Strona 1 z 4

Problem z przednimi zaciskami

: pt 06 lut 2009, 00:45
autor: marcus
Witajcie.
Mam taki problem, kiedy zalozylem przednie kolo to zaczely obcierac mi o tarcze zaciski jeden i drugi a dokładnie obciera ten element metalowy ktorym zacisk przykrecony jest do goleni na zdjeciu widac dokladnie o co mi chodzi.

Prawy zacisk: http://img101.imageshack.us/my.php?imag ... awyvv3.jpg

Lewy zacisk: http://img8.imageshack.us/my.php?image= ... ewyas3.jpg


Tak to wyglada, zastanawiam sie czy problem nie lezy przypadkiem w osce i dystansach, u mnie wyglada to tak razem z wymiarami:

http://img22.imageshack.us/my.php?image=dsc00754ta9.jpg

Podpowiedzcie mi gdzie lezy problem.

Z gory dziekuje za pomoc !
Pozdrawiam

: pt 06 lut 2009, 01:23
autor: Janusz B.
Pierwsze, co przychodzi mi na myśl to możliwość, że masz krzywą ośkę.
Jeżeli tak jest, to w zależności od tego jak jest obrócona, oddala, albo zbliża golenie zawiechy względem siebie. Jako że zaciski mocowane są na goleniach, wraz z nimi zmieniają one swe położenie względem tarcz i przez to efekt jaki wystąpił w Twoim moto
- tak było u mnie.

Aby się upewnić, czy w tym tkwi przyczyna, poluzuj śrubę, która jest wkręcana w ośkę i obróć ośką w jedną i drugą stronę. Obserwuj przy tym położenie goleni i zacisków względem tarcz. Jeśli będą się rozchodziły, bądź zbliżały, znaczy że oś masz do prostowania.

: pt 06 lut 2009, 09:40
autor: kiki
moze załozyłes koło odwrotnie? wczesniej było ok ?

: pt 06 lut 2009, 09:52
autor: Achmed
Sprawdź czy nie zamontowałeś odwrotnie koła jeśli nie to zamień tulejki i będzie OK kierunek znajdziesz na feldze 8)

: pt 06 lut 2009, 15:25
autor: Marcus
Niestety wczesniej bylo tak ze byly zamontowane przez poprzedniego wlascieciela jakies dziwne podkladki pod jeden zacisk nie chce zeby tak bylo i dlatego probuje cos z tym zrobic kolo jest ok zalozone strzalka pokazuje prawidlowy kierunek, z tego co sie mi wydaje to moze ośka jest inna od innego motoru, bo chyba cos z ta ośka kabinowal. Tylko nie znam wymiarow jakie powinny byc.

: pt 06 lut 2009, 15:30
autor: Achmed
Daj znać na PW gdzie to może jutro podjadę i rozkminimy bo tak to będzie lipnie na foto oska wygląda OK

: pt 06 lut 2009, 16:17
autor: marcus
A znacie moze jakie powinny byc wymiary ośki i dystansów?
Z tego co wiem poprzedni wlascieciel cos wspominal ze zmienil ja na jakas ośke od cbr 600 moze gdzies tu lezy problem ze jednak sie troche rozni? moze ta grubsza czesc oski powinna byc dluzsza lub krotsza a moze dystanse sa inne niz powinny byc.?

: pt 06 lut 2009, 20:39
autor: Fabiq
kolejny zadowlony sprzedajacy, pozbyl sie szopki, gratuluje zakupu , pewnie wiecej gadzetow bedzie wychodzic

wstyd normalnie ze takie motocykle u nas jezdza

: pt 06 lut 2009, 20:44
autor: Achmed
Jutro pomierzę i dam Ci znać

: pt 06 lut 2009, 22:35
autor: PETER
Ze zdjęć wygląda że masz rozsunięte lagi co wskazuje na złe tulejki bo ośka koła jest osadzona tylko w prawej goleni w lewej jest pływająca ustalasz ją dopiero jak dokręcisz koło ,warto zmierzyć u kogoś wysokości tych tulejek ,można sprawdzić czy łożyska są właściwe i właściwie osadzone ,wykonać pomiar tulejki tej która jest miedzy łożyskami,możesz jeszcze zrobić sobie doświadczenie skręć wszystko do kupy ale bez tulejek dystansowych i nie zaciskaj lewej goleni na ośce przesuwając koło po osi sprawdź czy możesz uzyskać takie położenie w którym koło obraca się swobodnie to na razie tyle jak coś zrobisz napisz co wyszło

: pt 06 lut 2009, 23:12
autor: marcus
Wiecie co? problem lezy chyba po stronie ośki mam dziwne wrazenie ze ktos przy niej cos rzezbil mam wrazenie ze ta grubsza czesc oski powinna byc odrobine dluzsza i chyba cos nie pasuje z tymi dystansami, reszta sie wydaje ok felga jest ok wszystko prawidlowo, mam proste golenie, lagi z zaciskami tez sie nic nie dzieje wiec obstawiam oske.

Poczekam tylko az kolega Achmed zmierzy u Siebie oske i da mi znac wtedy powinno sie wszystko wyjasnic.

No nic ide dalej kminic i czekam cierpliwie na wymiary.

Pozdrawiam

: sob 07 lut 2009, 09:14
autor: donJakubo
mialem podobny problem po czym okazalo sie ze tulejki pozamienialem miejscami :)

: sob 07 lut 2009, 10:23
autor: whitespirit
Oczywiscie - donJakubo racja!

Proponuje robic zdjecia takze przed rozbiórka... Jakies notatki...
Z manual'a wynika, ze masz zamienione tulejki dystansowe - wzgledem twojego
listewkowego zestawienia..

Pozdrawiam

: sob 07 lut 2009, 13:50
autor: marcus
Kurcze mi sie wydaje jest ok z tymi dystasami ogladam wlasnie manuala i jest ok, krotki dystans jest od grubszej strony ośki a dluzszy dystans od strony sruby czyli jest ok i tak ja mam w manualu.
Albo nie wiem o co chodzi.

Pozdrawiam

: sob 07 lut 2009, 20:33
autor: Yaco
Rysunki w manualach nie zawsze są wystarczająco dokładne. Po prostu spróbuj założyć odwrotnie (oczywiście nie na siłę :szczerbaty ).