Nowy płyn hamulcowy RC46-problem z odpowietrzeniem

exel72
Posty: 12
Rejestracja: wt 24 mar 2009, 00:41
Model VFR: vfr 800 FI
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Nowy płyn hamulcowy RC46-problem z odpowietrzeniem

Post autor: exel72 » sob 23 maja 2009, 00:29

Witam Kolegów.Mam duży problem po wymianie klocków w dualu a w zasadzie klocków i płynu hamulcowego.Wszystko rozebrane ,wymienione i złożone od zera.Problem polega na odpowietrzeniu-tak mi się wydaje-zero reakcji na klamce i dolnym.Przed wymianą płynu wszystko grało.Czytałem troche wypowiedzi na ten temat ale są dla mnie nie jasne może ktoś z was mógłby jasno opisać kolejność i sposób na zalanie płynem-(odpowietrzenie) i zrobienie tego tematu w moto.Będę bardzo wdzięczny.W zasadzie po paru godzinach się poddałem.Liczę na waszą fachową poradę.PozdroVFR 800 FI
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Model VFR: VTEC '09;
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » sob 23 maja 2009, 00:40

Zerknij sobie na ten temat:
viewtopic.php?t=706
Moim zdaniem jest tam wszystko wyjasnione... Przy odpowietrzaniu tego systemu trza troche cierpliwosci, powodzenia :grin:
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

exel72
Posty: 12
Rejestracja: wt 24 mar 2009, 00:41
Model VFR: vfr 800 FI
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Post autor: exel72 » sob 23 maja 2009, 00:49

no niby tak ale próbowałem wedłóg tego i niestety ....ale któryś z kolegów pisał ż może opisać to bardziej dokładnie a nawet ma fotki instruktażowe-może ktoś będzie miał jaśniejszy sposób-tak na marginesie od samego początku-czyli pusty zbiorniczek na płyn itd...jest co prawda tam opis ale zbyt ogólnikowy-a wielu znajomych mi podpowiadało a karzdy z nich mówił co innego.otrzeba mi dokładnego opisu za który będę wdzięczny:)-zapraszam w zamian na browarek:)-bo poległem po 5 goodzinacz bez rezultatu -bez hamulców-vefra cierpi:)))).serio-prosze o pomoc

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Model VFR: VTEC '09;
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » sob 23 maja 2009, 00:59

Tak jest napisane w serwisowce. Wymienialem wszystkie przewody hamulcowe, wiec sila rzeczy caly uklad byl zupelnie pusty i dalo sie go odpowietrzyc tak jak podaje serwisowka. Latwiej jest jak sie to robi we dwoch, u mnie ppamula malo klamki nie urwal jak pompowal plyn :mrgreen: Piotrze pozdrawiam :lol: :lol:
takze walcz, bo jest to do zrobienia...
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

exel72
Posty: 12
Rejestracja: wt 24 mar 2009, 00:41
Model VFR: vfr 800 FI
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Post autor: exel72 » sob 23 maja 2009, 01:25

ale zawsze warto zapytać-kto pyta nie błądzi:)-troche mnie pocieszyłeś-będę próbował.A zapytamjeszcze jak kolega pisał tam w poście "odpowietrzamy lewą strone" -to lewa jak siedzimy na moto czy stoimy przed moto ?

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Model VFR: VTEC '09;
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » sob 23 maja 2009, 09:15

exel72 pisze:to lewa jak siedzimy na moto czy stoimy przed moto
Jak siedzimy na moto :lol: Dodam tylko, ze probowalem sam odpowietrzac korzystajac ze zestawu do samodzielnego odpowietrzania (pompa próżniowa) i dupa z tego wyszła... Dopiero odwiedziny Ppamuly i Lovelasa zakonczyly moje samodzielne zmagania, uklad zostal odpowietrzony w okolo 15 minut. Ale naprawde musisz energicznie wciskac klamke, a później pedał hamulca...
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

exel72
Posty: 12
Rejestracja: wt 24 mar 2009, 00:41
Model VFR: vfr 800 FI
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Post autor: exel72 » sob 23 maja 2009, 11:55

mimo tych inf.moÅźe ktos to dokladniej opisze od momentu skrecenia ukladu hamulcowego-zaciski.ukÅ‚ad pusty i gotowy do zalania-i co dalej.Plyn gotowy do wlania do zbiorhniczka i co dalej bo morze robie cos nie tak-prosze o pomoc i wyrozumialosc.

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Model VFR: BMW K1200S
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » sob 23 maja 2009, 13:01

exel72, , Mundek, dał Ci najlepszy link do tego co trzeba zrobić i w jakiej kolejności. Tylko MUSISZ mieć drugą osobę do pomocy, bo inaczej to nawet za tydzień tego nie zrobisz. Powinno ci to zająć ok 15-30 min. ( przynajmniej u mnie tak było).

Ps. Nie wiem, czy to będzie działało, bo jeszcze tego nie próbowałem, ale możesz odkręcić odpowietrznik ( po kolei według instrukcji) i na otwartym pompować płyn, pilnując czy jest w zbiorniczku. Jak da się tak napełnić, to najpierw napełnij wszystkie przewody, a później weź się za konkretne odpowietrzanie, bo tym sposobem może ci zostać jakieś powietrze w układzie.
I pamiętaj, sam nic nie zrobisz. Zatrudnij żone, dziewczynę, kochankę, kogokolwiek ;-)
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » sob 23 maja 2009, 13:17

przód

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 0609760898

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 5228583650

lewy i prawy górny odpowietrznik na przednich zaciskach, klamką hamulca ręcznego. ( rurka na odpowietrznik, wkłądasz ją w płyn....do słoiczka....przepompowujesz dolewając do zbiorniczka by nie zassać powietrza.....z tyłu zakłądasz odwrotnie na tarcze zacisk....i też górny przednim pompujesz.....zrobione. pewnie zapowietrzyłeś....

tył

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 0868845266

potem nożny hamulec i dolne odpowietrzniki na przednich zaciskach, potem niższy odpowietrznik na tylnym zacisku i zrobione......niby jeszcze tą centralę się odpowietrza ? nie wiem robię w ten sposób i hamuje miodzio...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

exel72
Posty: 12
Rejestracja: wt 24 mar 2009, 00:41
Model VFR: vfr 800 FI
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Post autor: exel72 » ndz 24 maja 2009, 10:34

Witam Kolegów.Wielkie dzięki za pomoc -moto zalane i odpowietrzone.Problem był tylko z odpowietrzeniem pompy przy klamce reszta wedłóg opisu.Mam tylko jeszcze jedno pytanie czy w dualu to przednia klamka hamuje tylnym zaciskiem też?czy nożny hamulec dohamowuje tył i przód?-jak to z tym jest?

koledzy pytanie o duala już nie aktualne-doczytałem wszystko-wielkie dzięki za pomoc w układzie hamulcowym-pozdro
Ostatnio zmieniony ndz 24 maja 2009, 13:03 przez exel72, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 24 maja 2009, 13:02

exel72 pisze:czy w dualu to przednia klamka hamuje tylnym zaciskiem też?
tak, jeden tłoczek
exel72 pisze:czy nożny hamulec dohamowuje tył i przód?-jak to z tym jest?
tak, pod wpływem siły toczenia lewy zacisk hamuje dodatkowo przód, dlatego nurkujesz ładnie, gdy nacisniesz tylny hebel
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Nowy płyn hamulcowy RC46-problem z odpowietrzeniem

Post autor: G#R » ndz 27 mar 2016, 10:44

Wymienialem u siebie uszczelniacze pompy cbs, która jest przy lewej goleni. Przy okazji wyczyściłem wszystkie zaciski.

Odpowietrzylem 2 razy wszystko w kolejności jak podaje serwisowka, łącznie z tym zdejmowaniem i obracaniem zaciskow. Niby powietrza już nie ma.

