Strona 1 z 3

trzesie jak mocno hamuje

: ndz 13 lip 2008, 16:50
autor: michalfrucz
koledzy jak hamuje z 200 na granicy uslizgu przedniego kola do 0km/h to pod zaczynam wyczuwac jakies drgania na przednim kole przy predkosci 60 do 0km/h ...zaznaczam ze jak hamuje na 60-70% wszystko jest ok. ciekawe :-)....czyzby klocki do dupy...

: ndz 13 lip 2008, 17:10
autor: igor
ja miałem takie objawy przy luzie na łożysku główki ramy...

: ndz 13 lip 2008, 17:56
autor: Sylwio
U mnie było podobnie, tylko nie trzęsło a jakby coś tak stukało. Po wymianie łożyska główki ramy problem znikł.

: ndz 13 lip 2008, 18:06
autor: KolczyK
drugim problemem moze byc sfalowana lekko tarcza, jak zostala keidys przegrzana wydaje mi sie, ze moze byc to spowodowane rownie dobrze wlasnie tym, mialem to samo na starej oponie i starym lozysku, wiec lozysko rowniez jest prawdopodobne, ale sprawdzilbym rowniez tarcze hamulcowe czy aby nie faluje ktoras

: ndz 13 lip 2008, 18:13
autor: Yaco
Jeśli tarcza byłaby krzywa prawdopodobnie czułbyś lekkie bicie w klamce hamulca podczas hamowania. Ja stawiałbym na oponę, łożysko albo jakieś krzywizny w zawieszeniu.

: ndz 13 lip 2008, 21:44
autor: kecajm69
Ja miałem to samo ale dokręcenie łożyska główki ramy i wyprostowanie lewej tarczy która sie zfalowała wyeliminowało problem (prostowanie pod mikrometr).A tarcza była dość znacznie zfalowana i też przy małej prędkości wyczuwalne były niepokojące i niebespieczne drgania.Postawiliśmy moto na cętralce ,przykręciliśmy mikrometr w miejscu błotnika i dosunęliśmy koniec do tarczy pokręcenie kołem pokazało krzywizne.Po wyprostowaniy jest Ok ! Jeśli tak się dzieje przy chamowaniu to ja stawiałbym na te dwie żeczy. Trzęsło mi tez kierą przy przyspieszaniu około 140-150 km/g i wtedy przyczyną była zząbkowana oponka przednia i brak wywarzenia zmiano oponki i wywarzenie usunęło dolegliwość.

: ndz 13 lip 2008, 22:38
autor: michalfrucz
opona jest nowa,,,,,hmm na klamce nic nie czuc...zero bicia....sprawdze glowke ramy...bo lozyska z przodu w kole sa nowe. dzieki pozdro

: pn 14 lip 2008, 10:11
autor: igor
tak zrób. tarcza mogłabyby być problemy ale bez luzu na łożysku takiego efektu raczej by nie było...

: pn 14 lip 2008, 12:46
autor: ppamula
Pamiętam naj Jano miął krzywą tarczę to żadnego pulsowania w klamce nie było ale przy hamowaniu owszem trzęsło. Pulsowanie w klamce jest jak by tarcza miałe niejednakową grubość na obwodzie co jest rzadkim zjawiskiem.

A jak tarcza jest krzywa to do siły hamowania dochodzą siły tarcia przesuwania zacsku na boki (bo jest pływający) i wtedy faktycznie siła hamowania jest nierówna i trzęsie znacząco.
Łożysko głowki ramy przy silnym hamowaniu sie opiera na luzie i już. Nie wpływa.

Lekkie hamowanie na nierównym terenie dało by objaw stukania w kierownicy i słyszalny dzwięk przy luzach w głowce.

: pt 18 lip 2008, 03:08
autor: riczi1313
mi przy zimnych hamulcach bardziej trzęsie niż przy nagrzanych. ale jak dowale na maksa hamulec to przestaje trząść (nie warzne czy przy ciepłych czy przy zimnych) czy to tarcze??? :?:

: sob 19 lip 2008, 11:11
autor: edziq
jedno pytanie odnośnie łożyska główki ramy - czy w momencie pojawienia się luzów można je po prostu skasować (dociągnąć łożysko) czy konieczna jest wymiana?? Podobno oryginalne łożyska w hodzie nie wytrzymywały za dużo bo były to łożyska kulkowe, przy wymianie powinno się zastosować łożysko stożkowe wałeczkowe. Ile tak średnio wytrzymują te oryginalne łożyska w hodzie?? Jest możliwe ze mam jeszcze fabryczne łożysko przy 74 tys??

: sob 19 lip 2008, 17:25
autor: maciek 800
edziq - Tak możesz dokręcić i luz się skasuje. Ale 74 tys to ja bym wymienił drogie nie jest a spokój święty.

Co do bicia lub też drgania przy hamowaniu to zdarza się też że tarcze wybijają się w prowadnicach na koszu. Bo też są pływające.

: śr 23 lip 2008, 22:08
autor: riczi1313
oki :) teraz wyczaiłem ż jak z równą siłą hamuje to przy 60 km i w dół motocykl hamuje pulsacyjnie (cały czas trzymam dziwignie hamulca w jednej pozycji) czy to tarcze ???

: czw 24 lip 2008, 20:40
autor: kecajm69
riczi1313, wymień łożysko główki ramy przy większym przebiegu to podstawa ja mam przejechane 35000tyś i fabryczne do wymiany. Cena łożysk sożkowych to 90zł komplet.Przejedziesz się i zobaczysz jeśli to nie wyeliminuje trzęsawki to sprawdź czy są proste tarcze. Ja poprostowałem najpierw tarcze i była poprawa ale nie do końca dopiero wymiana łożysa główki ramy zlikwidowało trzęsawke przy hamowaniu. Oczywiście jeśli oponka jest OK!!!

: pt 25 lip 2008, 13:11
autor: Pepe VFR
edziq pisze:Jest możliwe ze mam jeszcze fabryczne łożysko przy 74 tys??
Bardzo mało prawdopodobne, łożysko raczej tyle nie przeżyje aczkolwiek w moim poprzednim moto o przebiegu bliżej nie określonym miałem kilkukrotnie wymieniane łożyska zapewne przez poprzednich właścicieli i wciąż było kulkowe myśle że w salonach firmowych jeszcze czasami wymieniaja na orginał (kulkowe)
Ale jak maciek pisał przy tym przebiegu warto wymienić nie duży koszt a poprawa własności jezdnych DUŻA! pozatym dokręcenie jest półśrodkiem przedłuży życie łożyska na chwile pozdro :bye