Blokujący zacisk

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » ndz 15 paź 2006, 00:38

jeden taki u nas inteligent wymienial plyn hamulcowy, po wymianie tloczki przestaly mu sie cofac, powod - zalal plynu pod korek i zakrecil, wcisniety hamulec nie odpuszczal bo bylo za duzo plynu i nie mial gdzie sie cofac, ale to w twoim przypadku odpada ??
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Achmed » ndz 15 paź 2006, 20:44

Fabiq, HAHA dzięki ale ja aż taki "inteligentny" :mrgreen: nie jestem, rozebrałem oczyściłem i jakoś działa napewno czeka mnie wymiana gumek ale to już detal.
Pozdrawiam
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » czw 10 kwie 2008, 23:00

Achmed pisze:Fabiq, HAHA dzięki ale ja aż taki "inteligentny" :mrgreen: nie jestem, rozebrałem oczyściłem i jakoś działa napewno czeka mnie wymiana gumek ale to już detal.
Pozdrawiam
Achmed gdy składasz zacisk do kupy tłoczki i gumy smarujesz specjalną pastą warsztatową coś na bazie wazeliny a zowie się to Bremsenpaste , używa się tego również do smarowania sworzni zacisków , koszt tubki to ok 50 zł. Mają to w larssonach.

We wszystkich moto jakie robie używam tylko i wyłącznie tego, żadne WD40 itp.
To że ci nie odbija może być przez żel w układzie hamulcowym spowodowane, płyn hamulcowy z czasem się w niego zamienia :) w mojej vfrce wymieniałem płyn w ciągu ostatnich 2 miechów 3x ale to głównie po to aby porządnie wypłukać system hamulcowy po poprzednim właścicielu... a było co płukać.
Co do rozbiórki zacisku warto jest to zrobić dla samej konserwacji sworzni, ponieważ tłoczków nie ma sensu wyciągać chyba że gumki są do dupy i albo cieknie lub klinuje ci taka tłoczek nie mniej warto sprawdzić.
Płyn hamulcowy of coz to podstawa , bdb płyn aktualnie w sprzedaży to Motul RBF600 z temp wrzenia do 312 stopni C. Polecam.

Co do płukania ważna sprawa zanim zaczołem płukać miałem myk z zablokowaniem tylnego koła a było to spowodowane kisielem jaki zrobił się na pompie pomocniczej na lewej goleni , zasila ona przewód hamulcowy doprowadzający płyn do środkowego tłoczka na tylnym zacisku, jeśli ci lewy zacisk hamował to i tył ci hamował, tutaj zwróć dokładnie na to uwagę aby nie skończyło się to tragedią.
Nie sugeruj się tym że jakoś ci teraz chodzi, zrób to porządnie. Jeśli z zacisku ci nie cieknie to na 100% gumy masz dobre, nawet jeśli gumka zgrubna (przeciwpyłowa) ci by wyskoczyła wystarczy wyciągnąć ją , wyczyścić porządnie reces w zacisku , wstawić ją z powrotem i posmarować pastą o jakiej mówiłem, zapewniam że wszystko będzie ładnie działać, zamiast myśleć już o gumkach :) zainwestuj w płyn hamulcowy. Do samego przepłukania użyj taniego badziewia typu np orlen dot4 , ale potem wypompowywuj cały płyn jak przy odpowietrzaniu uzupełniając zbiorniczki właściwym płynem (nic się nie zważy)
Koszt Motula RBF600 ok 40 zł na 0,5l, na porządne płukanie układu zużyłem ok 3l i to nie żart ! a tak był zapieprzony układ, przed ostatnim płukaniem rozebrałem zacisk z tyłu by ocenić skuteczność płukania i powiem szczerze w środku igła, nie było śladu po żelatynie , wszystko drożne jak nowe.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Achmed » pt 11 kwie 2008, 14:48

:lol Wielkie dzięki Macieju ale post dotyczył problemu 2006-10-07, 09:48

[ Dodano: 2008-04-11, 23:23 ]
Teraz walczymy z heblami u Rommiego (RC 46 dual) , nie ma mowy o zapowietrzeniu, układ wypłukany, tłoczki wyczyszczone, sworznie nasmarowane, a po hamowaniu dupa klocki obierają o tarczę, tak jakby nie cofały się tłoczki :???: lipa totalna bo z obu stron tak samo, zostało jeszcze zmierzenie wysokości klocków, i całkowita rozbiórka zacisków, zobaczymy :???:

Przed zmianą klocków wszystko było OK.
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » sob 12 kwie 2008, 22:18

Achmed pisze::lol Wielkie dzięki Macieju ale post dotyczył problemu 2006-10-07, 09:48

[ Dodano: 2008-04-11, 23:23 ]
Teraz walczymy z heblami u Rommiego (RC 46 dual) , nie ma mowy o zapowietrzeniu, układ wypłukany, tłoczki wyczyszczone, sworznie nasmarowane, a po hamowaniu dupa klocki obierają o tarczę, tak jakby nie cofały się tłoczki :???: lipa totalna bo z obu stron tak samo, zostało jeszcze zmierzenie wysokości klocków, i całkowita rozbiórka zacisków, zobaczymy :???:

Przed zmianą klocków wszystko było OK.
:) faktycznie :) zakręciłem się jak słoik na zimę :)


rozbieraliście zaciski ?
tłoczki mogą się nie cofać albo pompa wspomagająca na lewej goleni nie odbija należycie , piszesz po obu stronach czyli co ? przód i tył czy tylko przód ?

Jeśli klocki zostały kupione jako te do tego modelu to początkowo mogą trochę szorować po tarczach (ich wysokość) nie mniej tutaj bym jednak zaciski w maczek rozbebszył wtedy będziecie widzieć czy defakto układ hamulcowy jest tak czysty jak myślicie.
Jeśli z kolei tutaj pisząc miałeś na myśli przód i tył to będzie taka sama młócka jaką u siebie musiałem robić w tej chwili mam ten problem z głowy.
Złożenie zacisków proponuje zrobić z pastą którą podałem wyżej , tłoczki dużo lepiej pracują a pasta nie wchodzi w reakcję z DOT4 gdyż jest stworzona z myślą o takich naprawach.
Zapowietrzenie raczej odpada , prędzej to kisiel w układzie gdzieś siedzi, tak jak pisałem wyżej sporo czasu poświęciłem aby to przepłukać.

Jeszcze są inne możliwości , sprawdźcie jak na sworzniach pracuje element podtrzymujący klocki, jest jeszcze opcja uszczelki w pompie nie mniej jest to mało prawdopodobne nie mniej możliwe.

Czy pompa hamulcowa odbija czy się klinuje w jakiejś pozycji ??
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Achmed » ndz 13 kwie 2008, 10:29

Tylko przód, dzisiaj zobaczę jak pracują klocki w prowadzeniach , prawdopodobnie tłoczki odpuszczają ale klocek nie cofa się cały tylko ustawia się lekko po skosie i przyciera o tarczę kawałkiem powierzchni, co do syfu w układzie nie ma takiej możliwości, a do smarowania tłoczków używam smaru syntetycznego WURTH o takich samych właściwościach jak pisałeś.
CDN :mrgreen:
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » ndz 13 kwie 2008, 11:59

Achmed pisze:Tylko przód, dzisiaj zobaczę jak pracują klocki w prowadzeniach , prawdopodobnie tłoczki odpuszczają ale klocek nie cofa się cały tylko ustawia się lekko po skosie i przyciera o tarczę kawałkiem powierzchni, co do syfu w układzie nie ma takiej możliwości, a do smarowania tłoczków używam smaru syntetycznego WURTH o takich samych właściwościach jak pisałeś.
CDN :mrgreen:

Tak w tym wypadku skoro jesteś pewny czystości układu i pracy tłoczków to tylko sworznie pozostają, watro wyczyścić gniazda i odpowiednim smarem posmarować (używa się tego samego co wyżej podałem) w sumie jedynie to pozostaje bo szczerze powiedziawszy nie chce mi się wierzyć aby sworznie były krzywe a gniazda wytarte.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » wt 15 kwie 2008, 20:42

moze to glupie ale kiedys .... przyjezdza do mnie gosc ze mu hamulce z przodu nie odpuszczaja, pytam co robiles a on na to ze dal na serwis wymienili klocki i plyn, zaczalem kombinowac a przyczyna byla bardzo prosta, głąby wlali za duzo plynu w zbiorniczek i ten nie mial gdzie sie cofnac po puszczeniu klamki
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 16 kwie 2008, 00:15

Przed zmianą klocków wszystko było OK.
jeśli ma nowe klocki i tarcze ma ranta to ch...j* z hamowaniem przez pierwsze 500km, potwierdzone, lub wyjac klocki i podjechac na rogach
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

tomhagen
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: ndz 15 lis 2009, 18:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne

Post autor: tomhagen » czw 12 sie 2010, 21:32

dołącze się do tematu:

a co zrobić kiedy tłoczki nie chcą wyjść z zacisku? co może być przyczyną?

Awatar użytkownika
kruhy
klepacz
klepacz
Posty: 642
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 22:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów(okolice)
Kontakt:

Post autor: kruhy » czw 12 sie 2010, 22:28

tomhagen pisze:a co zrobić kiedy tłoczki nie chcą wyjść z zacisku? co może być przyczyną?
mamy rozumieć że w ogóle nie masz sprawnych hamulców?

Są chyba 3 możliwości:
1. Nacisnąć klamkę hamulca;p
2. Zapowietrzony układ, trzeba odpowietrzyć
3. Moto długo nie było używane i jest albo galareta zamiast płynu hamulcowego albo tak tłoczki pordzewiały, że nie chcą wyjść, co jest pewnie najmniej prawdopodobne.

Napisz o co chodzi dokładniej


O
Honda jest lepsza od wielbłąda bo wielbłąd to turysta i nie lata 300 ;]

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » czw 12 sie 2010, 22:30

a co zrobić kiedy tłoczki nie chcą wyjść z zacisku? co może być przyczyną?
UWAGA! Bardzo niebezpieczne! W miejsce przewodu wsadzić końcówkę kompresora i dmuchnąć mu 8 atmosfer. Zabezpieczyć tłoczek, np. wsadzić klucz pomiędzy tłoczek a zacisk tak żeby nie wysłało nam w kosmos tłoczka. Wszystko zawinąć grubo w szmatę która bardzo mocno to amortyzuje wystrzał tłoczka. Jeśli i tak nie chce wyjść to trzeba zamocować zacisk w imadle, zabezpieczyć tłoczek przed wystrzałem, wyciągać kombinerkami czy czymś podobnym tłoczek i też nabić mu kilka atmosfer powietrza. Robić to kurde z pomyślunkiem bo te 8 atm może niezłej masakry narobić. Nie pchać rąk przed tłoczek i nie kierować go w stronę ludzi i zwierząt. Aha. W CBSie (nie wiem czy w każdym motorku takie same zaciski są) tłoczków nie da się całkowicie wyciągnąć bez rozebrania zacisku. One wyjdą ale na "osobności" nie ma szans. Po wyciągnięciu tłoczków trzeba wyczyścić rowki gdzie są gumowe uszczelki. W nich krystalizuje się płyn hamulcowy. Trza normalnie wydrapać śrubokrętem. Przy składaniu czymś nasmarować. Jest do tego specjalny smar ale ja daję płyn hamulcowy i dopiero na zewnątrz zwykły smar samochodowy i działa.
Co jest przyczyną? Brud który zbiera się na tłoczkach. Tam raczej motorka nie domyjemy.

[ Dodano: 2010-08-12, 22:37 ]
Widzę że kruhy mnie wyprzedził. :) Ja inaczej odczytałem pytanie. No to tomhagen masz po kolei. Co jest przyczyną jeszcze na motorze a ja Ci dałem instrukcje naprawczą. :D
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

tomhagen
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: ndz 15 lis 2009, 18:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne

Post autor: tomhagen » pt 13 sie 2010, 05:52

dzięki koledzy, trochę mi ulżyło bo już myślałem że będziemy wydłubywac tłoczek frezarką :mrgreen:

stało się tak ponieważ tłoczki się nie cofały i klocek tarł delikatnie o tarczę więc rozkręciłem zacisk wyjąłem tłoczki (były całe zasyfione ale chyba nie rdzą bo one są chyba z mosiądzu) i jak wsadziłem z powrotem to wpadły do środka ale przy pompowaniu klamką się nie wysuwają wogóle, znaczy klamka jest miękka i nie zasysa płynu. przy czym odkęciłem zacisk i wtedy pompa podaje płyn, tak więc wygląda na to że tłoczki rozhermetyzowały układ... i co teraz?

P.S odpowietrzanie nic nie daje, taki sam efekt...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości