trzesie jak mocno hamuje

Awatar użytkownika
michalfrucz
Posty: 17
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 23:31
Imię: Michal
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

trzesie jak mocno hamuje

Post autor: michalfrucz » ndz 13 lip 2008, 16:50

koledzy jak hamuje z 200 na granicy uslizgu przedniego kola do 0km/h to pod zaczynam wyczuwac jakies drgania na przednim kole przy predkosci 60 do 0km/h ...zaznaczam ze jak hamuje na 60-70% wszystko jest ok. ciekawe :-)....czyzby klocki do dupy...

Awatar użytkownika
igor
klepacz
klepacz
Posty: 1051
Rejestracja: śr 17 paź 2007, 17:02
Imię: Igor
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: igor » ndz 13 lip 2008, 17:10

ja miałem takie objawy przy luzie na łożysku główki ramy...

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » ndz 13 lip 2008, 17:56

U mnie było podobnie, tylko nie trzęsło a jakby coś tak stukało. Po wymianie łożyska główki ramy problem znikł.
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 13 lip 2008, 18:06

drugim problemem moze byc sfalowana lekko tarcza, jak zostala keidys przegrzana wydaje mi sie, ze moze byc to spowodowane rownie dobrze wlasnie tym, mialem to samo na starej oponie i starym lozysku, wiec lozysko rowniez jest prawdopodobne, ale sprawdzilbym rowniez tarcze hamulcowe czy aby nie faluje ktoras
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 13 lip 2008, 18:13

Jeśli tarcza byłaby krzywa prawdopodobnie czułbyś lekkie bicie w klamce hamulca podczas hamowania. Ja stawiałbym na oponę, łożysko albo jakieś krzywizny w zawieszeniu.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
kecajm69
klepacz
klepacz
Posty: 1095
Rejestracja: ndz 02 wrz 2007, 22:28
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: kecajm69 » ndz 13 lip 2008, 21:44

Ja miałem to samo ale dokręcenie łożyska główki ramy i wyprostowanie lewej tarczy która sie zfalowała wyeliminowało problem (prostowanie pod mikrometr).A tarcza była dość znacznie zfalowana i też przy małej prędkości wyczuwalne były niepokojące i niebespieczne drgania.Postawiliśmy moto na cętralce ,przykręciliśmy mikrometr w miejscu błotnika i dosunęliśmy koniec do tarczy pokręcenie kołem pokazało krzywizne.Po wyprostowaniy jest Ok ! Jeśli tak się dzieje przy chamowaniu to ja stawiałbym na te dwie żeczy. Trzęsło mi tez kierą przy przyspieszaniu około 140-150 km/g i wtedy przyczyną była zząbkowana oponka przednia i brak wywarzenia zmiano oponki i wywarzenie usunęło dolegliwość.
Jacek M.

Awatar użytkownika
michalfrucz
Posty: 17
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 23:31
Imię: Michal
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Post autor: michalfrucz » ndz 13 lip 2008, 22:38

opona jest nowa,,,,,hmm na klamce nic nie czuc...zero bicia....sprawdze glowke ramy...bo lozyska z przodu w kole sa nowe. dzieki pozdro

Awatar użytkownika
igor
klepacz
klepacz
Posty: 1051
Rejestracja: śr 17 paź 2007, 17:02
Imię: Igor
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: igor » pn 14 lip 2008, 10:11

tak zrób. tarcza mogłabyby być problemy ale bez luzu na łożysku takiego efektu raczej by nie było...

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » pn 14 lip 2008, 12:46

Pamiętam naj Jano miął krzywą tarczę to żadnego pulsowania w klamce nie było ale przy hamowaniu owszem trzęsło. Pulsowanie w klamce jest jak by tarcza miałe niejednakową grubość na obwodzie co jest rzadkim zjawiskiem.

A jak tarcza jest krzywa to do siły hamowania dochodzą siły tarcia przesuwania zacsku na boki (bo jest pływający) i wtedy faktycznie siła hamowania jest nierówna i trzęsie znacząco.
Łożysko głowki ramy przy silnym hamowaniu sie opiera na luzie i już. Nie wpływa.

Lekkie hamowanie na nierównym terenie dało by objaw stukania w kierownicy i słyszalny dzwięk przy luzach w głowce.

riczi1313
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 lip 2008, 17:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: głogów
Kontakt:

Post autor: riczi1313 » pt 18 lip 2008, 03:08

mi przy zimnych hamulcach bardziej trzęsie niż przy nagrzanych. ale jak dowale na maksa hamulec to przestaje trząść (nie warzne czy przy ciepłych czy przy zimnych) czy to tarcze??? :?:
riczi1313 głogów

Awatar użytkownika
edziq
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: śr 11 kwie 2007, 14:44
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: edziq » sob 19 lip 2008, 11:11

jedno pytanie odnośnie łożyska główki ramy - czy w momencie pojawienia się luzów można je po prostu skasować (dociągnąć łożysko) czy konieczna jest wymiana?? Podobno oryginalne łożyska w hodzie nie wytrzymywały za dużo bo były to łożyska kulkowe, przy wymianie powinno się zastosować łożysko stożkowe wałeczkowe. Ile tak średnio wytrzymują te oryginalne łożyska w hodzie?? Jest możliwe ze mam jeszcze fabryczne łożysko przy 74 tys??

Awatar użytkownika
maciek 800
klepacz
klepacz
Posty: 579
Rejestracja: ndz 17 gru 2006, 12:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Raszyn

Post autor: maciek 800 » sob 19 lip 2008, 17:25

edziq - Tak możesz dokręcić i luz się skasuje. Ale 74 tys to ja bym wymienił drogie nie jest a spokój święty.

Co do bicia lub też drgania przy hamowaniu to zdarza się też że tarcze wybijają się w prowadnicach na koszu. Bo też są pływające.

riczi1313
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 lip 2008, 17:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: głogów
Kontakt:

Post autor: riczi1313 » śr 23 lip 2008, 22:08

oki :) teraz wyczaiłem ż jak z równą siłą hamuje to przy 60 km i w dół motocykl hamuje pulsacyjnie (cały czas trzymam dziwignie hamulca w jednej pozycji) czy to tarcze ???
riczi1313 głogów

Awatar użytkownika
kecajm69
klepacz
klepacz
Posty: 1095
Rejestracja: ndz 02 wrz 2007, 22:28
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: kecajm69 » czw 24 lip 2008, 20:40

riczi1313, wymień łożysko główki ramy przy większym przebiegu to podstawa ja mam przejechane 35000tyś i fabryczne do wymiany. Cena łożysk sożkowych to 90zł komplet.Przejedziesz się i zobaczysz jeśli to nie wyeliminuje trzęsawki to sprawdź czy są proste tarcze. Ja poprostowałem najpierw tarcze i była poprawa ale nie do końca dopiero wymiana łożysa główki ramy zlikwidowało trzęsawke przy hamowaniu. Oczywiście jeśli oponka jest OK!!!
Jacek M.

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » pt 25 lip 2008, 13:11

edziq pisze:Jest możliwe ze mam jeszcze fabryczne łożysko przy 74 tys??
Bardzo mało prawdopodobne, łożysko raczej tyle nie przeżyje aczkolwiek w moim poprzednim moto o przebiegu bliżej nie określonym miałem kilkukrotnie wymieniane łożyska zapewne przez poprzednich właścicieli i wciąż było kulkowe myśle że w salonach firmowych jeszcze czasami wymieniaja na orginał (kulkowe)
Ale jak maciek pisał przy tym przebiegu warto wymienić nie duży koszt a poprawa własności jezdnych DUŻA! pozatym dokręcenie jest półśrodkiem przedłuży życie łożyska na chwile pozdro :bye
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości