym hamulcem tak długo aż w przewodzie założonym na odpowietrznik pokaże się czysty płyn,
Potem odpowietrzamy prawy zacisk przedniego hamulca ( dolny odpowietrznik), cały czas kontrolujesz poziom płynu w tylnym zbiorniczku,
Następnie to samo robimy z zaciskiem na lewej tarczy.( Cały czas pompujesz tylnym hamulcem),
Tylny zacisk odpowietrzamy tak samo najpierw dolny odpowietrznik potem przedni na koniec uzupełniamy płyn w tylnym zbiorniczku i zakręcamy.
2 Przednią klamką odpowietrzamy tylko przód i tylko górne odpowietrzniki:
Odciągamy strzykawką stary płyn z zbiorniczka przedniego hamulca, dolewamy świeży i zaczynasz od lewego zacisku górny odpowietrznik, następnie lewy zacisk górny odpowietrznik na koniec uzupełniasz płyn i po robocie.
Życzę miłej pracy. :hooray :hooray



:hooray
Lepsza od rowera jest tylko VFRra.

VFR 800. 2001.

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » śr 29 lis 2006, 21:11

Ja mogę tylko podsumowac - strach ma wielkie oczy :), cała operacja nie jest trudna i skomplikowana.

Pozdro, Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

tmt3
Posty: 1
Rejestracja: pn 05 lut 2007, 09:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tmt3 » pn 05 lut 2007, 09:27

No przyszedł czas bym ja wymienił płyn w swojej maszynie bo dwa lata temu robił to serwis ale szkoda kasy na takie głupoty.

Kolega wyposażył mnie w specjalną pompke do samodzielnej wymiany tego ustrojstwa i jestem ciekaw jak mi to pójdzie :neutral:

Awatar użytkownika
rzoov
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: pn 15 sty 2007, 11:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: KRK

Post autor: rzoov » pn 05 lut 2007, 13:57

Rowniez podlacze sie do tematu.

Jak powyzsza procedura bedzie sie miala do vtec'a? Jesli nie zawodzi mnie umiejetnosc czytania ze zrozumieniem, to sa tam dwa odpowietrzniki PCV - servo i rear, umiejscowione po lewej i prawej stronie w okolicach baku/aku. Ktos ma pomysl jak sie do tego zabrac?

Awatar użytkownika
knight
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: wt 19 wrz 2006, 19:47
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz (Gdańsk)

Post autor: knight » pn 05 lut 2007, 17:29

No dobra wszystko ok jeżeli jest to wymiana, jasne i proste...

A co jeżeli rozebrałem zaciski ( do malowania) i praktycznie cały układ jest pusty??

Mój plan był taki, aby przy pomocy wielkiej strzykawki i wężyka od dołu tzn. od zacisków wtłaczać płyn aż pojawi się w zbiorniczku wyrównawczym, jednym i drugim, oraz w odpowietrzeniu na rozdzielaczu ( urządzenie do którego zbiegają sie przewody z tyłu)

pozdr

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości