Chrobotanie przy hamowaniu

Mario_VFR
Posty: 8
Rejestracja: pn 23 maja 2016, 08:27
Model VFR: 800 V-Tec
Imię: Mariusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Chrobotanie przy hamowaniu

Post autor: Mario_VFR » pn 23 maja 2016, 09:27

Witam serdecznie. Od pewnego czasu w mojej VFR-ce zauważyłem, że gdy hamuję tylnym hamulcem, to chwilę przed zatrzymaniem pojawiają się dziwne chrobotanie, oraz delikatne wibracje odczuwalne głównie na kierownicy, dodatkowo wyraźnie widać trzęsąca się owiewkę, oraz efekt dźwiękowy jak gdyby się zatrzymywał stary autobus - nie chodzi o piszczenie tylko efekt buczenia, wycia. Ciężko dokładnie opisać. Gdy hamuje tylko hamulcem przód, nic się nie dzieje. Gdy hamuję przód i tył to "efekt" jest połowę mniejszy. Wibracje nie pojawiają się podczas szybszej jazdy, brak bicia tarcz. Przeszukałem forum ,ale nie spotkałem się z podobna usterką.
Myślałem, że jest to związane z klockami hamulcowymi. Poprzednie brembo - przód czerwone, tył niebieskie. Nie były zużyte. Zakupiłem nowe klocki przód i tył TRW sintermetalowe - oczywiście na przód inne, na tył inne. Usterka nadal pozostała. Wymieniłem kilka tygodni temu płyn w całym układzie hamulcowym - zgodnie z instrukcją serwisową. Pozostał tylko niezmieniony w tylnym środkowym tłoczku, ponieważ miałem kłopot z odkręceniem odpowietrznika. Przebieg motocykla to ok 22 tys.km - udokumentowany. Proszę o pomoc, bo mnie to strasznie zaczyna irytować.

Awatar użytkownika
TomTox
teksciarz
teksciarz
Posty: 164
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
Model VFR: 800 FI '99
Imię: Tomek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Chrobotanie przy hamowaniu

Post autor: TomTox » pn 23 maja 2016, 11:09

Zacząłbym od wymiany tego starego płynu w reszcie układu, jeśli w całości jest nowy a tam jest stary to może to powodować te problemy - różnica ściśliwości starego płynu a nowego. Pasowałoby to do nawet do objaw, bo hamując tyłem używasz właśnie głównie środkowego tłoczka, może jest jakiś problem z nim? Ogólnie zacząłbym od odkręcenia całego tylnego zacisku, sprawdziłbym stan tłoczków i uszczelnień, następnie wyposażyłbym się w nowy odpowietrznik i wykręcił stary nawet go niszcząc po czym wymieniłbym płyn typowo w całym układzie (oczywiście tam gdzie jest nowy to już nie trzeba). Pamiętaj o odpowietrznik układu w okolicach baku, tam czasem też zatrzymuje się stary płyn\powietrze bo to najwyżej położony punkt w układzie.

Mario_VFR
Posty: 8
Rejestracja: pn 23 maja 2016, 08:27
Model VFR: 800 V-Tec
Imię: Mariusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Chrobotanie przy hamowaniu

Post autor: Mario_VFR » pn 23 maja 2016, 13:04

TomTox pisze:Zacząłbym od wymiany tego starego płynu w reszcie układu, jeśli w całości jest nowy a tam jest stary to może to powodować te problemy - różnica ściśliwości starego płynu a nowego. Pasowałoby to do nawet do objaw, bo hamując tyłem używasz właśnie głównie środkowego tłoczka, może jest jakiś problem z nim? Ogólnie zacząłbym od odkręcenia całego tylnego zacisku, sprawdziłbym stan tłoczków i uszczelnień, następnie wyposażyłbym się w nowy odpowietrznik i wykręcił stary nawet go niszcząc po czym wymieniłbym płyn typowo w całym układzie (oczywiście tam gdzie jest nowy to już nie trzeba). Pamiętaj o odpowietrznik układu w okolicach baku, tam czasem też zatrzymuje się stary płyn\powietrze bo to najwyżej położony punkt w układzie.
Hej. Dzięki za podpowiedź. Właśnie jestem świeżo po wymianie całego już płynu hamulcowego. Udało się popuścić odpowietrznik. Wyleciał stamtąd stary brązowy już płyn hamulcowy. Niestety nie pomogło :(

Awatar użytkownika
TomTox
teksciarz
teksciarz
Posty: 164
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
Model VFR: 800 FI '99
Imię: Tomek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Chrobotanie przy hamowaniu

Post autor: TomTox » pn 23 maja 2016, 13:28

Jeśli tarcze są proste tak jak mówisz, płyn nowy to musi coś być z tylnym zaciskiem, zrób mu dokładną inspekcję.

Mario_VFR
Posty: 8
Rejestracja: pn 23 maja 2016, 08:27
Model VFR: 800 V-Tec
Imię: Mariusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Chrobotanie przy hamowaniu

Post autor: Mario_VFR » wt 24 maja 2016, 08:08

Sprawdziłem cały tylny zacisk i jest ok. Tak jak podejrzewałem problem dotyczy przedniego lewego zacisku z pompa SMC. Przy hamowaniu tylnym, wyraźnie widać, szarpanie tego zacisku. Otóż na tłuczku, który wchodzi do pompy jest wyczuwalny luz osiowy, jak i promieniowy. Zamówiłem zestaw naprawczy tej pompy i zobaczymy czy pomoże.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości