co moze miec wpływ na nierównomierne zucycie klocków hamulco

qbis0
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pt 07 mar 2008, 15:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: skoczow
Kontakt:

co moze miec wpływ na nierównomierne zucycie klocków hamulco

Post autor: qbis0 » śr 29 kwie 2009, 13:39

Vitam,
Pytanie jak w temacie. Czego powodem moze byc to ze klocki wewnętrzne są bardziej zdarte niz klocki zewnętrzne (mowa o przednim kole).

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » śr 29 kwie 2009, 14:01

qbis0,

Klocki bliżej tłoczków dotykają pierwsze tarczy więc siłą rzeczy narażone są częściej na tarcie.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » śr 29 kwie 2009, 14:30

możesz miec jeszcze zatarty jeden tłoczek i wtedy też będą krzywo zdarte
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » śr 29 kwie 2009, 14:48

wasyl pisze:qbis0,

Klocki bliżej tłoczków dotykają pierwsze tarczy więc siłą rzeczy narażone są częściej na tarcie.

z polskiego na nasze - w zaciskach w których tłoczki są tylko z jednej strony - klocki dzielą na dociskające i dociskane :mrgreen:

pozdro
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » śr 29 kwie 2009, 14:49

warto tez przyjzec się tarczy, czy z obu stron jest gładka, bez jakichś ciał obcych i progów. Miałem tak w jednym moto że na tylnej tarczy coś z klocków osadzało się na tarczy. Krótko mówiąc, zadbać o zaciski, prowadnice, tarcze. Wszystko ładnie nasmarowane (TYLKO TAM GDZIE BYC MUSI), ładnie chodzące, czyste w miarę możliwości.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » śr 29 kwie 2009, 22:33

SOWA pisze:Zakładając że zacisk działa poprawnie i tłoczki nie są zatarte, to weryfikacji należy jeszcze poddać uszczelniacze. Ich szczelność może być właściwa, ale sprężystość różna. Do tego klocki. To mało prawdopodobne, ale mogą być różne. No i na koniec zapowietrzony zacisk. Wystarczy mały pęcherzyk powietrza pod jednym tłoczkiem i już jest różnica w pracy klocków.
Nie mówiąc już o prowadnicach na których pływa zacisk. Jak stoją to też może być taka Panie lipa.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość