Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Awatar użytkownika
TomTox
teksciarz
teksciarz
Posty: 164
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
Model VFR: 800 FI '99
Imię: Tomek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: TomTox » pt 04 lis 2016, 13:54

Ruch obrotowy i tarcie = zaciśnięcie pompy do lagi = dociśnięcie pompy do lagi tyrtyką/pasem/cegłą/drewnem itp.

mrsojer
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: śr 25 maja 2016, 21:36
Model VFR: 800 vtec
Imię: Adam
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tychy

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: mrsojer » sob 18 lut 2017, 21:56

Witajcie.
Przeczytałem wszystkie posty, nawet część wydrukowałem aby prawidłowo odpowietrzyć hamulce w V-tec`u 2003 r.

Niestety ale mam problem w jaki sposób pogodzić dociśnięcie pompy przy lewym przednim zacisku z założeniem odwrotnie tylnego zacisku na tylnej tarczy.
Nie da się docisnąć pompy nie ściągając zacisku z tarczy. Po ściągnięciu zacisku pompe da się wcisnąć ale wówczas nie da się założyć zacisku na tarcze.

Z każdego cylinderka leci nowy płyn i powstaje pytanie czy bez wciśnięcia pompy na zacisku przednim da się dobrze odpowietrzyć hamulce. :roll:

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: K_L_A_M_A » ndz 19 lut 2017, 14:41

Nie za bardzo wiadomo o co chodzi . Bo co ma jedno z drugim wspólnego, przecież zaciski jeden z drugim nie jest skręcony mechanicznie. Co ma wspólnego wciskanie pompki przy lewym przednim z odwracaniem tylnego zacisku... co tu godzić? Wcisnąć pompkę można na co najmniej kilka sposobów ze ściąganiem zacisku jak i bez ściągania np ściskiem stolarskim do goleni po ściągnięciu błotnika. Wg instrukcji odkręcamy dół zacisku i dźwigamy na poziom 15st ( możemy go czymś podeprzeć lub podwiesić - pełna dowolność) i wkładamy coś pomiędzy klocki co by przy pompowaniu hamulcem nie wypchnąć tłoczków i tyle. Nie ma mowy tam o zakładaniu zacisku w tym położeniu na tarcze. Tylny zacisk to odrębna sprawa ściągamy go z tarczy obracamy o 180 st i zakładamy na tarcze. tyle w temacie.

Zresztą wszystko przez kolegów zastało wyczerpująco opisane już kilkukrotnie.:)
TomTox pisze:Ruch obrotowy i tarcie = zaciśnięcie pompy do lagi = dociśnięcie pompy do lagi tyrtyką/pasem/cegłą/drewnem itp.
Tomotom pisze:Nie wiem czy już sobie poradziłeś z wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzeniem układu, ale mimo wszystko mogę Ci napisać jak to zrobić prawidłowo, tzn. wg serwisówki Hayness’a. Oczywiście płyn powinien być wymieniany regularnie, czyli co 18 tysięcy kilometrów.
Odpowietrzenie przednich zacisków. Robisz to oczywiście dźwignią przedniego hamulca. Jest określona kolejność. Zaczynasz od zacisku lewego i używasz górny zawór odpowietrzający. Później odpowietrzasz prawy zacisk i też górnym odpowietrznikiem. I jest to wszystko co można zrobić dźwignią hamulca ręcznego.
Dźwignią hamulca nożnego („tylnego”) odpowietrzasz kolejno:
1. Prawy przedni zacisk hamulcowy – dolny zawór odpowietrzający.
2. Lewy przedni zacisk hamulcowy – dolny zawór odpowietrzający.
Po zrobieniu tego, musisz odkręcić lewy przedni zacisk hamulcowy, zsunąć go z tarczy, wsadzić kawałek drewna między klocki i ustawić go 15 stopni ponad poziom (a to po to by nadusić drugi główny cylinderek – „secondary master cylinder”)
3. Teraz jest kolej na odpowietrzenie zaworu proporcjonalnego – znajduje się on po prawej stronie między zbiornikiem paliwa, a akumulatorem.
4. Został już tylko tylny zacisk, żeby się dostać do jego zaworów odpowietrzających trzeba niestety zdjąć tylne koło, odkręcić zacisk, zsunąć go z tarczy, obrócić o 180 stopni i założyć z powrotem na tarczę. Zacisk odpowietrza się najpierw zaworem odpowietrzającym wewnętrznym, a później zewnętrznym.
I to jest wszystko, później zostaje tylko powsadzać wszystko na swoje miejsce i problem z głowy. Może czytając, to operacja ta wydaje się być skomplikowaną, ale w istocie tak nie jest, dobrze jest mieć „trzecią dłoń” do pompowania płynu. Życzę powodzenia. :mrgreen:

mrsojer
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: śr 25 maja 2016, 21:36
Model VFR: 800 vtec
Imię: Adam
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tychy

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: mrsojer » pn 20 lut 2017, 10:33

Już precyzuje.

Jak tylny zacisk jest założony na tarczę to nie umiem wcisnąć pompy przy przednim lewym zacisku z uwagi jak sądzę na to, że pompka ta wyciska środkowy cylinderek w tylnym zacisku a tam nie ma miejsca bo klocek dochodzi do tarczy. Jak ściągnę tylny zacisk to robi się tam miejsce i wtedy da się już wcisnąć pompkę przy przednim lewym zacisku ale nie da się już założyć odwrotnie tylnego zacisku (po wciśnięciu pompki zmniejsza się odstęp między klockami) aby ułatwić sobie odpowietrzanie.

Być może za bardzo to komplikuje jednak chciałbym to zrobić jak należy.

Z góry dzięki za pomoc.

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: K_L_A_M_A » pn 20 lut 2017, 19:53

No teraz kumam o co chodzi:)
wystarczy przy wciskaniu tłoczka z przodu poluzować odpowietrznik na tylnym zacisku (po obróceniu o 180st i założeniu go na tarczę) wtedy nadmiar zamiast wciskać tłoczek zejdzie na zewnątrz.

mrsojer
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: śr 25 maja 2016, 21:36
Model VFR: 800 vtec
Imię: Adam
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tychy

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: mrsojer » pn 20 lut 2017, 21:31

No teraz wszystko jasne... :)
A jeszcze jedno pytanie... czy po zabiegu pompka nabierze nowego płyny i wróci na swoje miejsce? Bo ona jako tako zbiorniczka nie ma?

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: K_L_A_M_A » pn 20 lut 2017, 21:54

Normalnie samo się wszystko uzupełni ze zbiornika tego przy pompie (głównej). Wszystko będzie ok:)

mrsojer
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: śr 25 maja 2016, 21:36
Model VFR: 800 vtec
Imię: Adam
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tychy

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: mrsojer » pn 20 lut 2017, 22:14

Dzieki... :)muszę temat ogarnąć bo tylnego hamulca prawie brak.

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: K_L_A_M_A » pn 20 lut 2017, 22:42

Hamulce sprawa priorytetowa, nieważne czy przedni, czy tylni ma być brzytwa. Od tego zależy życie nasze i innych ludków. Zero kompromisów.

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: wydra » pn 20 lut 2017, 23:07

mrsojer pisze:Dzieki... :)muszę temat ogarnąć bo tylnego hamulca prawie brak.
a przepraszam jak to sprawdziłeś? Nie wiem jak innym ale mi nigdy w żadnym motocyklu z dualem nie blokowało tylnego koła przy naciśnięciu tylko hamulca nożnego
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

mrsojer
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: śr 25 maja 2016, 21:36
Model VFR: 800 vtec
Imię: Adam
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tychy

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: mrsojer » wt 21 lut 2017, 14:25

wydra pisze:
mrsojer pisze:Dzieki... :)muszę temat ogarnąć bo tylnego hamulca prawie brak.
a przepraszam jak to sprawdziłeś? Nie wiem jak innym ale mi nigdy w żadnym motocyklu z dualem nie blokowało tylnego koła przy naciśnięciu tylko hamulca nożnego
Nie sprawdzałem na rolkach ani w żaden inny skomplikowany sposób. Jest to moje subiektywne odczucie. Jeździełem wcześniej NTV700 z dualem i tam hamulec tylny był silny, pedał twardy i motor wyraźnie reagował na naciśnięcie hamulca. Jeździłem też motocyklem z hamulcami bębnowymi z tyłu i motor wyraźnie zwalniał a siła hamowania była zadowalająca.
W VFR niestety takiego poczucia nie mam i wcale nie chodzi mi o blokowanie koła. Doświadczenie podpowiada, że z hamulcem jest coś nie tak i powinien być mocniejszy. W innym przypadku mogłaby go Honda tam nie montować nawet ;)

Awatar użytkownika
baliosia
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: sob 20 sie 2016, 11:09
Model VFR: 800fi
Imię: Michał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gniezno

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: baliosia » ndz 30 kwie 2017, 23:26

Witam! Mi po wymianie płynu na nowy RBF600 udało się zablokować tylne koło :) wcześniej też tył był lichy... Myślę że może być jeszcze lepiej bo nie odkręcałem tylnego zacisku... rozumiem po to żeby odpowietrznik był na górze i można wypchnąć powietrze.

Pozdro.

teeron
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: pt 22 lip 2016, 15:26
Model VFR: 800FI 99
Imię: Tomasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Belfast

Re:

Post autor: teeron » czw 21 lut 2019, 17:29

mucha pisze:
śr 01 lis 2006, 00:19
GaBaS pisze:No ja wymieniam płyn dopiero jak czuję, że jest coś nie tak
Całego nie spuszczaj. Dolewaj nowy i delikatnie pompój żeby sobie stary dołem wyciekał, aż do momentu gdy ten wylatujacy na dole nie zrobi się taki jak ten który wlewasz. Pamietaj tylko aby przy tym pompowaniu systematycznie dolewac ten nowy by jakiej bańki powietrza nie zassało. Cała operacja kilka minut nie więcej ci zajmie. Ale pewnie to wszystko wiesz. Pozdrawiam!!
No ja tez bym nie spuszczal calego, ale nie wiem nic w odroznieniu do kolegi niemniej mam zamiary sie zabrac za wymiane. Rozumiem ze bez wezyka sie tego nie zrobi?

Ples
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 kwie 2019, 11:51
Model VFR: Fi
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re:

Post autor: Ples » wt 03 maja 2022, 14:32

Mund pisze:
ndz 05 lis 2006, 22:00
Seba! Nie wiem czy już sobie poradziłeś z wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzeniem układu, ale mimo wszystko mogę Ci napisać jak to zrobić prawidłowo, tzn. wg serwisówki Hayness’a. Oczywiście płyn powinien być wymieniany regularnie, czyli co 18 tysięcy kilometrów.
Odpowietrzenie przednich zacisków. Robisz to oczywiście dźwignią przedniego hamulca. Jest określona kolejność. Zaczynasz od zacisku lewego i używasz górny zawór odpowietrzający. Później odpowietrzasz prawy zacisk i też górnym odpowietrznikiem. I jest to wszystko co można zrobić dźwignią hamulca ręcznego.
Dźwignią hamulca nożnego („tylnego”) odpowietrzasz kolejno:
1. Prawy przedni zacisk hamulcowy – dolny zawór odpowietrzający.
2. Lewy przedni zacisk hamulcowy – dolny zawór odpowietrzający.
Po zrobieniu tego, musisz odkręcić lewy przedni zacisk hamulcowy, zsunąć go z tarczy, wsadzić kawałek drewna między klocki i ustawić go 15 stopni ponad poziom (a to po to by nadusić drugi główny cylinderek – „secondary master cylinder”)
3. Teraz jest kolej na odpowietrzenie zaworu proporcjonalnego – znajduje się on po prawej stronie między zbiornikiem paliwa, a akumulatorem.
4. Został już tylko tylny zacisk, żeby się dostać do jego zaworów odpowietrzających trzeba niestety zdjąć tylne koło, odkręcić zacisk, zsunąć go z tarczy, obrócić o 180 stopni i założyć z powrotem na tarczę. Zacisk odpowietrza się najpierw zaworem odpowietrzającym wewnętrznym, a później zewnętrznym.
I to jest wszystko, później zostaje tylko powsadzać wszystko na swoje miejsce i problem z głowy. Może czytając, to operacja ta wydaje się być skomplikowaną, ale w istocie tak nie jest, dobrze jest mieć „trzecią dłoń” do pompowania płynu. Życzę powodzenia. :mrgreen:

Nie moge odpowietrzyc tylu wedlug tej instrukcji. Masakra. Mialem caly uklad pusty.

Przod i sprzeglo bez problemu.

Nastepnie hamulcem noznym odpowietrzam prawy zacisk dolny odp.
Potem lewy zacisk dolny odp.

Wszystko do tej pory ok.

No i teraz doviskam pompke przy lewym zaciski i pdkaladam pod spod zacisku deski zeby byl docisniety.

Zaczynam odpowietrzac pod siedzeniem, niby ok.

Teraz tyl. Zdejmuje zacisk i zonk, srodkowy klocek napieral, wiec odpuscilem pompke na lewym zacisku przod. Po yym udalo sie obrocic tylni zacisk o 180stopni.
Zaczalem go odpowietrzac najpierw srodkowy odpowietrznik, a potem zewnetrzny. Niby ok. Ale za kilka minut pedal hamulca noznego znow robi sie miekki... Masakra! Przelalem juz tyle plynu ze szok. Robie to tradycyjnie, nacisnij odkrec. Przod i sprzeglo sa twarde. Prosba o porade co robie zle.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.

Post autor: Arnold » śr 04 maja 2022, 19:30

Ale Ty nie masz wciskać pompki na ladze. Skąd ten pomysł?? Masz odkręcić te jarzmo (z pompą) i ustawić w taki sposób żeby pompa była pod katem od 0 stopni do 15. I wszystko idzie tak jak w instrukcji.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości