Blokujący zacisk

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Blokujący zacisk

Post autor: Achmed » sob 07 paź 2006, 09:48

Witam
Odebrana :mrgreen: , stoi w garażu i czeka na rejestrację, mam tylko problem z blokowaniem przedniego (chyba lewego) hamulca, prawdopodobnie po dość długim postoju zastały się tłoczki, jakieś sugestie jak do tego podejść?

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » sob 07 paź 2006, 09:51

najpierw najprosciej WD40 a potem jak nie pomorze to rozbierac :]
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » sob 07 paź 2006, 09:56

Marek, Sugeruje zawieżć moto do Pawła. Jest prawdopodobne że:
albo uszczelki zacisków są uszkodzone i nie cofają tłoczka.
albo płyn hamulcowy w niektórych miejscach się zrobił galaretą (widziałem na własne oczy)
albo tłoczek jest brudny i się ledwo przesuwa co oznacza że błoto dostało się pod uszkodzoną osłonkę.

Tak czy inaczej pewno będzie Ci potrzebny tzw zestaw naprawczy (komplet gumek).
szerokości

Awatar użytkownika
badek
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pn 11 wrz 2006, 08:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: badek » sob 07 paź 2006, 10:33

Luke dobrze mówi .... najlepiej rozebrać, wyczyścić z syfu, smar miedziany i bedzie wszystko jak nóweczka.

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » sob 07 paź 2006, 11:23

WD40 to chyba nie jest najlepszy pomysł, on przypadkiem nie działa na gume nie za dobrze?

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » sob 07 paź 2006, 11:40

sie okaze :D
dobrze dziala na wszystko ;)
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » sob 07 paź 2006, 13:33

guma puchnie od WD40 ,nie wierzysz sprawdź :P

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » sob 07 paź 2006, 14:25

wierze,nie wiedzialem :p
a te inne zamienniki np CX80 czy cos?
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » sob 07 paź 2006, 14:51

to to samo ,łancucha z oringami tez tym nie wolno smarować

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » sob 07 paź 2006, 18:50

Smarowanie bez rozłożenia zacisku to podcieranie dupy szkłem. Trzeba rozłożyć, usunąć syfy z zacisków, oczyścić tłoczki i prowadnice, sprawdzić stan gumek. Żmudna robota, ale konieczna.

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » sob 07 paź 2006, 18:59

Vlaad pisze:Smarowanie bez rozłożenia zacisku to podcieranie dupy szkłem. Trzeba rozłożyć, usunąć syfy z zacisków, oczyścić tłoczki i prowadnice, sprawdzić stan gumek. Żmudna robota, ale konieczna.


tru tru......czy ja bym sie kiedyś vlaadziem nie zgodził :grin:

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Achmed » pn 09 paź 2006, 20:40

ppamula, Cześć. Dzięki za porady a gdzie kupię taki tzw zestaw naprawczy? :sad2
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » pn 09 paź 2006, 21:03

tutaj kupisz zestaw naprawczy http://www.larsson.pl/ ,albo tu www.sklepmotocyklowy.pl

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pn 09 paź 2006, 21:29

w kazdym DOBRYM sklepie internetowym
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » sob 14 paź 2006, 15:20

Ja do mycia zacisków uzywam spirytusu - nie niszczy gumy tak jak WD40 i inne tego typu preparaty. A do tłoczków uzywa się specjalnego smaru, można kupić go w każdym sklepie motoryzacyjnym za około 5 zł. Tłoczki MUSZĄ wciskać się palcami, lekko, a nie na chama. To samo z prowadnicami zacisku itp.

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości