Likwidacja DUALA

dziki100
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: ndz 05 lis 2006, 22:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pawłowice Śl.
Kontakt:

Likwidacja DUALA

Post autor: dziki100 » ndz 18 lis 2007, 20:58

Panowie mam zamiar zblokować DUAL CBS bo mnie wkurza.Uważam że ten system bez ABSu jest niebezpieczny.Już raz leżałem na zakręcie z trawą w zębach ku wielkiej uciesze publiki kiedy na mokrej trawie chciałem sobie dupą zarzucić. Nie mówię już o hamowaniu w deszczu na liniach drogowych czy pasach dla pieszych.Mam wtedy ciary na skórze.Przedtem miałem motorki bez tego systenu i nie miałem problemu gdzie nie raz jeździłem zimą po śniegi i lodzie i hamując tylnym można było sobie poradzić z uciekającą dupą a teraz koszmar.Bo jak już przód uśliźnie no to wiecie....w ułamku sekundy gleba.Czy ktoś już takie coś robił? Ja i tak z przyzwyczajenia hamuję na przód i tył a więc nie jest mi to potrzebne.

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » ndz 18 lis 2007, 22:50

jest to do zrobienia bo nawet u kogos widzialem. i z tego co pamietam z rozmowy to nie skomplikowane.
blokuja tloczek o ile dobrze pamietam
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

GaBaS
klepacz
klepacz
Posty: 563
Rejestracja: śr 20 wrz 2006, 22:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Post autor: GaBaS » ndz 18 lis 2007, 22:51

Sorki, ale ty sobie lepiej motocykl zmień, dla mnie jakieś głupoty oipowiadasz, jazda po śniegu itp? Jeżeli jest ktoś jeszcze kto tak myśli to gratulacje !!!
GaBBaS

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » ndz 18 lis 2007, 23:48

chyba Badek ma "zlikwidowanego" duala...

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pn 19 lis 2007, 00:04

gaba bądź toelerancyjny każdy ma swoją banię 8)
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » pn 19 lis 2007, 17:21

A ja gdybym mial prawo wyboru, czyli moto z dualem czy bez, to wybralbym BEZ! Ale jak juz jest to ch...j mu w pupe i jakos daje sie z nim zyc. Ale, jak dla mnie jest to uszczesliwianie na sile! Przynajmniej w Vitku jest wybor moto z ABS albo bez! Sorrki za OT!!
A swoja droga to tez slyszalem o tym, ze mozna sie go pozbyc...
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: Likwidacja DUALA

Post autor: Klarkson » pn 19 lis 2007, 17:42

dziki100 pisze:Panowie mam zamiar zblokować DUAL CBS bo mnie wkurza..Czy ktoś już takie coś robił?
Musiałbyś zaślepic 2 otwory po przewodzie, który biegnie od tylnego zacisku do zaworu PVC. Wyłaczy to tym samym srodkowe tloczki w obu przednich zaciskach.

Nie przerabialem tego wiec nie wiem czy cos innego sie nie popierdzieli przy okazji.

Ale nadal zostałby problem dohamowywania tyłu przy nacisnieciu przedniej klamki.
Ale tutaj bez wymiany lewego ramienia na ktorym pracuje zacisk razem z pompą sie nie obedzie.
Klarkson

Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Post autor: Arturo » pn 19 lis 2007, 21:20

Jak sprawdzalem koszty wymiany przewodow hamulcowych na "oplot", jeden serwis mi odpisal ok. 1000zl. Bylem w szoku bo normalnie w Dualu to kosztuke ok. 2000zl. Wiec dzwonie i sie pytam dlaczego tak malo, a oni na to: zdemontujemy Panu DUALA i wstawimy "oplot" to bedzie taniej, przeciez wszyscy tak robia :razz2
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

dziki100
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: ndz 05 lis 2006, 22:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pawłowice Śl.
Kontakt:

Post autor: dziki100 » pn 19 lis 2007, 21:44

GaBas, ja na razie puki czuję się młody jeżdże cały rok.Mam 41 lat.A nie wiem co z tobą.Wypieprze ten patent a potem się wam pochwalę co i jak.Pozdrawiam.

GaBaS
klepacz
klepacz
Posty: 563
Rejestracja: śr 20 wrz 2006, 22:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Post autor: GaBaS » pn 19 lis 2007, 22:10

dziki100 pisze:przyzwyczajenia hamuję na przód i tył a więc nie jest mi to potrzebne
Może i za bardzo irytują mnie takie tematy, ale już taki jestem, chcesz to go wywal. A odnośnie jazdy zimą to nie jesteś jedyny tylko nie opowiadaj, że po śniegu ;-) Dual nie jest wymyślony dla tych którzy hamują przodem lub tyłem bo czy się go ma czy nie to powinno się hamować dwoma. Ja przesiadając się na duala wogóle "no prawie" go nie odczułem, ale jak wsiadłem na moto bez duala poczułem to od razu. No ale pewnie niektórzy z nas mogą mieć inne odczucia, tak jak są zwolennicy absu tak są i jego przeciwnicy. RÓBTA CO CHCETA :smile:
GaBBaS

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone
Kontakt:

Post autor: musieli » pn 19 lis 2007, 23:24

Arturo pisze:Jak sprawdzalem koszty
No właśnie, koszty.... Nie było by to najtańsze rozwiązanie ale można zastosować tzw. Line-locka. Używa się tego w dragracingu samochodowym. Line-lock pozwala w dragu na zblokowanie przednich kół tak aby mieć możliwość podgrzania tyłu w celu nabrania trakcji. Aby odciąć line-lockiem DUALa trzeba by wpiąć zawory w przewody idące do dodatkowych tłoczków. Pozwoliło by to na odcinanie systemu na rządanie za pomocą jednego przełącznika.

Dla tych co trochę kumają angielski jest opis, a dla wprawnych oczek schematy :twisted:
http://www.motorsportsdigest.com/tech/install2.htm
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
maciek 800
klepacz
klepacz
Posty: 579
Rejestracja: ndz 17 gru 2006, 12:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Raszyn

Post autor: maciek 800 » wt 20 lis 2007, 17:32

Z dualem jest tak że to są dwa niezależne układy. Pierwszy (klamka w ręce) uruchamia 2 tłoczki w przednim zacisku (w sumie są trzy) i jeden w tylnym. Drugi ( ten uruchamiany nogą) uruchamia 1 tylny tłoczek i 2 przednie( po jednym na stronę). Czyli najprostszym sposobem jest zaślepić przewody łączące przód z tyłem i odwrotnie. ale wtedy nie działają środkowe tłoczki z przodu w obydwu zaciskach i jeden tłoczek z tyłu. Wg mnie. Najleppiej byłoby wykorzystując trójniki przy rozdzielaczu, (to chyba jest koło główki na ramie) zamiast tylnego zacisku, podłączyć te tłoczki które uruchamia tył właśnie. I to samo zrobić z drugim układem. Wtedy hamując tyłem uruchamiamy dwa tłoczki z tyłu. A przodem wszystkie sześć tłoczków z przodu. Co więcej uzyskamy ciekawy efekt w miarę mocnego hamowania regulator (ten przy prawym zacisku) będzie zwiększał ciśnienie w środkowych tłoczkach.


Ufffffffffffffffffffffffffff :mrgreen: Mam nadzieję że przelałem na słowo pisane w miarę czytelnie to co mi się kłębi w mojej porąbanej głowie.

PS. Turysta duala chwali "stunter" nie.

Awatar użytkownika
Mariano
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 93
Rejestracja: sob 07 kwie 2007, 18:55
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Mariano » sob 19 sty 2008, 23:21

Jedynym logicznym rozwiązaniem jest połączenie bezpośrednio przy zacisku (na przykład przewodem stalowym) obu obwodów tłoczków (czyli zewnętrznych i środkowego) Dopiero po tym zabiegu można wyprowadzać przewody do pompy. Problem może pojawić sie jeszcze przy przedniej pompie bo ona wyliczeniowo ma wydajność na 4 tłoczki, a nie na 6 wiec żeby było oki to pompa od CBR-y jakieś będzie potrzebna. Kolejną rzeczą którą należy zrobić to założyć pierścień w zacisku który miał za zadanie podawać ciśnienie na tył (w celu unieruchomienia). Z tylnym zaciskiem podobny patent robimy co z przednimi. Problemów z wydajnością mieć nie powinniśmy, bo on zapodaje ciśnienie również na tłoczki z przodu więc powinien być kosior. Jak by ktoś jeszcze potrzebował jakiś konkretniejszych szczegółów to służę pomocą . A swoją drogą jak ktoś sie decyduje przerabiać układ hamulcowy to radzę sie poważnie zastanowić co robi bo to może sie skończyć bardzo źle.
Ale nie po to sie śmiga V4 żeby poczuć sie bezpiecznie :mrgreen:
Jest ryzyko - jest zabawa ;-)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości