Strona 1 z 1
wymiana kolcków RC 36 II
: pt 23 maja 2008, 16:32
autor: czarny
Mam problem z wymianą klocków. Rozumiem, że w RC36II trzeba najpierw okręcić śrubsztakiem

taką czarną zaślepkę i później wykręcić to coś co przechodzi przez klocki?
W jednym zacisku wykręciłem tą zaślepkę ale ten trzpień nie chce nawet drgnąć (trochę się boję mocno na to cisnąć). W drugim zacisku mam problem z odkręceniem tej zaślepki, bo jest trochę zryta (ale mogę to w razie co rozwiercić i coś sobie tam innego wkręce).
Psiknąłem tam do tej dziurki

WD-40 i mam nadzieję, że puści za jakiś czas.
Tylko pytanie. Czy coś tam jeszcze się odkręca, czy jak mi już to odpuści to dam radę wyciągnąć klocki?
A może macie jakieś patenty na odkręcenie tego dziadostwa?
: sob 24 maja 2008, 00:11
autor: KolczyK
luzujesz zaslepke, luzujesz troche klocki czyli te dluga srube imbusem chyba ..... w rc46 napewno .....klocki dociskasz i wyjmujesz swobodnie .... oczywiscie poprzedzajac to zdjęciem zacisku ...
: sob 24 maja 2008, 10:32
autor: Fabiq
czarny pisze:A może macie jakieś patenty na odkręcenie tego dziadostwa?
jest taki specjalny srubkowkret w ktory bijesz mlotkiem, nie wiem jak to sie fachowo nazywa ale dziala! jesli tego nie masz to sproboj ostukac ta srubke moze sie zruszy
: sob 24 maja 2008, 13:45
autor: KolczyK
dokładnie, puknij w śrbokręt trzymając go na miejscu wyznaczonym na zaślepce i puknij 2 3 razy nie za mocno, powinno elegancko ruszyć
: sob 24 maja 2008, 14:50
autor: Yaco
Tak jak pisze Fabiq - są wkrętaki udarowe (mam takie cuś

), ale do tego koniecznie musisz zdjąć cały zacisk i położyć na czymś stabilnym. Ew. pomaga kombinacja opalarka + freezer (taki zamrażacz do elektroniki). Grzejesz całość (z wyczuciem aby nie stopić uszczelniaczy

), a następnie szybko freezerkiem samą śrubkę i natychmiast ją próbujesz wykręcić. Ja tak wykręciłem prowadnice klocków w poprzednim moto.
Powodzenia.
: sob 24 maja 2008, 20:52
autor: czarny
No niestety, nie mogę tego dziadostwa wykręcić

Zjechałem tą zaślepkę do końca i nic z tego nie będzie (pewnie właśnie taki wkrętak udarowy by załatwił sprawę ale teraz to już po zawodach). Zacząłem to rozwiercać ale jakoś marnie szło, więc wymontowałem zaciski i czeka mnie wizyta u ślusarza (przy okazji wymienię płyn hamulcowy

. W drugim zacisku zaślepkę wykręciłem ale nie mogę sobie poradzić z tym bolcem więc też go dam niech go wyciągną fachowcy

Znajomy mi polecił tan zakład:
http://www.mq.pl/autoszlif-olszewski/par.htm
Robiliście tam coś?
I jak w ogóle u Was to się wykręca? Też tak ciężko jak u mnie?
: sob 24 maja 2008, 21:34
autor: Grześ
Tak to jest jak się gwintów nie smaruje różnymi specjalnymi środkami przeznaczonymi do tego celu......
: ndz 25 maja 2008, 08:33
autor: KolczyK
smar NLGI 2 mobila polecam - proponowany przez serwisówkę...
: czw 05 cze 2008, 08:34
autor: Buła
Tak to jest jak się gwintów nie smaruje różnymi specjalnymi środkami przeznaczonymi do tego celu......
soty za OT,ale w jakim celu smarowa gwinty,ma to na celu nie zapiekanie sie ich??
: czw 05 cze 2008, 08:39
autor: wasyl
Buła,
Dokładnie tak.
A klej do gwintów wiadomo po co....
: ndz 15 cze 2008, 10:27
autor: toporek
zbieg okoliczności, bo mam ten sam problem i też z pruszkowa. Daj znać jak się powiedzie
: śr 02 lip 2008, 14:04
autor: czarny
u mnie skończylo się to wizytą u specjalisty

Pojechałem do gościa, który mi to wykręcił... a dokładniej rozwiercił, bo innego wyjścia nie było.
Po całej operacji dotoczyłem sobie nowe śruby z większymi łbami i zrezygnowałem już z zaślepek. Teraz nie będzie już kłopotu z odkręcaniem

Polecam takie rozwiązanie wszystkim, którzy mają podobne kłopoty.
Dodam, że koszt dotoczenia śrub to 50 zł za dwie (w serwisie tyle samo kosztują dwie oryginalne - po 25 zł - a uważam że fabryczne rozwiązanie jest beznadziejne).
: śr 02 lip 2008, 21:00
autor: Fabiq
a moze warto uzyc motul brake cleanera?? jesli sie zapieka od pylu z klockow (rowniez) to moze pomoc