Strona 1 z 2
Demontaż CBS na klasyczny uklad
: wt 19 sie 2025, 20:57
autor: grajcar1986
Witam. Czy demontował ktos system CBS i zrobił klasyczny uklad hamulcowy ? Czy sprawdzi sie to ?
Czy wystarczy zdemontowac przewody z przodu na tyl i zaslepiec otwory ? Co z dodatkowymi tłoczkami w zaciskach ?mozna je tak pozostawić sobie luzem ?
Re: Demontaż CBS na klasyczny uklad
: wt 19 sie 2025, 21:25
autor: diimon
Witaj na forum! Jak miło, że pierwsze kroki skierowałeś tu zamiast do powitalni!
Re: Demontaż CBS na klasyczny uklad
: wt 19 sie 2025, 21:27
autor: grajcar1986
Przepraszam ale pol motoru rozebrałem i sie podubilem . Już nadrabiam
Re: Demontaż CBS na klasyczny uklad
: wt 19 sie 2025, 21:30
autor: diimon
Dodaj info jaka vfr, rocznik itd. Tak wgl po co chcesz dual wywalać?
Re: Demontaż CBS na klasyczny uklad
: wt 19 sie 2025, 21:37
autor: grajcar1986
Vfr800fi 1998.
- tyl nie działa
- odchudzanie motocykla przed przerobienie ma streeta
- osobiście uważam to za zbędne, silnik sam z siebie mocno hamuje
Re: Demontaż CBS na klasyczny uklad
: wt 19 sie 2025, 22:02
autor: grajcar1986
Że wstępnych oględzin wnioskuję ze wystarczyłoby na początek zaslepiec zbędne otwory po wężach. Co nie stanowi problemu .
Kwestia czy dodatkowy tłoczek nie będzie przeszkadzać? Raczej bez ciśnienia będzie bezwładny
Re: Demontaż CBS na klasyczny uklad
: czw 21 sie 2025, 16:15
autor: robsonic
grajcar1986 pisze: ↑wt 19 sie 2025, 22:02
Że wstępnych oględzin wnioskuję ze wystarczyłoby na początek zaslepiec zbędne otwory po wężach. Co nie stanowi problemu .
Kwestia czy dodatkowy tłoczek nie będzie przeszkadzać? Raczej bez ciśnienia będzie bezwładny
A co zrobisz z ruchomym przednim zaciskiem od tego systemu?
Re: Demontaż CBS na klasyczny uklad
: czw 21 sie 2025, 18:50
autor: diimon
Klinem go

Re: Demontaż CBS na klasyczny uklad
: czw 21 sie 2025, 20:20
autor: grajcar1986
robsonic pisze: ↑czw 21 sie 2025, 16:15
grajcar1986 pisze: ↑wt 19 sie 2025, 22:02
Że wstępnych oględzin wnioskuję ze wystarczyłoby na początek zaslepiec zbędne otwory po wężach. Co nie stanowi problemu .
Kwestia czy dodatkowy tłoczek nie będzie przeszkadzać? Raczej bez ciśnienia będzie bezwładny
A co zrobisz z ruchomym przednim zaciskiem od tego systemu?
Nic odkręciłem zbędne przewody i zaslepilem otwory
Re: Demontaż CBS na klasyczny uklad
: czw 21 sie 2025, 20:22
autor: grajcar1986
Przod pracuje prawidłowo póki co heh.
Ale pojawił sie inny problem.
Wczesniej tylny nie działał, pedal hamulca tylnego byl miekki.
Teraz jak moto jest na podnozkach i zakrece kolem to hamulec hamuje ale jest bardzo twardy i ma mały skok kilka mm bym powiedzial.
Kto poratuje podpowiedzia ?
Re: Demontaż CBS na klasyczny uklad
: czw 21 sie 2025, 21:32
autor: diimon
Jeśli był miękki tzn że był zapowietrzony. Widać zacząłeś go odpowietrzać i zaczął łapać. Zanim cokolwiek zaczniesz zaślepiać zrób tak jak oryginalnie żeby wszystko diałało, a później kombinuj po swojemu.
Re: Demontaż CBS na klasyczny uklad
: ndz 24 sie 2025, 20:13
autor: grajcar1986
Temat ogarnięty, życie prostsze, hamowanie wyśmienite, bezproblemowy uklad
Re: Demontaż CBS na klasyczny uklad
: ndz 24 sie 2025, 21:32
autor: decent
To napisz co konkretnie ogarnięte ? Sam zrobiłeś czy ktoś pomógł ? Takie informację będą na pewno przydatne dla innych forumowiczów.
Re: Demontaż CBS na klasyczny uklad
: pn 25 sie 2025, 07:05
autor: diimon
Aż zapytam co jest "problemowe" w prawidłowo działającym cbs według Ciebie ?
Re: Demontaż CBS na klasyczny uklad
: pn 25 sie 2025, 08:38
autor: MarcinMMz
Głównym powodem "problematycznego" CBS jest zapowietrzony układ tylnego koła. I tyle w temacie.
Po skutecznym odpowietrzeniu układu wszystko działa tak jak należy.
Osobiście nie narzekam na ten układ ale faktycznie są chwile, kiedy dobrze byłoby hamować wyłącznie tyłem np. przy nawracaniu. Ale to jest szczegół.
Generalnie jestem zadowolony z hamulców i nie usuwałem/modyfikowałem układu hamulcowego u mnie w moto. Zaznaczam, że podczas remontu sprzęta został on gruntowanie przeczyszczony, nasmarowany, etc. i działa bez zarzutu.