Gdy nacisnę na pompę cbs to środkowy tloczek z tylnego zacisku trochę się wychyla i potem cofa. Gdy nacisnę drugi raz to za wielkiej zmiany nie ma. Z kolei jak w dusze noga tylna pompę i dopiero potem pompę cbs to ponownie tloczek środkowy się wysunie trochę i cofnie.

Palcami nie mogę cofnąć do końca srodkowego tloczka tak ok. 4mm., tak jakby duże cisnienie bylo w układzie. Dopiero jak po luzuje środkowy górny odpowietrznik (ten na środku) , to wtedy mogę wcisnąć tloczek do końca w zacisk.



Tak to powinno wyglądać? Czy jest gdzieś jeszcze powietrze i dlatego tak działa?
Czy tą pompą CBS tez trzeba tak pod pompować przytrzymać i dopiero luzowac ten odpowietrznik przy tylnym środkowym tloczku?

Awatar użytkownika
TomTox
teksciarz
teksciarz
Posty: 164
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
Model VFR: 800 FI '99
Imię: Tomek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Nowy płyn hamulcowy RC46-problem z odpowietrzeniem

Post autor: TomTox » ndz 27 mar 2016, 11:43

Pompę CBS zaciskasz na stałe, np opaską, pasem klinowym, tyrtytka... opcji tyle ile wymyślisz by ją zacisnąć do goleni. Płyn uzupełniasz tylko w tylnym zbiorniku i robisz po kolei, zaczynając od najdalszego zacisku tylnej pompy - wychodzi że to lewy zacisk. Odpowietrzasz tylko dolnym odpowietrznikiem wciskając pedal tylnego hamulca, w ten sposób by zrobić ciśnienie w układzie, czyli cis cis cis, trzymasz pedal, luzujesz odpowietrznik, pedal schodzi w dół, płyn/powietrze wypływa, zakrecasz odpowietrznik i wtedy puszczasz hamulec i again, again, again. Robisz tak do momentu aż z węży odpowietrznikow leci sam płyn. Przy takiej kapitalce hamulcow myślę że lekko ok litra płynu musisz przepchac przez cały układ by było ok.

PS. Po dokładnej lekturze Twojego postu myślę że jesteś przewrażliwiony, tloczka palcem nie wcisniesz tak łatwo jeśli w ukladzie było ciśnienie, ono nie znika po tym jak już nie naciskasz. Zresztą podczas jazdy tłoczek chowa się z milimetr, może dwa dzięki sile odśrodkowej klocka nie wiem czemu Ci zależy na chowaniu tłoczka. Wysunięcie tylnego tłoczka kiedy pompa jest zdlawiona a naciskasz klamkę z przodu oznaczałoby dla mnie że wszystko działa. Tak samo na odwrót, pompa zdlawiona, wcisniesz tył a hamować ma tez przód. Ta pompa ma za zadanie otworzyć tylko układ dla tylnego/przedniego zacisku przy naciśnięciu hamulca - tak mi się wydaje.

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Nowy płyn hamulcowy RC46-problem z odpowietrzeniem

Post autor: Zaper » ndz 27 mar 2016, 15:35

Ja u siebie wysysałem powietrze, strzykawka+wężyk luzujesz odpowietrznik i robisz podciśnienie i czekasz na powietrze, jak nie leci to robisz większe podciśnienie i znów czekasz, jak zrobisz za duże podciśnienie to będzie zasysało powietrze przy odpowietrzniku. Jak nie wylatuje powietrze z przewodów, to odkładam strzykawkę i profilaktycznie kilka razy ruszam nogą żeby przepchać trochę płynu i tyle. Poskładaj i zobacz jak się jeździ przy małej prędkości.

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Nowy płyn hamulcowy RC46-problem z odpowietrzeniem

Post autor: G#R » pn 28 mar 2016, 18:43

Dzięki za pomoc :D sytuacja opanowana wszystko działa :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości