Problemy z hamulcami w rc 36I

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Problemy z hamulcami w rc 36I

Post autor: Gacol » sob 18 paź 2008, 12:41

Witajcie:)

Od miesiąca było tak że niestety VFR stała w garażu a ja nie maiłem czasu wyjechać.Wczoraj Wyruszyłem na mały przejazd do miasta GIENIA. no i lecąc S1 zauważam ze z ok 200km/h motocykl "nie hamuje" coś co nie miało nigdy miejsca.Vfr po prostu zwalniała:/ Pomóżcie co to może być?? klocki?tłoczek się zapiekł?albo się zapowietrzyły hamulce?
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » sob 18 paź 2008, 12:46

sprawdz ile masz plynu...moze nie ma i zassalo powietrze:P albo wypadalo by po prostu odpowietrzyc

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » sob 18 paź 2008, 12:48

sprawdziłem właśnie i płyn full.także to nie jego brak:)
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » sob 18 paź 2008, 19:03

możesz mieć poprostu zastane tłoczki, spróbuj zdjąć zaciski bez wkładania w zacisk tłoczka, zobacz jaki jest tam syf, bo zapewne jest. pozatym sprawdź te metalowe cuś co z prozdu trzyma klocek w zacisku, może być w nieodpowiednim położeniu.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pn 20 paź 2008, 16:35

nie stosuj polsrodkow. jesli nie są zapowietrzone, to rozbieraj wszystko i czysc jesli tylko podejrzewasz cos zapieczonego! sprawdzaj przewody oraz czy pompa nie przepuszcza. to są hamulce. to nie przerywający gar.... to często ratuje życie, a nie kosztuje majątek
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » śr 22 paź 2008, 22:00

dzis je wyczyscilem i chodza ok.chce stalowy oplot zalożyc bez rozdzielacza i powinno byc juz wyśmienicie
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » czw 23 paź 2008, 00:15

No właśnie jaj mam taką akcję, że pomimo stalfexów klamka jest dość miękka. Zastanawiam się, gdzie w zakamarkach układu mogły pozostać jakieś pęcherzyki powietrza. Odpowietrzanie tradycyjną metodą nic nie wykazało ... :shock: Co prawda trzeba włożyć sporo siły aby klamka doszła do palców na manetce, ale hamowanie lipne. Ledwo zwalnia.
Macie jakiś pomysł?
Planuję rozebrać całe zaciski i spolerować tłoczki - ciekawe czy da coś poza lepszym samopoczuciem 8)

PZDR
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » czw 23 paź 2008, 06:52

witam,ja takze mam oplot i hamulec jest dobry ale nie powiem ze rewelacja.moze duzo zalerzy od klocków,jak moto kupiełm to były załorzone złote Nissiny a teraz ja załorzyłem czarne i stad ta róznica,a co do tego ze mimo oplotów nie ma mocnego hamulca to tez wina wieky pompki hamulcowej i tego ze ona tez sie zurzywa a raczej ten tłoczek który w niej jest.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » czw 23 paź 2008, 07:17

odpowietrzac do skutku
u mnie tez bylo miekko i meczylem klamke z szefem z pol godziny opowietrzajac i miedzyczasie pukajac w przewody gdyz pecherzyki potrafia sie przyczepic do teflony czy czegos tam co jest w oplocie

lepsze klocki tez pomogly tzn swieze raczej bo na starych byla miekka klama
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » czw 23 paź 2008, 10:35

No ja mam złote nissiny - wiec raczej to nie za ich przyczyną. Pozatym klocki raczej nie wpływają na "miękkość" klamki.
Podejrzewam, że u mnie jest jak pisze Luke - gdzieś tam coś musiało coś się przykleić...

Zastanawiam się jeszcze, czy powietrze nie może siedzieć np. w uszczelniaczach w zacisku hamulcowym.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » czw 23 paź 2008, 11:00

Yaco pisze:Pozatym klocki raczej nie wpływają na "miękkość" klamki.
jakosc nie ale stopien zuzycia tak. u mnie tak bylo.
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » czw 23 paź 2008, 12:32

ja mialem taki wlasnie efekt jak mialem pompę do wymiany/naprawy. tyle...
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » czw 23 paź 2008, 15:23

mialem podobne problemy w cbrce, pomogla wymiana plynu i czyszczenie zaciskow, co prawda nie rozbieralem ich bo mi sie nie chcialo a jedynie kupilem brake clean motula i wypsiukalem cala puche, no i zalalem plyn hamulcowy motula 5.1 nareszcie moglem robic stopale :)
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » czw 23 paź 2008, 18:04

Klocki mam praktycznie nowe.
W związku z powyższym przy okazji wymienię komplet naprawczy pompy hamulcowej.

Dzięki
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » czw 23 paź 2008, 19:09

witam,jesli nigdzie w przewodach nie ma powietrza a odpowietrzanie nic nie daje to ja bym obstawiał pomnpe.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości