Problem z hamulcami

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Problem z hamulcami

Post autor: thrillco » czw 09 paź 2014, 20:21

Mam problem z przednim hamulcem, nie jest to VFR-a , ale moj xx ;) hamulce te same ;) mam nadzieje że pomożecie.

Problem polega na tym, iż po przejechaniu kilku kilometrów (2-3 km)od wyciągnięcia motka z garażu w przednim układzie hamulcowym tworzy się coraz większe ciśnienie, az zaciski blokują koło a klamki nie da się nacisnąć. Po odkręceniu odpowietrznika i zmniejszeniu ciśnienia można kontynuować jazdę. Chyba to zdarzenie powtarza się cyklicznie.

Co już zrobiłem/ wymieniłem:
- wymienione łożyska w kole (był mały luz na boki)
- zaciski wymyte, tłoczki ok, włożone na smarze do hamulców, można tłoczki wcisnąc palcami ;)
- nowe klocki
- wymieniłem zestaw naprawczy pompy hamulcowej.
- układ odpowietrzony i zalany płynem.

Ktoś miał podobnie? jakieś spostrzeżenia lub uwagi? może to już przewody hamulcowe ze starości puszczają?

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: kiki » czw 09 paź 2014, 20:33

klamka przednia oryginalna?

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: thrillco » czw 09 paź 2014, 20:49

klamka? o dźwignię chodzi?

nie, klamka chińska składana i regulowana, ale mam je już 3 sezon i nie bylo problemów.

Awatar użytkownika
Michu77
Posty: 7
Rejestracja: sob 23 sie 2014, 23:29
Imię: Michał
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z hamulcami

Post autor: Michu77 » czw 09 paź 2014, 21:07

Jakby przewody puszczały to nie miałbyś hamulców.
Objawy pasują raczej do jazdy na ocierających klockach aż do momentu wrzenia płynu hamulcowego co powoduje zablokowanie koła (wystarczy, że płyn zagotuje się w zacisku/zaciskach).
Jednakże jak pisałeś co zrobiłeś/wymieniłeś, może jest to kwestia montażu (klocek krzywo leży, tłoczek się cofa a klocek nie). Zacząłbym szukać od zacisków; sprawdź czy któryś się nie nagrzewa (zwłaszcza w sytuacji, gdy zablokuje Ci koło).

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: kiki » czw 09 paź 2014, 21:22

Chińskie klamki są dziwne, ale skoro już jeździłeś na niej to nie powinna robić problemu. Czasami nowe klamki delikatnie wciskają tłoczek i dzieją się takie cyrki. Tłoczek w pompie zmieniałeś - takie same ma wymiary jak ori-(długość)?
Michu77 daje dobry trop - trzeba obejrzeć dokładnie klocki (czy prosty, czy nic się z nim nie dzieje) a potem sprawdzić zaciski- czy nie zatarte na prowadnicach, czy tłoczki chodzą lekko pod palcami.
Rozumiem, że tarcze ham proste i nie mają bicia?

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Problem z hamulcami

Post autor: PETER » czw 09 paź 2014, 23:12

zrób takie małe doświadczenie odkręć zaciski ,lub jeden a potem drugi ,od goleni ale przewodów nie odkręcaj pod pompuj kilka razy klamką i sprawdź czy możesz wcisnąć tłoczki czyli czy dasz rade przepompować płyn do zbiorniczka ,układ dual jest o tyle kłopotliwy że możesz mieć problem nie z hamulcem sterowanym z ręką ale np z pompą cbs albo innymi częściami systemu dual
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: thrillco » pt 10 paź 2014, 02:09

zaciski były rozmontowane i wyczyszczone nic nie jest zapieczone.

klocki też poruszają się normalnie w prowadnicach.
tłoczki raczej ciężko było wepchać gdy wszystko było odpowietrzone.
a powinno dać się tłoczki palcami wcisnąć gdy podpompujemy klamką?
pompa powinna puścić ciśnienie spowrotem do zbiorniczka?

ciekawa sprawą jest że to ostatnio występowało tylko na kilku pierwszych km. raz czy dwa zdarzyło się w trasie.

po powrocie z pracy sprawdzę jeszcze raz te klocki i czy tłoczki się cofaja palcami.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Problem z hamulcami

Post autor: PETER » pt 10 paź 2014, 08:33

no właśnie o to chodzi ze sprawdzasz zaciski wymontowane ,a jeśli sa zamontowane sprawdzasz i przewody i pompę hamulcowa ,tak przy odpuszczonej dźwigni hamulca płyn powinien mieć możliwość powrotu do zbiorniczka
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: thrillco » pt 10 paź 2014, 17:21

dzięki chłopaki :D jesteście super ;)

odkręciłem zacisk i tłoczków nie dało się cofnąć. myśle, pompa nie puszcza w tył, i zacznę od zrzucenia klamki. i tu szok, zrzucam klamkę a tłoczki zaczynają odbijać. pewnie to przez akcesoryjna klamkę, ale zakładam oryginał i nadal to samo. Wniosek? inne wymiary tłoczka w zestawie naprawczym pompy. wyciągnąłem popychacz i delikatnie go skróciłem :) klamka wróciła akcesoryjna i wszystko działa jak powinno.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: kiki » pt 10 paź 2014, 17:55

No i git- czyli zakładając zamienniki trzeba sprawdzić 2 razy czy wszystko jest takie same :mrgreen:

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Problem z hamulcami

Post autor: Samson1983 » pt 10 paź 2014, 21:27

Powyżej przypadek miałem bardzo podobny przy Yamaha FJ1200 kupilem zestaw naprawczy - szczęśliwy założyłem i kopara w dół albo hamulec się zacinał i blokował koło, albo w ogóle nie było hamulca. I jak powyżej popychacz/tłoczysko akcesoryjne miało inne wymiary:/ dopiero suwmiarka - tuning załatwiły cały kłopot.
Co istotne że udało Ci się zlokalizować i usunąć usterkę;)
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
SoH
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 64
Rejestracja: wt 30 wrz 2014, 16:22
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Świdnik

Re: Problem z hamulcami

Post autor: SoH » śr 29 paź 2014, 15:32

Michu77 pisze:(...)Objawy pasują raczej do jazdy na ocierających klockach aż do momentu wrzenia płynu hamulcowego co powoduje zablokowanie koła (wystarczy, że płyn zagotuje się w zacisku/zaciskach).(...)
Problem rozwiązany, a post dosyć stary, ale preglądając wątki nie mogłem zostawić takiego babola. Zagotowanie się płynu oczywiście nie spowoduje zablokowania się koła, tylko miekką klamkę, dokłdnie tak samo jak przy bardzo mocno zapowietrzonym układzie.
VFR800 V-TEC ABS, rok 2006
FJR1300, rok 2006

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Problem z hamulcami

Post autor: PETER » śr 29 paź 2014, 16:28

No ni o konca sie zgodze jezeli bedziesz. mial
zatkany otworek kompensacyjny w pompie to jednak moze blokowac kolo
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
SoH
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 64
Rejestracja: wt 30 wrz 2014, 16:22
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Świdnik

Re: Problem z hamulcami

Post autor: SoH » śr 29 paź 2014, 18:24

PETER pisze:No ni o konca sie zgodze jezeli bedziesz. mial
zatkany otworek kompensacyjny w pompie to jednak moze blokowac kolo
W jaki sposób? Możesz przybliżyć budowę układu? Zablokowanie koła przez układ hamulcowy w którym się płyn zagotował wydaje się sprzeczne z fizyką.
VFR800 V-TEC ABS, rok 2006
FJR1300, rok 2006

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Problem z hamulcami

Post autor: wydra » śr 29 paź 2014, 21:16

gdzie tam pompa a gdzie tam zacisk, nie ma bata, co najwyzej przewody rozerwie ale no nie widze opcji zablokowania zacisku poprzez zagotowany płyn. Jedynie z zacisku zaraz gdzie wąż wchodzi to miejsce musiało by się zatkać wtedy może by powstało takie zjawisko ale to tak jak wygrana w totka czyli fart noo w przypadku zacisków a raczej zacisku niefart.

ale widze ze temat dotyczy 2 różnych rzeczy, Peter pisze o zaworku że jesli dopompujemy klamka a zaworek nie puści powrotnie to zacisk nie odbije, niby może to sie stac na zimno albo na goraco ale tak jak pisze to pręzej na gorąco przewody rozciagnie.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości